Nauka w domu dla uczniów klasy II

Piątek 27 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna

Przeczytaj opowiadanie „Rower” z podręcznika na str. 80, odpowiedz ustnie na pytania z. 1/81.

Ułóż plan wydarzeń do powiadania (ćw. 1 z ćwiczeniówki).

Zrób zadanie 2 z podręcznika, zapisz stopień równy i wyższy przymiotnika w zeszycie, pamiętaj, że to l. mnoga.

Wykonaj zadanie 3 z podręcznika – Jak wyglądał rower Mikołajka?- znajdź fragment w tekście i głośno przeczytaj.

Wykonaj ćwiczenia 2 i 3 w ćwiczeniówce ze str.72 (pamiętaj, że rzeczownik i przymiotnik muszą mieć ten sam rodzaj).

Przeczytaj „Dobre rady przed wycieczką rowerową” str. 81, a następnie notatkę kronikarską ze str. 82.

Co to jest notatka kronikarska? 

Zapisz w zeszycie:

Notatka kronikarska opisuje krótko  jakieś wydarzenie np. wycieczkę, przedstawienie .

Jak napisać notatkę kronikarską?

  1. Kto, kiedy, gdzie?
  2. Co robiliśmy?
  3. Co zobaczyliśmy?
  4. Co się wydarzyło?
  5. Jak się zakończyło?

  Przykładowa notatka, przeczytaj   spróbuj w niej znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania.

         21 marca odbyliśmy wycieczkę do kwiaciarni przy ulicy Zielonej. Witaliśmy w ten sposób wiosnę. W kwiaciarni znajdowały się różnobarwne kwiaty. Najwięcej było żółtych żonkili i różowych stokrotek. Oglądaliśmy różnorodne bukiety. Czuliśmy ich wiosenny zapach. Po wizycie w kwiaciarni udaliśmy się z naszą panią do szkoły na zajęcia plastyczne.

 Napisz własną notatkę z wycieczki – z. 2 str. 82   (poproś rodziców aby przesłali je na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub będziesz mógł sam to zrobić, pisząc do mnie wiadomość, jak to zrobić dowiesz się z edukacji informatycznej)

Przeczytaj wiersz M. Bryczyńskiego „Jak się nie bać ortografii?”, poznasz wyrazy z „h” niewymiennym uzupełnij ćwiczenia 4 i 5 z ćwiczeniówki. 

Zasady pisowni (do zaznajomienia się, będziemy się jeszcze o tym uczyć i ćwiczyć w praktyce):

https://www.youtube.com/watch?v=lpkNvBe3fes  - ortografia obrazkowa

 

Piszemy „h”:

·         kiedy wymienia się na g, ż, z, dz

·         w wyrazach zawierających obce cząstki – harmo, - hekto, - hiper, - hipo, - homo – hydro, np.: harmonia, hektolitry, hiperwentylacja, hipoteza, homogenizowany, hydrant

·         po przedrostku z , np.: zhańbić

 

 Edukacja matematyczna

Dodawanie liczb dwucyfrowych, podręcznik s. 40 (Rozbijamy drugi składnik na dziesiątki i jedności).

Zadanie 1 można dla ułatwienia zapisać w zeszycie i pod jednościami stawiać kropeczki lub podkreślać kolorem.

Zadanie 5 proszę zapisać w zeszycie, działania i odpowiedz.

 Edukacja informatyczna

Drodzy Rodzice, chciałabym aby każde dziecko miało swoją pocztę email, oczywiście jako opiekunowie prawni musicie wyrazić na to zgodę i być jej właścicielami wraz z dzieckiem. Ułatwiłoby nam to poniekąd pracę zdalną, którą musimy wykonywać, jest to więc dobry czas na takie działania oraz motywację do nauki dla dzieci.

