Nauka w domu dla uczniów klasy V

Drogi Uczniu,

Są jeszcze osoby, które mają ogromne zaległości w przysyłaniu prac domowych oraz osoby,

które nie skontaktowały się z nauczycielami poszczególnych przedmiotów.

Z nauczycielami możecie kontaktować się mailowo i z pomocą messengera (adresy są w zakładce zalecenia dla Uczniów),

telefonicznie lub z pomocą MMS.

Do soboty wieczora obowiązuje termin nadsyłania zadań zadanych przez nauczycieli! Jeśli masz problemy musisz napisać o tym nauczycielowi konkretnego przedmiotu. Czego nie rozumiesz, co jest dla Ciebie trudne?

Jeśli masz problem z kontaktem dzwoń do wychowawcy klasy!

Jeśli ktoś z Was nie przyśle do soboty wieczora zadanych prac lub nie napisze na czym polega problem, nauczyciel ma prawo wystawić takiej osobie ocenę niedostateczną.

Z całego serca życzymy Wam powodzenia w trudnej pracy w domu.

Nauczyciele

 

 

 JĘZYK NIEMIECKI - 27 marca 2020 r. - piątek

 Lekcje online z języka niemieckiego będą odbywały się w piątki o godz. 11.00. za pomocą messengera. Do przyszłego piątku należy nauczyć się czytania po niemiecku i tłumaczenia na język polski pierwszego tekstu z ćw. 2a ze strony 59. W najbliższą środę będę dostępna telefonicznie i na messengerze w godzinach od 10.00 do 12.00. Proszę dzwonić i zadawać pytania co do wymowy lub tłumaczenia. Szczególnie osoby, które nie uczestniczyły dzisiaj w lekcji online. Zawsze dla osób, które beda miały przeszkodę w uczestniczeniu w lekcji online, zadania do wykonania będa zamieszczane na stronie szkoły.

Dziękuję Wam za dzisiejszą lekcję.

Agata Paluch

 

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - 27 marca 2020 r. - piątek

Temat: Wykrzyknik – znak pełen emocji!

1. Przeczytaj uważnie wiadomości ze strony 191.

2. Sporządź w zeszycie notatkę - zapisz, kiedy stosujemy wykrzyknik. Przepisz tylko zdania oznaczone niebieską kropką i po jednym przykładzie (Nowa wiadomość, str. 191

w podręczniku).

 

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - 26 marca 2020 r. czwartek

Temat: Utrwalenie wiadomości o wypowiedzeniach – ćwiczenia.

1.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń następujące ćwiczenia:

2 str. 39, 3,4,5 str. 40

2. Praca domowa

Ćwiczenie 6 i 7 strona 41 (po poniedziałku 30 marca).

 

 

 

 

MATEMATYKA – czwartek 26 marca 2020 r.

TEMAT: Ćwiczenia w dzieleniu ułamków dziesiętnych.

 W dalszym ciągu ćwiczymy dzielenie ułamków dziesiętnych. Do ćwiczeń wykorzystajcie następujące strony:

      https://szaloneliczby.pl/dzielenie-ulamkow-dziesietnych-zadania/

     https://www.matzoo.pl/klasa5/dzielenie-ulamkow-dziesietnych-przez-liczbe_32_181

 ZADANIA DO PRZEROBIENIA Z PODRĘCZNIKA:

ZAD. 3, 4, 5, 8/32

     Czy już umiem?/33

Notatki z zeszytu z rozwiązaniami zadań przesyłamy w formie zdjęcia lub scanu
do poniedziałku (30.03) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prace domowe odsyłamy w wyznaczonym terminie. Jeśli wystąpią jakiekolwiek trudności
z przesłaniem pracy domowej, proszę o informację.

    Wszelkie pytania kierujcie na wskazany adres.

    Miłej pracy!  

 

 

 

 

 

BIOLOGIA, czwartek 26 marca 2020 r.

Temat: Utrwalamy wiadomości na temat tkanek i organów  roślin.

Przeczytaj informacje z powtórzenia działu, powtórz wiadomości o tkankach i organach roślin.

W zeszycie udziel odpowiedzi na pytania:

  1. Jaka jest różnica między tkankami twórczymi i stałymi?
  2. Do jakiego typu tkanki zaliczamy drewno, jakie pełni funkcje?

