Nauka w domu dla uczniów klasy I

Zadania na piątek 27 marca 2020 r.

Edukacja matematyczna

  1. Wykonaj ćwiczenia 1 i 2/ 35 w kartach ćwiczeń.
  2. Rozwiąż w zeszycie zadania: napisz działania, oblicz i napisz odpowiedź.
    Rano termometr wskazywał 12oC, a w południe o 6oC więcej. Jaka temperatura była w południe?
    W poniedziałek wieczorem temperatura wynosiła 10oC, a w wtorek wieczorem 15oC. O ile cieplej było we wtorek?
  3. Przepisz działania do zeszytu i je oblicz. Możesz użyć liczydeł, ale postaraj się obliczyć w pamięci.
    17-5=
    20-3=
    20-5=
    19-10=
    16-4=
    16-16=

    Edukacja polonistyczna, plastyczna, muzyczna, przyrodnicza i społeczna
  4. Dzisiaj wprowadzamy ż. Zanim przystąpisz do ćwiczeń dowiesz się trochę więcej o żabach.
    W Polsce żyje 18 gatunków płazów. Są to płazy bezogonowe i ogoniaste. Nie występują u nas płazy beznogie. Mamy 13 gatunków płazów bezogonowych. Wśród nich znajduje się 6 żab właściwych: 3 ropuchy, 2 kumaki, jedna grzebiuszka, i jedna rzekotka.
    Najbardziej pospolitymi gatunkami są żaby zielone, w tym żaba jeziorowa – najmniejsza żaba zielona w Polsce oraz żaba moczarowa – przedstawicielka żab brunatnych. Samce żaby moczarowej w okresie godowym mają piękną błękitną barwę skóry. Rzekotki natomiast cały rok są zielone, maja na palcach przylgi, dzięki którym mogą ukrywać się na spodniej stronie liści. Wszystkie żaby ą bardzo pożyteczne, bo zjadają szkodniki np. owady i ślimaki.
  5. Podziel słowo żaba na sylaby i głoski. Pamiętaj ż jest spółgłoską i będziesz oznaczać ją na niebiesko.
  6. Naucz się śpiewać piosenkę o żabach. Możesz się przy niej gimnastykować.

Tekst piosenki:

  1. My jesteśmy żabki
    Mamy cztery łapki
    Skaczemy po trawie
    Bocian nas nie złapie

Ref: Hop, hop, hop
Skaczą żabki w bok
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w przód
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w tył
Hop, hop, hop
Skaczą ile sił

  1. My jesteśmy żabki
    Po to mamy łapki
    By popływać w stawie
    I skakać po trawie

Ref: Hop, hop, hop
Skaczą żabki w bok
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w przód
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w tył
Hop, hop, hop
Skaczą ile sił / x2

Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

  1. Wykonaj ćwiczenie 1/70. Podziel nazwy na sylaby i wpisz liczbę sylab. Potem policz z ilu głosek składa się każdy wyraz.
  2. Wykonaj ćwiczenie 2/70. Możesz zamalować pola lub otoczyć wyrazy pętlami
  3. Wykonaj ćwiczenie 3/71. Poprawiaj i pisz starannie. W ostatniej linijce przepisz wyrazy. Powinny się zmieścić.
  4. W podręczniku na stronach 76-77 jest piękna ilustracja. Przyjrzyj się jej uważnie. Następnie wysłuchaj lub przeczytaj tekst i odpowiedz na pytania
    Dokąd wybrała się rodzina Żanety?
    Co obserwuje Żaneta?
    Czym są kijanki?
    Jakie jest marzenie Żanety?
    Jaki gatunek żółwie żyje w Polsce?
    Gdzie żyje i czym żywi się żaba wodna?
    Kiedy zapada w sen zimowy?
    W jaki sposób żaba zimuje?
    Kiedy się budzi?
  5. Pamiętaj! Nigdy nie zbieraj żab i kijanek z ich środowiska do domu. To jest dla nich niebezpieczne.
  6. Wykonaj samodzielnie ćwiczenia 4 i 5/71.
  7. Przepisz starannie do zeszytu zdania:
    To są małe żabki. W Polsce można spotkać żółwia błotnego.
  8. Narysuj żabę w jej naturalnym otoczeniu możesz sobie pomóc oglądając krótki film https://www.youtube.com/watch?v=y2LtguWdjhE&list=PLvfC7zHi4OR8xNTXma66x511yCfq1Zypm&index=12&t=0s

Tu też znajdują się filmy o żabach

Życie żaby https: //www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E
Opowiem ci mamo o żabach część 1  https://www.youtube.com/watch?v=fUeTJb0CqQs
  część 2https://www.youtube.com/watch?v=aopKuxr4G-o

Oraz część 3 https://www.youtube.com/watch?v=oj3nfno-Obo

Żaby wodne i jeziorowe https://www.youtube.com/watch?v=c-1VNN2FtHA

Rzekotka www.youtube.com/watch?v=oj3nfno-Obo

 

  1. Naucz się pięknie czytać tekstu ze strony 76 lub 77. Chętnie posłucham czytania w poniedziałek.
  2. Jeżeli jest to możliwe proszę o zdjęcia lub skany prac dzieci:
    ćwiczenia matematyczne s.35, ćwiczenia polonistyczne s.71

 

 

 

 

 

 

 

 

DOTYCZY JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Dzień dobry wszystkim Rodzicom klasy 1. Już jedna osoba zaliczyła ustnie przez telefon słówka z trzech ćwiczeń. Bardzo się cieszę. W piątek 27 marca 2020 r. od 15.00 do 16.00. czekam na telefon od pozostałych dzieci. Dobrej nauki! Chociaż bardzo ciężkiej.

Agata Paluch

JĘZYK ANGIELSKI - czwartek 26 marca 2020 r.