Konto zostałoby założone na portalu https://www.pocztadzieci.pl/  można obejrzeć filmik jak działa (treści, które wysyłają i otrzymują dzieci najpierw przechodzą przez Państwa konto, decydujecie, czy chcecie aby dziecko otrzymało/wysłało daną wiadomość).

Jak założyć pocztę

  1. W prawym górnym rogu klikamy: załóż konto, wypełniamy formularz (pamiętamy o zapisaniu loginu i hasłą gdzieś na kartce aby go nie zapomnieć), musimy wpisać też swój adres email więc jeśli ktoś ma problemy proszę zadzwonić lub napisać sms do mnie.
  2. Otwieramy własną pocztę na którą przyszedł link aktywacyjny, klikamy go aby potwierdzić.
  3. Wyskoczy komunikat o poprawnym założeniu konta
  4. Dziecko może się zalogować już na swoje konto i ustawić wygląd swojej poczty, przyjrzeć się funkcjom.

 

 

 

 

 

 

26 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna

Przeczytaj wiersze o wiośnie z podręcznika str. 78-79, wykonaj ćwiczenia w ćwiczeniówce str. 70 -71.

Z wiersza „Wiosna” wypisz wszystkie czasowniki (jeśli występuje więcej razy w tekście zapisz go tylko raz np. przyszła)

Edukacja matematyczna i przyrodnicza

Podręcznik str. 38-39 i ćwiczenia w ćwiczeniówce str. 31. Zapamiętaj kiedy zaczynają się poszczególne pory roku (koło z porami roku) i jakie miesiące do nich należą.

Edukacja ruchowa

Pamiętaj o ruchu i ćwiczeniach, na rozgrzewkę proponuje ćwiczenia przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=HwoXD_RVETg a następnie spróbuj zatańczyć „Chocolate” - https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg

 

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI - czwartek 26 marca 2020 r.

Zadanie 1. Jeśli dzieci mają możliwość wydrukowania karty, to proszę, aby wydrukować poniższe obrazki i wkleić do zeszytu. Pokolorować obrazki i każdy obrazek niech dzieci nazwą po angielsku przynajmniej 10 razy. Jeśli nie mają możliwości wydrukowania obrazków niech napiszą nazwy zawodów w zeszycie i również przeczytają  po angielsku 10 razy każdy zawód.

 

Zadanie 2. Jeśli dzieci mają możliwość wydrukowania karty, to proszę, aby wydrukować poniższe zadanie dotyczące kolorów i wkleić do zeszytu. Patrząc na kolor balonów niech dzieci nazwą po angielsku przynajmniej 10 razy każdy kolor. Następnie uzupełnią prawidłowo nazwy kolorów pod balonami. Jednocześnie niech dzieci nazywają kolory i liczby przyporządkowane kolorom po angielsku. Jeśli dzieci nie mają możliwości wydrukowania obrazków niech narysują 12 balonów w zeszycie, pokolorują każdy innym kolorem i podpiszą każdy balon prawidłowym kolorem i liczbą. Oczywiście nazywając 10 razy kolor i liczbę po angielsku.

 

 

Zadanie 3. Jeśli dzieci mają możliwość wydrukowania karty, to proszę, aby wydrukować poniższe zadanie dotyczące pogody i wkleić do zeszytu. Patrząc krzyżówkę niech dzieci znajdą każde słowo, które jest pod krzyżówką, zakreślając je innym kolorem. Jednocześnie niech dzieci słówka przynajmniej 10 razy po angielsku. Jeśli dzieci nie mają możliwości wydrukowania obrazków niech napiszą w zeszycie nazwy poszczególnych słówek dotyczących pogody, ale każde słówko innym kolorem. Oczywiści nazywając 10 razy każde słówko po angielsku.