3.Jaka jest różnica między systemem korzeniowym palowym i wiązkowym?

4.Jakie znasz przykłady korzeni spichrzowych, jaką pełnią funkcję?

3.Co to są kłącza, jakie pełnią  funkcje?

Narysuj w zeszycie przykład liścia pojedynczego i złożonego podpisz je.

Do końca tygodnia  tę pracę (podpisaną na dole strony) i rozwiązane ćwiczenia  ze stron: 77, 78 zadane  poprzednio ( po zrobieniu zdjęcia) prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

JĘZYK ANGIESLKI - czwartek, 26 marca 2020 r.

The Subject:  Unit 6 Lesson 1 - ćwiczenia utrwalające.
Evolution Plus 2 WB - Unit 6 Lesson 1 (We're writing the play tomorrow)
W ramach ćwiczeń utrwalających zrób proszę zadania 1, 3, 4, 5 oraz 6 w zeszycie ćwiczeń. Niestety nie jestem w stanie podać nr strony ponieważ, jak wiecie, mamy inne wydania ćwiczeń, dlatego podaję Rozdział - Unit 6 i lekcję - Lesson 1. Wierzę, że znajdziecie go bez większego problemu.
Present Continuous jest opisany tu: https://www.ang.pl/gramatyka/czas/present-continuous
Bardzo Was proszę o terminowe, czyli w dniu kiedy odbyła się "lekcja", przesyłanie rozwiązań oczywiście jeżeli nie został podany inny deadline:-)
email do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uwaga!! Czekam do piątku 27.03.2020 na zaległe prace.
 

 

 

 

 

 

HISTORIA - 25 marca 2020 r.

Kochani moi Uczniowie!

Dzięki za nadesłane prace domowe. Z wielką przyjemnością postawiłam wysokie oceny. Na prace „spóźnialskich” czekam do piątku!

Teraz poznamy kolejną, wielką cywilizację średniowiecza – cywilizację islamu. Często mówi się o niej, że jest to cywilizacja Arabów.

Zatem – ruszamy do pracy!

Klasa V (zadanie na dni 25 - 27 marca 2020r.)

Temat: Arabowie. Powstanie cywilizacji islamu. (str. 97 – 101 w podręczniku).

Zapoznaj się uważnie z tekstem w podręczniku (np. przeczytaj tekst kilka razy).

  1. Znajdź na mapie Półwysep Arabski, gdzie swoją działalność rozpoczął Mahomet.
  2. Zastanów się, jakie są zasady utworzonej przez Mahometa religii monoteistycznej – islamu. W podręczniku znajdziesz 5 filarów, czyli głównych zasad islamu (str. 98).
  3. Na mapie prześledź podboje arabskie i rozwój arabskiego imperium (str. 99).
  4. Przeanalizuj infografikę na str. 100 i zastanów się, czy meczet jest podobny do naszych kościołów.
  5. Prześledź ważne osiągnięcia nauki i kultury arabskiej, z których korzystamy do dziś.
  6. Starannie wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronach 44 i 45. Na górze strony 44 napisz swoje imię i nazwisko. Następnie zrób zdjęcie Twojej pracy domowej i prześlij na mój adres służbowy:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.       Wystawię ocenę za Twoją pracę (dlatego musi być podpisana!)

Czekam na zdjęcia Waszych prac do dnia 27. marca (piątek).

Miłej pracy! 

 

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - środa 25 marca 2020 r.

Temat: Wiem o wypowiedzeniach, że…

Dziś powtarzamy wiadomości ze składni, czyli nauki o zdaniach.

1. Przeczytaj uważnie wiadomości ze strony 188 i 189 oraz te, które znajdują się na podanej stronie internetowej.

2. Wykonaj ćwiczenie 1, 2, 3 i 12 z podanej niżej strony. Rozwiązań nie odsyłaj.

https://epodreczniki.pl/a/bez-sensu-cienia-nie-ma-wypowiedzenia/D1FoKZLmy

 

 

 

 

 

MATEMATYKA – 25 marca 2020 r.

TEMAT: Dzielenie ułamków dziesiętnych.