Zadanie 1. Jeśli dzieci mają możliwość wydrukowania karty, to proszę, aby wydrukować poniższe obrazki i wkleić do zeszytu. Pokolorować obrazki i każdy obrazek niech dzieci nazwą po angielsku przynajmniej 10 razy. Jeśli nie mają możliwości wydrukowania obrazków niech napiszą nazwy zawodów w zeszycie i również przeczytają  po angielsku 10 razy każdy zawód.

 

Zadanie 2. Jeśli dzieci mają możliwość wydrukowania karty, to proszę, aby wydrukować poniższe zadanie dotyczące kolorów i wkleić do zeszytu. Patrząc na kolor balonów niech dzieci nazwą po angielsku przynajmniej 10 razy każdy kolor. Następnie uzupełnią prawidłowo nazwy kolorów pod balonami. Jednocześnie niech dzieci nazywają kolory i liczby przyporządkowane kolorom po angielsku. Jeśli dzieci nie mają możliwości wydrukowania obrazków niech narysują 12 balonów w zeszycie, pokolorują każdy innym kolorem i podpiszą każdy balon prawidłowym kolorem i liczbą. Oczywiście nazywając 10 razy kolor i liczbę po angielsku.

 

 

Zadanie 3. Jeśli dzieci mają możliwość wydrukowania karty, to proszę, aby wydrukować poniższe zadanie dotyczące pogody i wkleić do zeszytu. Patrząc krzyżówkę niech dzieci znajdą każde słowo, które jest pod krzyżówką, zakreślając je innym kolorem. Jednocześnie niech dzieci słówka przynajmniej 10 razy po angielsku. Jeśli dzieci nie mają możliwości wydrukowania obrazków niech napiszą w zeszycie nazwy poszczególnych słówek dotyczących pogody, ale każde słówko innym kolorem. Oczywiści nazywając 10 razy każde słówko po angielsku.

Szanowni Państwo, bardzo proszę, aby dzieci nauczyły się wszystkich słówek ze wszystkich trzech ćwiczeń. Proszę, aby skontaktowali się ze mną Państwo telefonicznie jutro od 10.00 do 12.00 lub po południu od 15.00 do 16.00. Chciałabym zapytać dzieci z wyżej zadanych słówek podczas rozmowy telefonicznej. Mój numer 662033254. Można zawsze o wszystko pytać na messegerze Agata Paluch

 

 

 

 

 

Zadania na 26 marca

Edukacja polonistyczna, społeczna, przyrodnicza i plastyczna

  1. Przyjrzyj się ilustracji na s.75, przeczytaj tytuł wiersza. Jak można wytłumaczyć słowo „kałużyści”?
  2. Wysłuchaj lub przeczytaj wiersz „Kałużyści” i odpowiedz na pytania:
    Kto opowiada o kałużystach?
    O kim jest wiersz?
    Co dzieci robią na podwórku?
    Czy ich praca ma sens?
    Jak nazwane zostały dzieci bawiące się na podwórku?
    (kałużyści, błociści, szyszkowości, kocistki)
  3. Pod podanym linkiem można wysłuchać piosenki „Kałużyści” https://www.youtube.com/watch?v=JTMcIIxSgok
  4. Wykonaj ćwiczenie 6/69. Będziesz do niego potrzebować lusterka..
  5. Wykonaj samodzielnie i starannie ćwiczenie 7/69
  6. Kim według ciebie jest: książko czytacz, internecista, papierkorzucaj, tablicościeracz,
  7. Jak ty lubisz się bawić, gdy wychodzisz na podwórko? Jak można by cię nazwać?
  8. Narysuj swoją ulubioną zabawę podwórkową.
    Edukacja matematyczna – podręcznik s.38-39
  9. Przyjrzyj się przyrządom z zadania 1. Do czego one służą? Termometr z „długą nóżką” to termometr laboratoryjny. Dzięki niemu odczytujemy bardzo wysokie temperatury.
  10. Przyjrzyj się termometrowi zaokiennemu z zadania 2.
    Składa się z obudowy, na której jest podziałka i rurki z płynem. W dolnej części rurki jest banieczka, w której jest zapas płynu. Gdy robi się ciepło poziom płynu w rurce się podnosi, a gdy robi się zimno opada.
  11. Wykonaj zadanie 4/38. Jeśli dobrze przyjrzysz się podziałce zobaczysz, że jest podobna do podziałki na linijce. Co 10 kresek jest długa, a co 5 średnia. Każda kreseczka to jeden stopień.
  12. Wykonaj zadanie 6/38. Zapisz rozwiązanie w zeszycie.
  13. Wykonaj w zeszycie obliczenia
    7+8+2= 5+7+2=
    9+3+1=                                              6+6+3=
    3+4+5=                                              2+9+1=
    5+5+5=                                              4+4+4=
    Praca dodatkowa – dla chętnych:
  14. Stwórz kilka nowych nazw codziennych czynności (na przykład lekcjorobienie) i napisz je w zeszycie.
  15. Na stronie epodreczniki.pl można wykonać lekcje 56 i 58 – blok 11 JESIEŃ o obserwacji pogody i opadach
  16. Pod podanym linkiem można pobawić się w odczytywanie temperatury https://www.matzoo.pl/klasa1/temperatura_6_506

Wydawnictwo Nowa Era proponuje lekcję dla klas I-III o prawidłowym wymawianiu s-sz: „Strasna zmija, nie taka straszna” można ją zobaczyć 26 marca o 11.55  trwa około godziny https://youtu.be/qleZ2CWdqLU

 

 

 

 

 

Zadania na środę, 25 marca 2020 r.