Szanowni Państwo, bardzo proszę, aby dzieci nauczyły się wszystkich słówek ze wszystkich trzech ćwiczeń. Proszę, aby skontaktowali się ze mną Państwo telefonicznie jutro od 10.00 do 12.00 lub po południu od 15.00 do 16.00. Chciałabym zapytać dzieci z wyżej zadanych słówek podczas rozmowy telefonicznej. Mój numer 662033254. Można zawsze o wszystko pytać na messegerze Agata Paluch

 

 

 

 

 

24 i 25 marca 2020 r.

Szanowni Państwo dziś zamieszczam zadania na dwa dni zdając sobie sprawę, że napisanie listu będzie czasochłonne i pracochłonne.

Tak jak wczoraj zamieszczam link do interaktywnej lekcji, jeśli komuś się nie otwiera wszystko jest zapisane poniżej krok po kroku.

https://view.genial.ly/5e78dca7dd2dca0da6cb0cb0/interactive-image-interactive-image

 Edukacja polonistyczna i przyrodnicza

Przeczytaj tekst o wiośnie z podręcznika ze str. 77 i obejrzyj ilustrację. Zastanów się Po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna?

Obejrzyj film o zwiastunach wiosny https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 Wykonaj ćwiczenia 1 i 3 z ćwiczeniówki str. 68.

Zmęczeni zimą ludzie oczekiwali z niecierpliwością wiosny. Wierzono, że utopienie lub spalenie Marzanny - słomianej kukły przyspieszy nadejście wiosny. Zwyczaj ten zmieniał się stopniowo w zabawę. Po utopieniu marzanny do wsi wnoszono gaik, przystrojoną kolorowymi wstążkami, koralikami gałązkę sosny lub jodły.

(+) Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zwyczajach ludowych możesz z pomocą rodziców przeczytać artykuł:

https://jupi-tupi.pl/marzanna-marzaniok-i-gaik-czyli-pierwszy-dzien-wiosny-w-kulturze-ludowej/

 Wykonaj zadanie 2 z ćwiczeniówki, napisz list w zeszycie.  Oto przypomnienie jak wygląda jego struktura. List nie musi być długi, ale napisz go starannie i bez błędów, przeczytaj dobrze polecenie.

 

Przeczytaj z podręcznika o łączeniu wyrazów i zdań. Rozwiąż zadanie 4, 5 i 6 z ćwiczeniówki oraz wykonaj załączone zadanie, możesz je wydrukować lub przepisać uzupełnione do zeszytu podkreślając wstawione wyrazy.

Załącznik

Edukacja matematyczna

Otwórz podręcznik na stronie 35 i 36, przygotuj swój zestaw figur i wykonuj polecenia Poszukaj w domu rzeczy, które mają kształt prostokątów. Wykonaj ćwiczenia w ćwiczeniówce ze str. 29

Wykonaj zadania rozmaite z podręcznika str. 37. Zadanie 1 i 2 możesz rozwiązać ustnie lub w zeszycie. Zadanie 4,5 i 6 rozwiąż w zeszycie, pamiętaj o zadaniach w ćwiczeniówce na str. 30.

Edukacja muzyczna

 Posłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=hHvqucAAN28

 
 
 
 
 
 
RELIGIA 23 marca 2020 r.
Bardzo proszę o odszukanie tekstu KORONKI DO MIŁOSIERDZIA BOŻEGO i odmówienie jej raz w tym tygodniu z dorosłym.
Proszę uzupełnić krzyż i odesłać go na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 30 marca 2020 - na karcie proszę wpisać imię i nazwisko, klasę i datę odmówienie KORONKI - JEST TO PRACA NA OCENĘ Jeśli bedzie problem z wydrukowaniem obrazka proszę o narysowanie Krzyża w zeszytach.

 

 

 

23 marca 2020 r.

 Edukacja polonistyczna i przyrodnicza

 Drodzy Państwo stworzyłam lekcję interaktywną dla uczniów, będą potrzebowali Państwa pomocy w jej uruchomieniu.