  1. Zapoznać się z materiałem z podręcznika str. 28-30
  2. Przepisać do zeszytów przesłaną do każdego z Was notatkę.
  3. Do ćwiczeń wykorzystaj następujące strony:
    https://epodreczniki.pl/a/dzielenie-liczb-dziesietnych/DRtModQfa

     https://www.matzoo.pl/klasa5/dzielenie-ulamkow-dziesietnych-przez-liczbe_32_181

  1. Zapisać w zeszycie obliczenia do zadań z podręcznika.

ZADANIA DO PRZEROBIENIA Z PODRĘCZNIKA:

ZAD. 1/31 (po cztery przykłady z poziomów A-C)

                    Poziom Mistrz dla chętnych

ZAD. 2/31 (po cztery przykłady z poziomów A-E)

                     Poziom Mistrz dla chętnych

  1. Notatki z zeszytu z rozwiązaniami zadań przesyłamy w formie zdjęcia lub scanu
    do piątku (27.03) na adres
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Prace domowe odsyłamy w wyznaczonym terminie. Jeśli wystąpią jakiekolwiek
    trudności z przesłaniem pracy domowej, proszę o informację.

    Wszelkie pytania kierujcie na wskazany adres.

    Miłego dnia.  

 
 
 
 
 
 
 
JĘZYK ANGIELSKI - środa 25 marca 2020 r.
The Subject:  Present Continuous for future arrangements .
Evolution Plus 2 SB p. 69
 ex. 5 p.69
Przypomnij sobie zasady budowy zdania twierdzącego, pytania i przeczenia w czasie Present Simple a następnie wykonaj zadanie 5. Napisz pytania i odpowiedzi na podstawie informacji z ramki.
SB EXTRA p.69 - ex. 1 & 2 p.69
Uzupełnij zdania i pytania wykorzystując informacje z notatek.
Rozwiązania zapisz w zeszycie.
 Present Continuous jest również opisany tu: https://www.ang.pl/gramatyka/czas/present-continuous
Bardzo Was proszę o terminowe, czyli w dniu kiedy odbyła się "lekcja", przesyłanie rozwiązań oczywiście jeżeli nie został podany inny deadline:-)
email do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uwaga!! Czekam do piątku 27.03.2020 na zaległe prace.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
JĘZYK ANGIESLKI - wtorek 24 marca 2020 r.
 The Subject: We're writing the play tomorrow.
Evolution Plus 2 SB p. 68
Przepisz do zeszytu zwroty, wyrażenia, słówka z ramki białej, nad zadaniem 1 jak również z zadania 1. Przetłumacz je.
 Utrwal te wyrażenia m.in. w ćwiczeniach: https://quizlet.com/pl/417710268/unit-6-hobbies-2-flash-cards/
 Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania:
  1. What is your hobby?
  2. Why do you like it?
  3. How often do you do it?
  4. Which of the activities in exercise 1 would you like to try and why?
Ex.2 p. 68
Przeczytaj dialog i spróbuj ułożyć 4 pytania dotyczące informacji w nim zawartych i odpowiedz na nie, np: When are they acting in a play on Evolution TV? They are acting on Thursday.
 Ex.3 p.68
Posłuchaj nagrania i uzupełnij tabelę.
 Jeżeli coś sprawia Ci trudność lub nie rozumiesz czegoś napisz, służę pomocą Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
GEOGRAFIA - wtorek 24 marca 2020 r.

Pozdrawiam serdecznie
Marzena Papis
 
 
 
 
 
 
 
 
INFORMATYKA - wtorek 24 marca 2020 r.
wykonaj zadanie
jest to zadanie 2 str. 77
poproszę w formie zdjęcia przesłać projekt złożonych bloczków i wykonanego projektu przez Baltiego na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Program do pobrania i zainstalowania ze strony https://www.sgpsys.com/pl/
 
 
 
 
 
 
 
 
RELIGIA 23 marca 2020 r.
Bardzo proszę o odszukanie tekstu KORONKI DO MIŁOSIERDZIA BOŻEGO i odmówienie jej raz w tym tygodniu z dorosłym.
Proszę uzupełnić krzyż i odesłać go na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 30 marca 2020 - na karcie proszę wpisać imię i nazwisko, klasę i datę odmówienie KORONKI - JEST TO PRACA NA OCENĘ Jeśli bedzie problem z wydrukowaniem obrazka proszę o narysowanie Krzyża w zeszytach.

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - marca 23 marca 2020 r.

Dziś w planie mamy dwie lekcje, stąd realizujemy dwa tematy.