Jeżeli mają Państwo taką możliwość proszę przesłać zdjęcie lub skan wykonanego przez dziecko ćwiczenia 4/69 z kart polonistycznych i strony 34  z kart matematycznych na moją pocztę

Edukacja matematyczna – podręcznik s.36i 37 zeszyt

  1. Porównaj sposoby odejmowania zaproponowane przez Kubę i Martę. Kuba odliczając zgina palce. Zamiast patyczków możesz użyć kredek. Zastanów się, który sposób liczenia bardziej Ci odpowiada.
  2. Wykonaj zadania 2 i 3. Nie musisz ich zapisywać w zeszycie.
  3. Przyjrzyj się, jak liczy Edyta. Do obliczeń jej sposobem najbardziej przydają się liczydła. Najpierw odliczamy koralik z drugiego rzędu, a potem resztę koralików z pierwszego rzędu.
    Przepisz do zeszytu przykłady z zadania 4. Trochę Ci w nich pomogę. Pamiętaj! Jeżeli piszesz starannie łatwiej jest Ci obliczać
    11-5=11-1-4=10-
    11-8=11-1-7=
    11-2=11-1
  4. Wykonaj w zeszycie jedno z zadań z zadania 6. Oblicz sposobem, który Ci się najbardziej podobał

    Edukacja matematyczna – zeszyt ćwiczeń s.34
  5. Wykonaj ćwiczenie 1.
  6. Posłuchaj uważnie zadań z ćwiczeń 2 i 3. Możesz je rozwiązać dowolnym sposobem.
  7. Wykonaj samodzielnie ćwiczenie 4. Oblicz działania, możesz pomóc sobie liczydłem lub liczmanami – np. kredki, patyczki, guziki. Starannie pokoloruj rysunek. Nie wychodź za linie.

    Edukacja polonistyczna i społeczna -
  8. Przyjrzyj się ilustracji podręczniku na stronach 72 i 73 i posłuchaj informacji na stronie 72. Odpowiedz na pytania:
    Co dzieje się na ilustracji?
    Gdzie wybrały się dzieci?
    W jakim celu wybrały się do lasu?
    Jaką porę roku widzimy na ilustracji?
    Jaka jest pogoda?
    Czy pogoda sprzyja zabawie dzieci?
    Czy dzieci mogą bawić się w lesie?
    W jaki sposób powinny się zachowywać w lesie?
    Pod czyją opieką są dzieci?
    Co wskazuje im drogę?
    Gdzie jest ukryta wiadomość?
    Czy lubisz wycieczki do lasu?
  9. Postaraj się odnaleźć na ilustracji :
    drzewa (dąb, brzoza, świerk, sosna), krzewy (leszczyna, jarzębina), rośliny zielne( zawilec, przylaszczka, paproć), ptaki (dzięcioł, sikora bogatka, kos, rudzik)
  10. Na stronie 74 w podręczniku jest plan trasy podchodów. Przyjrzyj się dokładnie objaśnieniom pod planem, a następnie weź pionek - może go zastąpić gumka, lub jakaś figurka i spróbuj przejść trasę podchodów zgodnie ze znakami.
  11. Wykonaj ćwiczenie 1 s. 68. Do wykreślania możesz użyć kredki, długopisu lub ołówka.
  12. Wykonaj ćwiczenie 2 s.68. Możesz poruszać się pionkiem lub rysować trasę.
  13. Wykonaj ćwiczenie 4 s. 69. Przeczytaj dwa razy wyrazy z ramki. Przeczytaj kolejno każde zdanie i zastanów się dobrze, które słowo z ramki pasuje do niego. Pisz starannie. Potem przepisz zdanie.
  14. Możesz wykonać lekcje 111 i 112 z bloku 22 – Witamy wiosnę ze strony www.epodreczniki.pl

 

 

 

Zadania na wtorek 24 marca 2020 r.

Edukacja matematyczna – podręcznik s.35 i zeszyt

  1. Wykonaj zadanie 1. Działania zapisz w zeszycie.
  2. Wykonaj zadanie 2. Działania przepisz do zeszytu, oblicz i wpisz wyniki. Następnie otocz jednakowe wyniki tym samym kolorem.

Edukacja matematyczna – ćwiczenia s. 33

  1. Wykonaj ćwiczenie 1. Zwróć uwagę na zadanie z żarówką. Ten przykład oblicz stosując odejmowanie.
  2. Wykonaj ćwiczenie 2. Możesz pomagać sobie liczydłami. Zamaluj pola, po których idzie Kuba żółtym kolorem.

Edukacja polonistyczna, przyrodnicza i społeczna – karty ćwiczeń i zeszyty

  1. Przejdź zgodnie z kodem przez labirynt, zapamiętaj lub zapisz litery, na których się zatrzymujesz,
    - stań na pierwszym polu i odczytaj literę pogrubioną, zapamiętaj ją
    - dwa pola w prawo – zapamiętaj,
    - jedno w prawo i jedno w dół - zapamiętaj,
    - jedno w dół i jedno w lewo - zapamiętaj,
    - jedno w lewo i jedno w górę - zapamiętaj,
    - jedno w lewo i jedno w dół  - zapamiętaj,
    - jedno w dół  - zapamiętaj,
    - jedno w prawo i jedno w dół  - zapamiętaj,
    - dwa w prawo  - zapamiętaj,
    - odczytaj hasło.

C

B

Z

F

G

O

N

E

L

J

K

L

A

Ł

M

P

R

D

S

A

                                           

  1. Ułóż w zeszycie zdanie z odczytanym hasłem.
  2. Wykonaj ćwiczenie 2/66. Sprawdzisz, czy dobrze pamiętasz wczorajszy tekst o Czarku i Cecylce. Pisz starannie.
  3. Wykonaj ćwiczenie 3/66. Przyjrzyj się kształtom czekoladek. One ułatwią Ci wykonanie ćwiczenia.
  4. Oto kilka ciekawostek o czekoladzie.

Kakaowiec jest wiecznie zielonym drzewem, które rośnie w Ameryce Południowej i Środkowej, Afryce i Azji. Potrzebuje gorącego i wilgotnego klimatu, oraz dużo cienia. Ma skórzaste ciemnozielone liście i różowe kwiatki. Owoce kakaowca przypominają ogórek. W każdym z nich jest 30-40 czerwonych lub brunatnych nasion. To z nich wytwarzane są: kakao, masło kakaowe i czekolada. 