  1. Proszę skopiować link do przeglądarki na komputerze

 https://view.genial.ly/5e77936a6d276f0db77471c3/interactive-image-w-dalekiej-australii

 Proszę klikać poszczególne elementy będą pojawiały się polecenia bądź odsyłacze, przy niektórych wystarczy tylko najechać i pojawi się tekst.

  1. Punk 10 to quiz.

 Jeśli komuś nie działa proszę aby dziecko wykonało następujące zadania:

 Znajdź Australię na mapie świata, odczytaj nazwę oceanów, które ją opływają.

W zeszycie spróbuj narysować kontury Australii lub poproś rodziców żeby je wydrukowali, napisz nazwy oceanów, pamiętaj o dużych literach. 

 

Zał. 1

Przeczytaj wiersz "Podróż do Australii" podręcznik str. 75.

 Spróbuj pokazać na mapie miejsca o których mowa w wierszu, zaznacz je na mapie przez siebie narysowanej.

Wykonaj zadanie 4 i 5 ze str. 75 w podręczniku, zapisz je w zeszycie.

Przeczytaj tekst "Dookoła świata" podręcznik str. 72 -73

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce, str. 66-67 : 1,2,3,5,6.

Przeczytaj tekst o Aborygenach (str.74 podręcznik), odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem. Wykonaj ćwiczenie 4 w ćwiczeniówce.

Edukacja plastyczna

Weź farby i do dzieła, namaluj Wielką Rafę Koralową z jej mieszkańcami! Jeśli nie masz farb możesz użyć kredek lub pasteli. Po powrocie do szkoły z Waszych prac stworzymy jeden duży obraz.

 Edukacja matematyczna

Podręcznik str. 34, Ćwiczeniówka str. 28,

 

 

 

 

 

 

 

JĘZYK ANGIESLKI – 20 marca 2020 r.

Dzień dobry.

  1. Dzisiaj nauczymy sie nazw zawodów. Jeśli dziecko ma możliwość może zrobić ćwiczenie interaktywne  - zachęcam, aby właśnie od niego zacząć. Polega ono na klikaniu obrazków z zawodami i powtarzaniu nazw zawodów.: https://anglomaniacy.pl/occupationsDictionary.htm
  2. Następnie proszę, aby dziecko wpisało nazwy zawodów do zeszytu. Trudno jest zapisać wymowę, dlatego wymowę z nawiasów, nie trzeba wpisywać do zeszytu. Chyba, że nie można skorzystać z interaktywnych ćwiczeń.

 ZAWODY:

1.cook – kucharz (wymawiamy „kuk”)

  1. doctor – lekarz (wymawiamy „dokta”)
  2. driver – kierowca (wymawiamy „drajwa”)
  3. farmer – rolnik (wymawiamy „fama”)
  4. fireman – strażak (wymawiamy „faje men”)
  5. mechanic – mechanik (wymawiamy „mekanik”)
  6. nurse – pielęgniarka (wymawiamy „ners”)
  7. policeman – policjant (wymawiamy „polismen”)
  8. postman – listonosz (wymawiamy „połstmen”)
  9. secretary – sekretarka (wymawiamy „sekreteri”)
  10. seller – sprzedawca (wymawiamy „sela”)
  11. teacher – nauczyciel (wymawiamy „ticza”)

     3. Po wpisaniu nazw zawodów do zeszytu zapraszam do dalszego ćwiczenia pisowni nazw zawodów. Korzystając z zeszytu dziecko może wykonać następujące  ćwiczenie, które polega na odkrywaniu obrazków i nazw zawodów.

https://anglomaniacy.pl/occupationsMatching.htm

  1. Kolejnym ćwiczeniem niech będzie układanie poszczególnych literek w poprawne angielskie nazwy zawodów. Oto link do ćwiczenia:

https://anglomaniacy.pl/occupationsSpelling.htm

  1. Jeśli ktoś nie ma możliwości wykonania zadań interaktywnych, dziecko może narysować przedstawicieli poszczególnych zawodów w zeszycie i podpisać obrazki po angielsku.
  2. Celem dzisiejszej lekcji jest wprowadzenie nazw zawodów w piśmie i wymowie. W przyszłym tygodniu będziemy wykonywać kolejne ćwiczenia utrwalające lekcję dzisiejszą oraz poprzednie.