Temat: Walka dobra ze złem.

- Wykonaj zadania 2, 3 i 4 ze strony 294. Odpowiedzi prześlij do sprawdzenia.

 

Temat: W Narnii przygody nigdy się nie kończą!

- Przepisz do zeszytu definicje pojęć: bohaterowie główni, bohaterowie drugoplanowi, powieść fantasy (strona 297). Zapamietaj te pojęcia!

- Wykonaj zadanie 2, 3 i 5 ze strony 297. (Odpowiedzi nie trzeba odsyłać, ale proszę o solidne wykonanie zadań).

 
 
 
 
 
 
PLASTYKA - 23 marca 2020 r.
Witam Was serdecznie. 
 Wykonaj wycinankę ludową z kolorowego papieru.Naklej na kartkę.
Jeśli macie taką możliwośc  pracę prześlijcie na messengera Barbara Odzimek lub e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Dla chętnych -konkurs plastyczny . regulamin dostępny 
 
 
 
 
 
 
 
JĘZYK ANGIELSKI - 23 marca 2020 r.
w ramach powtórzenia i utrwalenia Present Simple poproszę Was o przesłanie mi rozwiązanych zadań do wtorku 24.03.2020.
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Exercise 1
Ułóż  zdania używając podanych wyrazów w odpowiedniej formie. Nie zmieniaj kolejności wyrazów. Zapisz je w zeszycie.
  1. Anna and I / watch TV / after dinner.
  2. She / not / take / the bus / to school.
  3. I / usually / do homework / in the evening.
  4. My dad / get up / very early / every day.
  5. My friends / not play / computer games / after school.
Exercise 2
 
Przetłumacz fragmenty zdań. Zapisz je w zeszycie.
 
  1. What is (twój ulubiony sport) ___________________________________________ ?
  2. Do you like (oglądać telewizję) __________________________________________ ?
  3. (Jeżdżę na narty ) ________________________________ every winter .

 

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - 20 MARCA 2020 r.

Temat: Bohaterowie opowieści

Notatka do lekcji: Odpowiedz pisemnie na zadanie 2, 4 i 6.

Praca domowa:

Przygotuj plakat przedstawiający  jedną z postaci: Zuzannę, Łucję, Piotra, Edmunda lub Białą Czarownicę. Narysujcie wybraną postać i podajcie cechy jej charakteru.

Termin realizacji zadania - do wtorku 24 marca.

 

 

 

 

KATECHEZA - 20 marca 2020 r.

Proszę, aby dzieci uzupełniły w dowolnym czasie następujące katechezy w ćwiczeniówkach - nr 40 i 41.

Dziękuję

Anna Dołębska

 

 
 
 
 
 
JĘZYK ANGIELSKI - 20 marca 2020 r.
Wykorzystując materiał z rozdziału 5 (słownictwo oraz gramatyka) rozwiąż zadanie 1, 2, 3 i 4 z karty pracy poniżej. Na rozwiązania czekam do wtorku:-)Zadania zostaną ocenione.
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
 
 
 
 
 
MUZYKA - 20 marca 2020 r.
Temat: Młodość Fryderyka Chopina. Życie i twórczość do roku 1830.
podręcznik lekcja nr 20
 Zadanie 1: Z przeczytanych informacji z podręcznika, proszę podaj podstawowe fakty dotyczące młodości kompozytora. Wyjaśnij także znaczenie terminu: MAZUREK. Pomyśl i zapisz, czym różni się Mazur od Mazurka?
Sporządzoną podpisaną notatkę wyślij na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 Zadanie 2: 
jest utwór Mazurek D-dur op. 33 F. Chopina. Proszę wysłuchaj utworu i zrób ilustrację do niego. Zdjęcie ilustracji wyślij także na mój adres podany wyżej. Z przysłanych ilustracji zrobię prezentację na stronie naszej szkoły.
 Życzę Wszystkim miłej pracy i pozdrawiam serdecznie.
Następne zadania wkrótce ;-).
Monika Samol

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI –  19 MARCA 2020 r.

Dzień dobry!