Już trzy tysiące lat temu czekolada była znana plemieniu Olmeków, którzy zamieszkiwali tereny obecnego Meksyku. Spadkobiercami cennego ziarna byli Aztekowie i Majowie, którzy pili płynną czekoladę z dodatkiem chili i innych ostrych przypraw podczas ważnych świąt i uroczystości plemiennych. Częstowali tym płynem także swoich gości.

Do Europy ziarna kakaowca przywiózł podróżnik i odkrywca Krzysztof Kolumb.  Było to w XV wieku. Płynną czekoladę pito na dworach królewskich i w domach bardzo bogatych ludzi. Pierwsze tabliczki czekolady i bombonierki pojawiły się w 1867 roku. Ziarno kakaowca zastępowało pieniądze. Podobno królik kosztował 10 ziaren, a niewolnik – 100 ziaren kakaowca.

Święto czekolady obchodzimy 12 kwietnia.

  1. Możesz obejrzeć dwa krótkie filmy o produkcji czekolady. Dostępne są na You Tube „Manufaktura czekolady – Produkcja” i „Tajemnica produkcji czekolady” z firmy Wawel.
  2. Przeczytaj wiersz lub poproś o przeczytanie, a następnie odpowiedz na pytania

    Danuta Wawiłow – „Zapach czekolady”

Przyszedł do nas wujek Władek,
przyniósł wielką czekoladę,
z orzechami, z rodzynkami,
w pięknym pudle z obrazkami.
Jeśli będę grzecznie siedzieć,
dadzą mi ją po obiedzie...

Choć zamknięta jest szuflada,
wszędzie pachnie czekolada.
Układanki chcę układać -
wszędzie pachnie czekolada.
Gdy na nowy rower wsiadam -
wszędzie pachnie czekolada.

Kiedy z lalką sobie gadam -
wszędzie pachnie czekolada.
Czy ktoś może mi powiedzieć,
kiedy będzie po obiedzie?
Bo nie mogę żyć w spokoju,
gdy ten zapach jest w pokoju!

Kim jest osoba mówiąca w wierszu?
Do kogo skierowane są pytania?
Czego pragnie osoba mówiąca w wierszu?
Czego możemy się o niej dowiedzieć?
Co można jej doradzić?

  1. Wykonaj ćwiczenie 4/67. Możesz użyć ulubionej kredki.
  2. Wykonaj ćwiczenie 5/67 i 6/67
  3. Wykonaj samodzielnie ćwiczenie 1/66. Rysuj starannie. Pokoloruj czekoladki.

    Edukacja muzyczna
  4. Piosenka i taniec „Czekolada”.
    Mama mówi: Czekolada!
    Tata mówi: Czekolada!
    Wszyscy jemy pyszną czekoladę!
    Da nam siłę czekolada!
    Da nam uśmiech czekolada!
    Wszyscy jemy pyszną czekoladę!
    Czeko, czeko, lada
    Czeko, czeko, lada
    Wszyscy jemy pyszną czekoladę!
    Czekolada (8 razy)

    Nagranie tej piosenki można znaleźć na Internecie. Wystarczy wpisać „Czekolada piosenka dla dzieci” . Możesz się jej nauczyć śpiewać.
    Edukacja techniczna
  5. Czekolada i kakao są składnikiem wielu potraw. Proponuję Wam upieczenie z rodzicami czekoladowych ciasteczek. Sprawdziłam. Są łatwe do wykonania i smaczne. Nie zawierają cukru, ale jeśli ktoś bardzo, bardzo go lubi może dodać 1 lub 2 łyżki. Może uda się nam stworzenie klasowego zbioru przepisów szybkie czekoladowe smakołyki. W tej pracy będzie potrzebna Wam pomoc rodziców lub innych starszych osób. Każde z Was może przysłać do mnie przepis w formie zdjęcia lub pliku tekstowego.

Składniki:
100 g masła
2 jajka
1 szklanka mleka
3 szklanki płatków owsianych
1 tabliczka gorzkiej czekolady, drobno posiekana
3 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki zmielonych migdałów i siemienia lnianego - lub 2 łyżki mąki
można dodać po 1/3 szklanki rozdrobnionych migdałów, suszonej żurawiny, rodzynek – one dodadzą słodyczy, bo w ciastkach nie ma cukru.

Masło i mleko podgrzać na małym ogniu. Do suchej miski wsypać wszystkie suche składniki. Całość wymieszać i połączyć z podgrzanym masłem z mlekiem i dwoma jajkami. Nakładać łyżką na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Można też odczekać, aż płatki napęcznieją – masa będzie gęściejsza i formować ciastka rękami zwilżonymi wodą. Piec w 180 stopniach przez 15-20 minut.

Smacznego.

 
 
 
 
 
 
RELIGIA 23 marca 2020 r.
Bardzo proszę o odszukanie tekstu KORONKI DO MIŁOSIERDZIA BOŻEGO i odmówienie jej raz w tym tygodniu z dorosłym.
Proszę uzupełnić krzyż i odesłać go na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 30 marca 2020 - na karcie proszę wpisać imię i nazwisko, klasę i datę odmówienie KORONKI - JEST TO PRACA NA OCENĘ Jeśli bedzie problem z wydrukowaniem obrazka proszę o narysowanie Krzyża w zeszytach.

 

Zadania na 23 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna i społeczna

  1. Posłuchaj fragmentu książki „Charlie i fabryka czekolady”. Jej bohaterem jest chłopiec, który pochodzi z bardzo ubogiej rodziny. Rodzina chłopca to: mama, tata, dwie babcie i dwóch dziadków. Wszyscy mieszkali w małym domku. Dom miał tylko dwa pokoje. Było w nim tylko jedno łóżko. To jedno łóżko było przeznaczone dla dziadków, którzy byli starzy i zmęczeni życiem. Charlie i jego rodzic spali w drugim pokoju na materacach na podłodze. Byli tak biedni, że nie mogli pozwolić sobie na zakup drugiego łóżka. Całą rodzinę utrzymywał tata chłopca, który pracował w fabryce pasty do zębów. Od rana do wieczora nakładał nakrętki na tubki napełnione pastą. Zarabiał niewiele. Rodzina odżywiała się bardzo skromnie. Na śniadanie jedli chleb z margaryną, na obiad – ziemniaki i kapustę, na kolację kapuśniak. Często głodowali.