Dziękuję.

 

 

 

KATECHEZA - 20 marca 2020 r.

Proszę, aby dzieci uzupełniły w dowolnym czasie następujące katechezy w ćwiczeniówkach - nr 33 i 34.

Dziękuję

Anna Dołębska

 

 

 

 

20 marca 2020 r.

Edukacja matematyczna

Proszę o wykonanie wszystkich zadań z podręcznika str. 33 (zadanie 2, 3 i 5 pisemnie w zeszycie) oraz ćwiczenia w ćwiczeniówce str. 27.

Edukacja polonistyczna

Proszę o pokazanie dzieciom gdzie leży Pakistan (np.  w Atlasie lub Internecie) oraz przybliżenie sylwetki Mali (załączona notatka, bohaterki opowiadania)

Mala Yousafzai pochodzi z Pakistanu, odważyła się prowadzić blok, na którym walczyła o prawa kobiet do nauki. Jako nastolatka została postrzelona i uznana we własnym kraju za wroga. Wyjechała do Wielkiej Brytanii. W wieku 17 lat, w roku 2014, otrzymała Pokojową Nagrodę Nobla. Jest najmłodsza laureatką tej nagrody.

Dzieci czytają tekst „Mala z Pakistanu” str. 70 w podręczniku i ustnie odpowiadają na pytania:

O kim opowiada tekst?

Kim jest Mala?

Dlaczego dziewczynki spóźniły się na lekcje?

Co to znaczy, że szkoła nie zając, nie ucieknie?

O co walczy Mala?

Dlaczego uczniowie byli zdziwieni faktem, że Mala nie może się uczyć?

W jaki sposób Zuzia i Lucynka zareagowały na informacje, że nie we wszystkich krajach dziewczynki mogą się uczyć?

Zadania w ćwiczeniówce str. 64 – 65 (1,2,3,4,5)

Następnie czytają tekst ze str. 71  (mogą też przeczytać rodzice). Po przeczytaniu/ wysłuchaniu tekstu odpowiadają ustnie na pytania:

Czego symbolem są słonie w Tajlandii?

W jaki sposób wsiada się na słonia?

Kto opiekuje się młodymi w rodzinie słoni?

Ćwiczenie 6 str. 65

Uczniowie na podstawie informacji z podręcznika piszą starannie krótką notatkę o Neli w zeszycie (2-3 zdania).

 Można obejrzeć film  edukacyjny o słoniach https://www.youtube.com/watch?v=aFBiLlG72yg

 

Na planszy rysujemy:

  • 5 jednomasztowców
  • 4 dwumasztowce
  • 3 trzymasztowce
  • 2 czteromasztowce
  • 1 pięciomasztowiec

 Zanim zagracie Państwo pierwszy raz trzeba z dzieckiem narysować pierwszą „próbną planszę” na której pokażecie jak rysujemy statki oraz jak zaznaczać strzały (kropka lub x). Zapewne początki nie będą łatwe.  Proszę traktować to zadanie bardziej jak rozrywkę niż obowiązek, wykonać je w dowolnym i dogodnym czasie. Jeden rodzic może pomagać dziecku przeciwko drugiemu. Życzę mile spędzonego czasu.

 

 

 

 

19 marca 2020 r.

Proszę o  przeczytanie czym jest wywiad oraz wywiad ze str. 68-69 w podręczniku z podziałałem na role (uczeń pytania  rodzic odpowiedzi). Wykonanie ćwiczeń pod tekstem (prócz 5) oraz ćwiczeń z ćwiczeniówki  str. 62-63.