Drodzy Uczniowie,

Przypominam, że obecny czas to nie ferie. Mamy obowiązek uczenia się, chociaż w inny, zdalny sposób. W związku z tym proszę, abyście podeszli solidnie i odpowiedzialnie do swoich uczniowskich obowiązków. Niektórzy tak właśnie postępują, ale niestety część z Was jest mniej sumienna. Przypominam zatem:

- Prace domowe odsyłamy w wyznaczonym terminie, a jeśli nie podałam terminu realizacji, najlepiej do następnego dnia. Jeśli ktoś ma jakiekolwiek trudności z przesłaniem pracy domowej, proszę o informację.

- Niektóre prace domowe podlegają ocenie.

- Nieodesłane prace domowe traktuję jako nieprzygotowanie.

- Każda Wasza samodzielna praca zostanie sprawdzona (np. notatki w zeszycie).

To wszystko dla Waszego dobra!

Przypominam, że na facebooku udostępniam różne materiały. Warto również skorzystać z następujących stron:

https://lektury.gov.pl/

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Przypominam, iż dziś w TVP Kultura o godz. 13.00 - Katarynka i o 13.25 - Antek.
Zachęcam do oglądania.

Zadania dla klasy V:

Temat: Światy po jednej i po drugiej stronie szafy.

W zeszycie przedmiotowym proszę wykonać zadanie 1, 2, 3 i 4 ze strony 294.

Przypominam o zdanej pracy domowej – opis Narnii. Jeśli możecie, napiszcie ją na komputerze.

 

 

 

 

 

MATEMATYKA – 19.03.2020 r.

TEMAT: UŁAMKI DZIESIĘTNE – ĆWICZENIA.

MATEMATYKA - 19 marca 2020 r.

Drodzy uczniowie podczas nauki skorzystajcie z materiałów zamieszczonych na stroniewww.gov.pl/zdalnelekcje - (matematyka, klasa 5, lekcje 1 - 4).  Materiały te dotyczą zapisywania ułamków dziesiętnych, porównywania ułamków dziesiętnych oraz dodawania ułamków dziesiętnych.

 Przypominam o przerobieniu i zapisaniu w zeszycie zadań z podręcznika wskazanych poprzednio oraz o odrobieniu pracy domowej (dla osób, które jeszcze tego nie wykonały).

 ZADANIA DO PRZEROBIENIA:

ZAD. 1, 2/24

ZAD. 3, 5, 6/25

ZAD. 9, 10, 11/26

 

PRACA DOMOWA

Czy już umiem?/27

Pomocne linki

https://www.youtube.com/watch?v=VK3LFp8WzlY

https://www.youtube.com/watch?v=xRB5BgQvTRg

 Zadaną wcześniej pracę domową oraz notatki z zeszytu z rozwiązaniami zadań przesyłamy w formie zdjęcia lub scanu do poniedziałku (23.03) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

TECHNIKA - 19 marca 2020 r.

Z dostępnych materiałów z tworzyw sztucznych (plastikowe butelki, nakrętki... ) wykonaj "stworka" lub inną pracę według własnego pomysłu.
Jeśli to możliwe zrób zdjęcie i wyślij przez messengera Barbara Odzimek 

 

 

 

PLASTYKA - 19 marca 2020 r.

Postarajmy się by w ten trudny czas  barwą wnieść w nasze życie odrobinę radości. Namaluj wybraną przez siebie techniką obrazek pt."Pani Wiosna" W swojej pracy wykorzystaj jak najwięcej barw ciepłych. 

Jeśli to możliwe zrób zdjęcie i wyślij przez messengera Barbara Odzimek .Serdecznie pozdrawiam. 

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI - 18 marca 2020 r.
Drodzy uczniowie klasy V ustaliliśmy na naszym ostatnim spotkaniu, jaki zakres materiału do samodzielnej pracy w domu Was obowiązuje i tych ustaleń się trzymamy. Ponadto proszę Was o przepisanie poniższych zdań do zeszytu i przetłumaczenie ich.

Translate sentences into English using Present Simple and Present Continuous:

1. Moi rodzice oglądają teraz mniej telewizji, ponieważ więcej czasu spędzają w pracy.
2. Niektórzy ludzie czytają książki w łóżku, ale ja za tym nie przepadam.
3. Lubię spędzać czas w domu ale nie znoszę nudy.
4. Zawsze w poniedziałki chodzę na trening piłki nożnej ale w tym tygodniu jestem w domu i nie uczestniczę w żadnych zajęciach.
5. Wyjeżdżamy na wycieczkę szkolną w czerwcu.