Najciężej odczuwał to mały Charlie. I chociaż tato i mama często obywali się bez swojej porcji obiadu czy kolacji, żeby on mógł się najeść, to i tak było za mało dla rosnącego chłopca. Charlie rozpaczliwie potrzebował zjeść coś bardziej sycącego i pożywnego niż kapusta i kapuśniak. A przysmakiem, za którym tęsknił bardziej niż za czymkolwiek innym, była... CZEKOLADA.

Idąc do szkoły, chłopiec widział wielkie bloki czekolady wystawione w witrynach sklepów, zatrzymywał się przed nimi, przyciskał nos do szyby, a ślinka leciała mu jak oszalała. Oczywiście przez cały dzień ciągle widział, jak inne dzieci wyjmują z kieszeni tabliczki kremowej czekolady i pożerają je, i to była dla niego po prostu tortura.

Tylko jeden jedyny raz w roku, w swoje urodziny, Charlie mógł posmakować czekolady. Cała rodzina przez okrągły rok oszczędzała na tę okazję i kiedy nadchodził ten wielki dzień, Charlie dostawał w prezencie niewielką tabliczkę czekolady, która była przeznaczona tylko dla niego. I za każdym razem, kiedy w cudowny urodzinowy poranek otrzymywał swoją czekoladę, chował ją starannie w takim swoim drewnianym pudełku i strzegł jej, jakby to była sztabka najprawdziwszego złota. Przez pierwszych parę dni tylko sobie na nią popatrywał, ale nawet nie śmiał jej tknąć. Aż wreszcie, kiedy już nie mógł wytrzymać, odrywał maleńki kawałeczek papierka na rogu, tak żeby odsłonił się maleńki kawałeczek czekolady, i ten kawałeczek odgryzał – dosłownie tyle, by poczuć, jak cudowna słodycz rozpływa mu się w ustach. Następnego dnia odłamywał kolejny kawałeczek i znowu przez moment miał niebo w gębie. I tak dalej, i tak dalej. Takim sposobem mała tabliczka czekolady wystarczała mu na ponad miesiąc.

Ale nie powiedziałem wam jeszcze o pewnej strasznej rzeczy, która skazywała małego miłośnika czekolady na straszliwe tortury.

  1. Zastanów się i powiedz - co mogło być gorszego od widoku czekolady u innych dzieci i widoku czekoladowych przysmaków na wystawach sklepów.
  2. Posłuchaj dalszego fragmentu książki. Dowiesz się, czy Twoje przypuszczenia były słuszne.

Było to coś o wiele gorszego niż widok bloków czekolady w witrynach czy innych dzieci objadających się czekoladowymi pychotami na jego oczach. To było coś tak strasznego, że aż trudno to sobie wyobrazić, a mianowicie:

W tym mieście, i to dosłownie na wprost domku, w którym mieszkał Charlie, znajdowała się OGROMNA FABRYKA CZEKOLADY!

  1. Jak się domyślasz dzisiaj będziesz czytać i pisać wyrazy z dwuznakiem cz. Obejrzyj ilustrację w podręczniku na stronach 70-71. Wyszukaj wszystkie wszystkie elementy obrazka, w których jest cz. Ja znalazłam 6.
  2. Podziel te nazwy na sylaby i głoski.
  3. Odłóż podręcznik, teraz będziesz korzystać z ćwiczeń. Wykonaj ćwiczenie 1/64. Podziel na głoski nazwy obrazków i pokoloruj modele głoskowe. Pamiętaj cz jest spółgłoską i kwadracik malujesz na niebiesko. Przypominam, że a, ą, e, ę, i, o, ó-u, y – to samogłoski.
    (czapka, klucze, czapla, czereśnie).
  4. Wykonaj ćwiczenie 2/64. Do dzielenia na sylaby użyj koloru zielonego.
  5. Wykonaj ćwiczenie 3/64. Uważaj! Masz skreślić tylko „samotne” dwuznaki cz.
  6. Przyjrzyj się dwuznakowi małemu i wielkiemu dwuznakowi cz. Poćwicz ich pisanie palcem w powietrzu, na dywanie, na ścianie.
  7. Wykonaj ćwiczenie 4/64. Napisz starannie dwuznaki i wyrazy po śladzie, a potem samodzielnie. Jeśli zachowasz właściwy kształt liter wyrazy się zmieszczą.
  8. Teraz wracamy do podręcznika. Przeczytaj samodzielnie lub poproś o przeczytanie tekstu ze stron 70-71. Odpowiedz na pytania pełnymi zdaniami:
    Jakie ciasto stoi na stole?
    Co je Czarek?
    Gdzie Czarek i Cecylka będą mogli spróbować czekolady?
    Czego będą mogli dowiedzieć się o czekoladzie?
  9. Naucz się czytać tekstu ze strony 70 lub 71. Jutro chętnie Cię posłucham.
  10. Wykonaj samodzielnie ćwiczenia 5 i 6. Są łatwe, na pewno dasz radę. Przeczytaj lub poproś o przeczytanie poleceń.

    Edukacja matematyczna – tylko zeszyty i karty ćwiczeń

 Przypomnij sobie dodawanie do 9. W podobny sposób będziesz dodawać do 8. Jak pamiętasz pierwsza liczba w działaniu nie była rozdzielana, a drugą rozdzielamy tak, by ułatwić sobie obliczanie. 