W zeszycie od polskiego napisać na środku  wywiad i przepisać czym jest wywiad (czerwona czcionka)

Zabawa w reportera

Zastanów się z kim w domu i na jaki temat chciałbyś przeprowadzić wywiad, ułóż 4 pytania (pisemnie na kartce) następnie poproś  o udzielenie wywiadu, zaproś swojego rozmówcę do stołu lub na kanapę i zadawaj pytania, uważnie słuchaj odpowiedzi, może w trakcie przyszły Ci do głowy inne pytania? (również je zapisz), podziękuj za udzielone odpowiedzi. Teraz możesz swoje pytania w odpowiedniej kolejności przepisać do zeszytu, poprosić mamę lub tatę o zrobienie zdjęcia i przesłanie do mnie.

 

Edukacja matematyczna

Dodawanie liczby jednocyfrowej do liczby dwucyfrowej, zadania z podręcznika i ćwiczenia z ćwiczeniówki str. 25-26.

Na platformie eduelo czekają nowe zadania, pamiętajcie, żeby przed komputerem jednak nie  spędzać więcej niż godzinę.

 

 

 

 

18 marca 2020 r.

Proszę o wykonanie zadań ze strony epodręczniki.pl W zasobach „kształcenie ogólne” należy wybrać zakładkę edukacja wczesnoszkolna, klasa 2. W części 3 Wiosna, blok 23 i wykonać poszczególne zadania

Zadania matematyczne ze wszystkich tematów 100-103 należy zapisać w zeszycie do matematyki.

W zeszycie od polskiego wyjaśnij co znaczą związki frazeologiczne:

„chłonąć jak gąbka wodę”

„mieć nosa”

„mieć sokoli wzrok”

Ułóż po jednym zdaniu z każdym z nich i zapisz w zeszycie.

W białym zeszycie (jeśli został w szkole to w zeszycie od polskiego) wypisz wszystkie zmysły jakie posiada człowiek – już się ich uczyłeś więc na pewno pójdzie Ci świetnie, obok każdego z nich narysuj mały obrazek, który ułatwi Ci ich zapamiętanie.

Wyrazy z tematu 101, zapisz w zeszycie od polskiego, określ ich czas (wąchał, widziała, czuje, słuchasz, mówili, chodzą, smakuje).

Poszukaj w domu gazet z potrawami lub produktami spożywczymi, wytnij te rzeczy, które lubisz i przyklej je na kartce A4 tworząc „stół obiadowy”, elementy, których nie możesz wyciąć możesz domalować (np. sztućce)

Pamiętaj o ruchu, poruszaj się przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg

 

 

 

 

 

16 marca 2020r.

matematyka

Zadania dodatkowe z matematyki w ćwiczeniówkach str. 85-87

Ćwiczyć tabliczkę mnożenia w zakresie 100.

Odczytywanie godzin z zegara.

https://www.matzoo.pl/klasa2/ktora-godzina-po-poludniu_63_507

Przydatne strony :

https://www.matzoo.pl/

 

 język polski

 tekst w podręczniku str. 62-63, w ćwiczeniówce str. 56-57

podręcznik str. 64 -65, zadania pod zdjęciami prócz 3, zadania z ćwiczeniówki str. 58 i 59 (nie powinno być problemów z ich zrobieniem, ćwiczenie 7 proszę zrobić w zeszycie).

Zadanie z częściami mowy

 

Zadanie 1

Podkreśl na czerwono wszystkie czasowniki, a na niebiesko wszystkie rzeczowniki. Zapisz wyrazy w odpowiedniej kolumnie. Jeśli nie możesz wydrukować zrób tabelkę w zeszycie.

mama, malować, pies, rysuje, Kamil, odkurzają, śpiewasz, komputer, prasuje, żelazko,  wiewiórka, pływam, las, lokówka, suszyć, czytamy

 

CZASOWNIKI RZECZOWNIKI
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

 Zadanie 2

Uporządkuj wszystkie czasowniki w kolejności alfabetycznej.