Kontakt z nauczycielem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - 18 marca 2020 r.

Jak wyglądała Narnia? - Opisz krainę, wykorzystując na przykład informacje zgromadzone w zadaniu 1 ze strony 293. (minimum 10 zdań).

Termin realizacji zadania do piątku 20 marca).

Drodzy Uczniowie, jeżeli macie taką możliwość napiszcie pracę na komputerze i w takiej formie wyślijcie do mnie.

 
Pytania do pani Joannay Kwintal moŻna kierować na Facebooku lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

 

 

INFORMATYKA - 18 marca 2020 r.

Wykonaj interaktywną mapę Polski według poleceń i instrukcji z linku:
http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Interaktywna_mapa_Polski_(punkty)

Zapisz wyniki swojej pracy na swoim koncie Scratch (jeśli uczeń jeszcze nie posiada!- stworzy i tam zapisze)
Do 25 maca proszę o wysłanie linku z wykonanego projektu w scratch`u na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasa V wykonuje projekt według wersji A lub B w opisie
 
 
 

 

 

BIOLOGIA - 18 marca 2020 r.

  1. W oparciu o treści z podręcznika opracować temat: Liść- wytwórnia pokarmu.

W zeszycie zapisać funkcje liścia, wymienić ich rodzaje i przykłady. Rozwiązać zadania w zeszycie ćwiczeń do tego tematu.

  1. Powtórzyć wiadomości z działu: Tkanki i organy roślinne.

Wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania z powtórzenia działu. Utrwalać wiadomości.

POLECAM UCZNIOM WSZYSTKICH KLAS WYKORZYSTYWANIE MATERIAŁÓW ZE STON: www.epodręczniki.pl , www.gov.pl/zdalnelekcje

Pozdrawiam A. WOŹNICA

 

 

 

 

HISTORIA - 18 marca 2020 r.

Kochani moi Uczniowie!

Zapraszam Was na indywidualną przygodę z historią! Wielu z Was zgadza się z opinią, że historia należy do najciekawszych przedmiotów szkolnych i to jest obiektywna prawda! Przykro mi, że z powodu zagrożenia epidemią nie mogę się z Wami spotykać na lekcjach w sali 202. Proszę – w ciągu najbliższych dni zamieńcie się na dojrzałych studentów, którzy samodzielnie będą zgłębiać niesamowite, czasami straszne tajemnice minionych czasów. Zapewne spotkacie sprawy niezrozumiałe. Wtedy proście o pomoc Waszych Rodziców lub inne osoby starsze w waszej rodzinie. Rodzicom już teraz dziękuję za nieocenioną pomoc w samodzielnym poznawaniu dziejów przez naszych, mariowskich uczniów.

Zatem – ruszamy do pracy!

Klasa V (zadanie na dni 17- 19 marca 2020r.)

Temat: Bizancjum – cesarstwo na wschodzie, które przetrwało ponad 1000 lat. (str. 92 – 96 w podręczniku).

Zapoznaj się uważnie z tekstem w podręczniku (np. przeczytaj tekst kilka razy).

  1. Opowiedz osobie bliskiej z Twojej Rodziny z czego zasłynął cesarz Justynian Wielki. Nie zapomnij powiedzieć i wskazać na mapie miejsce, gdzie znajduje się wspaniały portret Justyniana w otoczeniu dostojników dworskich.
  2. Znajdź w internecie najsłynniejszą na świecie ikonę Chrystusa Pantokratora (czyli Wszechwładcy), która znajduje się w klasztorze św. Katarzyny na Górze Synaj. Ikona ta powstała w VI wieku, czyli w czasach cesarza Justyniana.
  3. Starannie wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronach 42 i 43. Na górze strony 42 napisz swoje imię i nazwisko. Następnie zrób zdjęcie Twojej pracy domowej i prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.       Wystawię ocenę za Twoją pracę (dlatego musi być podpisana!)

Czekam na zdjęcia Waszych prac do dnia 19. marca (czwartek).

Miłej pracy! 

 

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - 17 marca 2020 r.

Drodzy Uczniowie, dziś utrwalamy zasady ortograficzne. Zadane ćwiczenie proszę wykonać w zeszycie przedmiotowym. Dobrego dnia!