  1. 8+5=8+2+3=10+3=13
    Pamiętaj! 8 lubi, 2 bo razem tworzą 10.
    Ta zasada przyda Ci się we wszystkich dzisiejszych zadaniach.
    Możesz pomagać sobie liczydłami lub liczydełkiem.
  2. Oblicz w zeszycie stosując powyższy sposób. Trochę Ci ułatwię.
    8+3=8+2+
    8+4=8+2+
    8+7=8+
  3. Wykonaj ćwiczenie 1/32. Możesz używać różnych par kolorów.
  4. Wykonaj ćwiczenia 2/32 i 3/32. Czytaj lub słuchaj bardzo uważnie. Uważaj. Nie daj się złapać.

Wykonaj ćwiczenie 4/32. Zastosuj dodawanie. Będzie to długie działanie

 

 

 

 

 

JĘZYK ANGIESLKI – 20 marca 2020 r.

Dzień dobry.

  1. Dzisiaj nauczymy sie nazw zawodów. Jeśli dziecko ma możliwość może zrobić ćwiczenie interaktywne  - zachęcam, aby właśnie od niego zacząć. Polega ono na klikaniu obrazków z zawodami i powtarzaniu nazw zawodów.: https://anglomaniacy.pl/occupationsDictionary.htm
  2. Następnie proszę, aby dziecko wpisało nazwy zawodów do zeszytu. Trudno jest zapisać wymowę, dlatego wymowę z nawiasów, nie trzeba wpisywać do zeszytu. Chyba, że nie można skorzystać z interaktywnych ćwiczeń.

 ZAWODY:

1.cook – kucharz (wymawiamy „kuk”)

  1. doctor – lekarz (wymawiamy „dokta”)
  2. driver – kierowca (wymawiamy „drajwa”)
  3. farmer – rolnik (wymawiamy „fama”)
  4. fireman – strażak (wymawiamy „faje men”)
  5. mechanic – mechanik (wymawiamy „mekanik”)
  6. nurse – pielęgniarka (wymawiamy „ners”)
  7. policeman – policjant (wymawiamy „polismen”)
  8. postman – listonosz (wymawiamy „połstmen”)
  9. secretary – sekretarka (wymawiamy „sekreteri”)
  10. seller – sprzedawca (wymawiamy „sela”)
  11. teacher – nauczyciel (wymawiamy „ticza”)

     3. Po wpisaniu nazw zawodów do zeszytu zapraszam do dalszego ćwiczenia pisowni nazw zawodów. Korzystając z zeszytu dziecko może wykonać następujące  ćwiczenie, które polega na odkrywaniu obrazków i nazw zawodów.

https://anglomaniacy.pl/occupationsMatching.htm

  1. Kolejnym ćwiczeniem niech będzie układanie poszczególnych literek w poprawne angielskie nazwy zawodów. Oto link do ćwiczenia:

https://anglomaniacy.pl/occupationsSpelling.htm

  1. Jeśli ktoś nie ma możliwości wykonania zadań interaktywnych, dziecko może narysować przedstawicieli poszczególnych zawodów w zeszycie i podpisać obrazki po angielsku.
  2. Celem dzisiejszej lekcji jest wprowadzenie nazw zawodów w piśmie i wymowie. W przyszłym tygodniu będziemy wykonywać kolejne ćwiczenia utrwalające lekcję dzisiejszą oraz poprzednie.

Dziękuję.

 

 

 

 

KATECHEZA - 20 marca 2020 r.

Proszę, aby dzieci uzupełniły w dowolnym czasie następujące katechezy w ćwiczeniówkach - nr 39 i 43.

Dziękuję

Anna Dołębska

 

 

 

 

Zadania na 20 marca 2020 r.

Edukacja matematyczna – podręcznik s. 33

  1. Rozwiąż zadanie 5 i 6. Zapisz rozwiązania w zeszycie w postaci działań.

    edukacja matematyczna ćwiczenia s. 31
  2. Rozwiąż zadania 5 i 6.

    edukacja matematyczna – zeszyt
  3. Przepisz działania do zeszytu i oblicz je według wzoru. Część działań jest zapisana tak, by ułatwić Ci pracę. Pisz starannie, zachowaj równe odstępy, a będzie Ci łatwiej obliczać.
    9+6=9+1+5=10+5=15
    9+4=9+1+3=
    9+7=9+1
    9+5=9+
    9+2=9+
    9+8=9+

    edukacja polonistyczna
  4. Przeczytaj lub poproś rodziców o przeczytanie opowiadania „Zabawa w udawanie” – podręcznik s. 68-69. Słuchaj uważnie, a potem odpowiedz na pytania:
    W jaki sposób Agatka przemieniła swój pokój w teatr?
    Jakie cechy zabawek wykorzystała, do przydzielenia im roli Kapturka i Babci?
    Jak wyglądał strach na wróble w wykonaniu Basi?
    Jaką rolę zagrała Agatka?
  5. Wykonaj ćwiczenie 3/62. Przeczytaj zdania uważnie i oceń czy są prawdziwe.
  6. Wykonaj ćwiczenie1/62 . Przeczytaj dwa razy wyrazy z ramki. Przyjrzyj się uważnie stworkom i dopasuj do nich imiona. Potem narysuj swojego stworka i nadaj mu imię.
  7. Wykonaj ćwiczenie 2/62. Przeczytaj uważnie zdanie i wykreśl te wyrazy, które nie pasują do zdania. Potem podkreśl dwuznak sz. Możesz użyć niebieskiej kredki, długopisu lub flamastra.
  8. Wykonaj ćwiczenie 4/63. Wycinaj dokładnie. Zadbaj o czystość, gdy będziesz używać kleju.
  9. Wykonaj ćwiczenie 5/63. Pokoloruj kredką pytanie „Co to?” w żółtej szafie.
  10. Dokończ szlaczek w zadaniu 6/63. Możesz użyć ulubionej kredki.

    edukacja techniczna
  11. „Strach na wróble”
    Z kolorowego papieru lub gazet wytnij głowę, oczy, uszy, nos, usta, kapelusz, podkoszulek, spodenki. Naklej te elementy na kartce. Dorysuj otoczenie i pozostałe elementy stracha kredkami – mogą być ołówkowe lub świecowe. Nie zapomnij o wróblach. 