 ......................................................................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................................

 Zadanie 3

Ułóż dwa zdania z wybranymi rzeczownikami.

..................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................

 

edukacja przyrodnicza:

„Kuchenne eksperymenty”, podręcznik str. 66-67, zadania pod tekstem, zadanie 4 proszę opisać eksperyment w zeszycie, w ćwiczeniówce str. 60 – 61.

Zrobić hodowlę kryształków soli lub cukru, obserwacje zapisywać w tabeli

 

Edukacja muzyczna:

Nauczę się śpiewać piosenki „Każdy ma jakiegoś bzika” podręcznik str. 52 (muzykę można znaleźć w Internecie) https://www.youtube.com/watch?v=qgu52a5Utbw

 

Prace plastyczne i techniczne

Zwierzątko domowe

 

Wybierz dowolne zwierzę domowe  przedstaw je na kartce A4 dowolnymi technikami mieszanymi (kredki, farby, papier kolorowy, włóczka, piórka – co znajdziesz w domu). Pamiętaj o estetyce!

 

Jaskółki

potrzebne: rolka od papieru toaletowego, szablon jaskółki, sznurek, nożyczki, białą i czarną farbę lub kredkę, klej.

               Wydrukowany szablon jaskółki wypełniamy czarną farbą lub kredką. Rolkę po papierze malujemy na biało lub oklejamy ją białym papierem. Wycinamy pomalowaną jaskółkę i przyklejamy na górną część rolki. Możesz to zobaczyć dokładnie na naszym filmie poniżej. Następnie doklejamy oczka i dziobek. Montujemy sznurek przekładając go przez rolkę tak, aby nasza jaskółka mogła się poruszać i machać skrzydłami.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/jaskolka-rolki-szablon-druku/

 

Na sprawdziany

Praca z tekstem, rozwijanie zdania, uzupełnianie tekstu czasownikami w odpowiedniej formie, opis kota znajdującego się na ilustracji, zasady właściwego korzystania z Internetu

Dodawanie i odejmowanie (rozwiązywanie równania z niewiadomą, wpisywanie liczby w okienko) w zakresie 100, rozpoznawanie trójkątów, obliczanie ile dni upłynęło, odczytywanie godziny na zegarze,

 

 

Karta obserwacji            ______________________________________      

Data

Co się dzieje z solą/ cukrem i wodą?

rysunek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI - 16 marca 2020 r.

Zadanie 1.

Proszę, aby uczniowie nauczyli się czytać i pisać słówka dotyczace tematu: "Pogoda"

1. cloud - chmura

2. cold - zimno

3. frost - mróz

4. hail - grad

5. hot- gorąco

6. rain - deszcz

7. rainbow - tęcza

8. snow - śnieg

9. storm - burza

10. sun - słońce

11. warm - ciepło

12. wind - wiatr

Zadanie 2.

Proszę, aby uczniowie zrobili ćwiczenia ze strony www.anglomaniacy.pl/weatherPrintables.htm

Chodzi o ćwiczenia do wydrukowania. Ćwiczeń tych jest dużo i proszę, aby wybrać dzieciom przynajmniej trzy rodzaje. Dzieci mogą także wykonywać ćwiczenia interaktywne zamieszczone na stronie anglomaniacy.pl dotyczące tematu "weather, czyli pogoda". Jeśli bedą niejasności, proszę, aby Państwo dzwonili na numer 662033254, pod którym udzielę chętnie pomocy w obsłudze strony do nauki słówek.

Jeśli będą Państwo mieli problemy z wydrukowaniem ćwiczeń proszę, aby dzieci skupiły się na nauce słówek oraz wykonywaniu ćwiczeń interaktywnych z tej strony.

Agata Paluch