Zadanie dla kl. V

 Uzasadnij pisownię podanych wyrazów:

 zasuwka -

ósemka -

dachówka -

szóstka -

narysuj -

pokój -

umyty -

gorzki -

pszenica -

chrzan -

zegarmistrz -

kucharz -

rzodkiewka -

żółty -

wyżej -

młodzież -

mrożonka -

 

Pytania proszę kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

 

GEOGRAFIA - 17 marca 2020 r.

Wszelkie pytania oraz pracę domową proszę przesyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

 

 

MATEMATYKA KLASA V - 17 marca 2020 r.

TEMAT: Mnożenie ułamków dziesiętnych.

ZADANIA DO PRZEROBIENIA:

ZAD. 1, 2/24

ZAD. 3, 5, 6/25

ZAD. 9, 10, 11/26

PRACA DOMOWA

Czy już umiem?/27

Pracę domową, najlepiej w formie zdjęcia zadania zrobionego w zeszycie, przesłać proszę na email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

JĘZYK NIEMIECKI- 16 marca 2020 r.

Zadanie 1. Przypominj sobie odmianę czasownika być 0 sein oraz czasownika haben - mieć. Powinieneś/ powinnać mieć odmianę zapisaną w zeszycie. Jeśli nie pamiętsz możesz zadzwonić  na numer 662033254 lub napisać maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Po przypomnieniu sobie odmiany tych dwóch czasowników zrób ćwiczenie 2 ze strony 54. Zapisz cały tekst w zeszycie i pod niemieckim tekstem napisz tłumaczenie polskie.

Zadanie 2. Nein, das ist nicht meine Mutter. oznacza Nie, to nie jest moja mama. Żeby zadać pytanie musisz zacząć od czasownika :Ist das deine Miutter?" Czy to jest twoja mama?

Według przykładu Zapisz razem z polskim tłumaczeniem pytania i odpowiedzi z ćwiczenia 3 na stronie 54.

Zadanie 3. Teraz zrób w zeszycie zadanie 4 ze strony 54. Ułożone zdania zapisz w zeszycie razem z tłumaczeniem na język polski. Podpowiedź: der Vater von Oskar tłumaczymy jako tata Oskara.

Zadanie 4.  Zapisz wzeszycie odmianę czasownika chciałabym/chciałbym:

ich möchte – ja chciałbym/chciałabym

du möchtest  - ty chciałabyś/ chciałbyś

er möchte – on chciałby

sie möchte – ona chciałaby

es möchte – ono chciałoby

wir möchten – my chcielibysmy

ihr möchtet – wy chcielibyście

sie möchten – one chciałyby

sie möchten – oni chcieliby

Naucz się tej odmiany na pamięć. Zrób zadanie 8 ze strony 54. Jak zawsze zapisz zdania w zeszycie po niemiecku, a potem przetłumacz je na język polski. Podwowiedź kein oznacza żadnego, a keine żadnej.

Gdybyś miał/miała jakieś pytania zawsze możesz zapytać nauczyciela. Zadzwoń lub napisz maila. Możesz również znaleźć mnie na Facebooku.

Pamietaj, że po powrocie do szkoły będę sprawdzać zeszyty i oceniać poprawność wykonanych zadań. W środe pojawią się nowe zadania do wykonania.

Powodzenia

Agata Paluch

 

 

 

JĘZYK POLSKI - 16 marca 2020 r.

Drodzy Uczniowie, w związku z zaistniałą sytuacją, musimy zmienić formę nauczania. Przesyłam więc materiały do pracy w domu. Niektóre z nich będą podlegać sprawdzeniu i ocenie, toteż proszę podejść do zadań poważnie i odpowiedzialnie. Gotowe odpowiedzi proszę odsyłać na mój adres e-mailowy zgodnie z wyznaczonymi terminami. Wszelkie pytania też kierujcie na ten adres.

Na Facebooku udostępniam różne ciekawe materiały. Zaglądajcie tam czasem.

Życzę Wam powodzenia i przede wszystkim zdrowia.

Pozdrawiam. Joanna Kwintal.

Zadanie dla klasy V:

 Pisemnie zadanie 2 i 4 str. 293 (podręcznik) – Odpowiedzi proszę odsyłać do środy 18 marca.

Zadanie 3 str. 293 ( Zgromadzone materiały wykorzystamy w czasie lekcji po powrocie do szkoły).

 Wykonane zadania proszę odesłać na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.