Pierwszaki

Zbierajcie swoje rysunki. Zrobimy z nich wystawę, gdy już wrócicie do szkoły.
Życzę Wam udanego wypoczynku w sobotę i niedzielę

Agata Kmita

 

 

 

 

Zadania na 19 marca 2020 r.

Szanowni Państwo!

Nadzwyczajna sytuacja, która nas dotknęła wymaga nieszablonowych działań. Pomyślałam, że mogłabym sprawdzać umiejętność czytania telefonicznie. Sądzę, że będzie to działało na dzieci mobilizująco. Jeżeli więc dziecko nauczy się czytać i będzie chciało mi tekst przeczytać proszę do mnie dzwonić następnego dnia do południa lub po południu.

Agata Kmita

Edukacja polonistyczna i plastyczna

  1. Wysłuchaj uważnie fragmentu książki Jana Brzechwy. Postaraj się zapamiętać, jakie meble w nim występują.

Po lekcji przędzenia liter pan Kleks zaprowadził nas wszystkich na drugie piętro i otworzył jeden z zamkniętych pokojów.

– Wchodźcie ostrożnie, moi chłopcy – rzekł pan Kleks wpuszczając nas do środka – w sali tej mieści się szpital chorych sprzętów, musicie uważać, aby żadnego z nich nie urazić. Pamiętacie, jak wyleczyłem zepsuty tramwaj? Otóż dzisiaj chcę was nauczyć leczenia chorych sprzętów.

Po wejściu na salę oczom naszym przedstawiła się istna rupieciarnia. Były tam fotele bez nóg, tapczany bez sprężyn, popękane lustra, zepsute zegary, popaczone stoły, powykrzywiane szafy, dziurawe krzesła i mnóstwo rozmaitych innych zniszczonych sprzętów.

Pan Kleks kazał nam ustawić się pod ścianami, sam natomiast zabrał się do pracy.

Każdy sprzęt, do którego zbliżał się pan Kleks, trzeszczał lub skrzypiał na jego widok i ufnie ocierał się o jego ubranie. Krzesła i stołki z radości tupały nogami, a zegary pojękiwały zepsutymi sprężynami.

Z największą ciekawością przyglądaliśmy się zabiegom pana Kleksa. Zabrał się on przede wszystkim do stołu, który stał w rogu sali. Opukał go dokładnie na wszystkie strony, ujął za jedną z nóg i zmierzył mu puls, po czym przemówił niezmiernie czule:

 – No co, mój maleńki? Już cię nie boli, prawda? Gorączka minęła, deski się zrosły, za trzy –cztery dni będziesz zdrów zupełnie.

Podczas gdy stół cichutko skomlał, pan Kleks wysmarował mu blat żółtą maścią i szpary w deskach przysypał zielonkawym proszkiem.

Następnie zbliżył się do szafy, która straszliwie zaskrzypiała obojgiem drzwi.

 – Jak tam? – zapytał pan Kleks. – Czy bardzo jeszcze kaszlesz? Chyba nie. Wkrótce już będziesz zdrowa, tylko się nie martw.

Mówiąc to, przyłożył ucho do jej pleców, bardzo uważnie wysłuchał, po czym napuścił kroplomierzem do wszystkich zawiasów po kropli oleju rycynowego.

Szafa odetchnęła głęboko i czule poczęła łasić się do pana Kleksa. – Jutro cię jeszcze odwiedzę – rzekł pan Kleks – bądź tylko dobrej myśli.

 Wykonaj ćwiczenie 1s.60. Zwierzę, które widzisz to szop.

  1. Wykonaj ćwiczenie2 s.60. Pokoloruj obrazek. Podziel nazwę obrazka na głoski i sylaby.
  2. Popatrz uważnie na ilustrację w podręczniku na stronach 66 i 67. Wyszukaj wszystkie przedmioty, które zawierają sz. Podziel je na sylaby i głoski.
  3. Przeczytaj lub poproś dorosłych o przeczytanie tekstów o szafach.
  4. Odpowiedz na pytania:
    Kto zagląda do szafy?
    Po co Uli Apaszka?
    Jakie ubrania wybrały dzieci na szkolną zabawę?
    Co można znaleźć w szafach?
  5. W każdym rzędzie jeden wyraz nie pasuje do pozostałych. Przepisz go do zeszytu.
    kasztany, szyszka, koszyk, sopel
    śrubka, apaszka, szelki, szalik
    szafa, siostra, szydełko, szyja
    szuflada, szafka, szafa, myszka
  6. Wykonaj ćwiczenie 3 s.61. Pisz starannie i uważnie.
  7. Wykonaj ćwiczenie 4 s.61. Pamiętaj, że sylaby i głoski słyszysz i mówisz, a litery widzisz i piszesz.
  8. Wykonaj ćwiczenie 5 s. 61
  9. Naucz się czytać tekstu ze strony 60 lub 61.

    Edukacja matematyczna - podręcznik
  10. Rozwiąż zadanie 1, zastanów się nad odpowiedzią.
  11. Rozwiąż zadania 2,3,i 4. Rozwiązania – działania zapisz starannie w zeszycie.

    Edukacja matematyczna – ćwiczenia
  12. Rozwiąż zadania 1,3 i 4.
  13. Rozwiąż zadanie 2. Jeśli ci to pomoże możesz skreślać dzbanki. Zadanie może być rozwiązane jednym lub dwoma działaniami.

 Pierwszaki.

Codziennie, o 19.30  w pierwszym programie polskiego radia jest audycja „Radio dzieciom”.  Posłuchajcie, jeśli macie chęć.

Pozdrawiam Was

Agata Kmita

 

 

 

 

 

Zadania na 18 marca 2020 r.

Zadania matematyczne: podręcznik s. 32
Należy przeanalizować sposób dodawania do 9, można wykonać go na liczydle lub zrobić liczydełko pomocnicze z paska papieru i np. nasion, żetonów do gier… przyda się do zadań wykonywanych w kolejne dni.
Zadanie 4/32 – dziecko wykonuje ustnie – może sobie pomóc liczmanami
zadania 5 i 6/32 dziecko wykonuje w zeszycie

Zadania polonistyczne i przyrodnicze – podręcznik s.64,65 i karty ćwiczeń s.58,59

1.Ćw.1/58 – odczytaj  wyrazy, a następnie połącz je z obrazkiem. Dokończ rozpoczęte zdanie.
2. Ćw. 2/58 – przeczytaj uważnie wyrazy w ramce. Potem przeczytaj początki zdań. Uzupełnij je wyrazami z ramki.
3.ćw.3/58  i 4/58 – wykonaj zgodnie z poleceniem.

  1. Posłuchaj uważnie opowiadania „Cisza” – podręcznik s.64 i zapamiętaj jakie czynności wykonywali tata i dziewczynka.
  2. Zastanów się, dlaczego na Ziemi trudno o całkowitą ciszę.

6.Narysuj kredkami na kartce jak wyobrażasz sobie ciszę.

  1. Wysłuchaj ciekawostek o sprzęcie grającym - podręcznik s. 65. Na YouTube z pomocą rodziców możesz znaleźć nagrania dźwięku odtwarzanego z gramofonu i fonografu( „fonograf Edison Standard demonstracja pracy”
    8. Wykonaj ćwiczenia 5 i 6/58 zgodnie z poleceniem

7. www.epodreczniki.pl Wykonaj zadania z lekcji 100– „Nie zawsze słyszymy, co się do nas mówi” – zima blok 19

 

 

 

 

 ZADANIA NA 17 MARCA 2020 r.

Szanowni Państwo.

Bardzo proszę o udzielenie pomocy dzieciom w wykonywaniu zadań- czytaniu poleceń i dłuższych tekstów, korzystaniu z komputera -zadania dla klasy 1 ze strony epodreczniki.pl . Ćwiczenia dzieci wykonują w zeszytach. Kilka zeszytów znajduje się niestety w szkole, proszę o założenie nowych. Dzieci będą też w ograniczonym zakresie korzystać z podręczników i ćwiczeń.

Agata Kmita

1.Poproś osobę dorosłą lub starsze rodzeństwo, by odnalazło w Internecie stronę epodreczniki.pl

  1. W zasobach „kształcenie ogólne” należy wybrać zakładkę edukacja wczesnoszkolna. W części 2 „Zima’ trzeba otworzyć Blok 19 „Poznajemy dźwięki i instrumenty”. Wykonaj ćwiczenia z lekcji 98.
  2. Obejrzyj ilustrację w podręczniku na stronach 62-63 i opowiedz rodzicom, co dzieje się na niej.
  3. Posłuchaj zdań znajdujących się pod ilustracją. Powiedz rodzicom, co się w nich zmieniło.
  4. Na podstawie ilustracji rozwiń zdania i zapisz je starannie w zeszycie.

Mama ogląda.

Olek ma.

6.Naucz się czytać  „Cesia rzuca na ulicy” – podręcznik s. 61. Wypisz starannie wyrazy z ć i ci.

7.Wykonaj obliczenia w zeszycie do matematyki.

14+2=                                   17-7=
16+4=                                   20-3=
15+3=                                   11-1=
13+3=                                   15-5=
15+5=                                   15-2=
12+5=.                                  18-6=

 

 

 

 

 

ĆWICZYMY PISANIE LICZB PO ANGIELSKU- 17 marca 2020 r.

Ćw. 1. W zeszycie narysuj cyferki od 0 do 10. Każdą cyfrę pomaluj na inny kolor. Nazwij kolory po angielsku. Następnie podpisz każdą liczbę po angielsku.

zero, one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten

Ćw. 2 Zrób ćwiczenie interaktywne ukryte pod tm linkiem. Uwaga obrazki w ćwiczeniu czasami bardzo długo się otwierają. Musisz mieć dużo cierpliwości.

https://learningapps.org/1150032

Ćw. 3. A teraz poproś osobę dorosłą, aby zapytała Cię nazw kolorów oraz liczb. 

Ćw. 4. Przypomnij sobie teraz nazwy z tematu pogoda. Poćwicz pisanie i wymowę. Pomoże Ci w tym ćwiczenie interaktywne: https://anglomaniacy.pl/weatherQuiz.htm

W tym ćwiczeniu usłyszysz nazwy poszczególnych słówek po angielsku. Spróbuj wymawiać poprawnie nazwy słowek.

Pomoc pod numerem 662033254 - Agata Paluch

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI - 16 marca 2020 r.

Zadanie 1.

Proszę, aby uczniowie nauczyli się czytać i pisać słówka dotyczace tematu : "Pogoda"

1. cloud - chmura

2. cold - zimno

3. frost - mróz

4. hail - grad

5. hot- gorąco

6. rain - deszcz

7. rainbow - tęcza

8. snow - śnieg

9. storm - burza

10. sun - słońce

11. warm - ciepło

12. wind - wiatr

Zadanie 2.

Proszę, aby uczniowie zrobili ćwiczenia ze strony www.anglomaniacy.pl/weatherPrintables.htm

Chodzi o ćwiczenia do wydrukowania. Ćwiczeń tych jest dużo i proszę, aby wybrać dzieciom przynajmniej trzy rodzaje. Dzieci mogą także wykonywać ćwiczenia interaktywne zamieszczone na stronie anglomaniacy.pl dotyczące tematu "weather, czyli pogoda". Jeśli bedą niejasności, proszę, aby Państwo dzwonili na numer 662033254, pod którym udzielę chętnie pomocy w obsłudze strony do nauki słówek.

Agata Paluch