Nauka w domu dla uczniów klasy VI

Drogi Uczniu,

Są jeszcze osoby, które mają ogromne zaległości w przysyłaniu prac domowych oraz osoby,

które nie skontaktowały się z nauczycielami poszczególnych przedmiotów.

Z nauczycielami możecie kontaktować się mailowo i z pomocą messengera (adresy są w zakładce zalecenia dla Uczniów),

telefonicznie lub z pomocą MMS.

Do soboty wieczora obowiązuje termin nadsyłania zadań zadanych przez nauczycieli! Jeśli masz problemy musisz napisać o tym nauczycielowi konkretnego przedmiotu. Czego nie rozumiesz, co jest dla Ciebie trudne?

Jeśli masz problem z kontaktem dzwoń do wychowawcy klasy!

Jeśli ktoś z Was nie przyśle do soboty wieczora zadanych prac lub nie napisze na czym polega problem, nauczyciel ma prawo wystawić takiej osobie ocenę niedostateczną.

Z całego serca życzymy Wam powodzenia w trudnej pracy w domu.

Nauczyciele

 

 

MATEMATYKA – piątek 27 marca 2020 r.

TEMAT: FIGURY NA PŁASZCZYŹNIE – POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI.

 Dziękuję wszystkim osobom, które solidnie i w terminie przesyłają prace domowe.

Przed Wami kolejne wyzwanie – powtórzenie wiadomości o figurach geometrycznych.

ZADANIA DO WYKONANIA Z PODRĘCZNIKA

ZAD. 1-7/57

ZAD. 8-10/58

Notatki z zeszytu z rozwiązaniami zadań prześlijcie w formie zdjęcia lub scanu

do wtorku (31.03) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Zachęcam wszystkich do dodatkowych ćwiczeń pozwalających utrwalić materiał,

wykorzystajcie poniższe linki

https://szaloneliczby.pl/klasa-6/

https://www.matzoo.pl/klasa6/31

Wszelkie pytania kierujcie na wskazany wyżej adres.

 

 

 

 

JĘZYK NIEMIECKI - 27 marca 2020 r. - piątek

 Lekcje online z języka niemieckiego będą odbywały się w piątki o godz. 10.15. Do przyszłego piątku należy nauczyć się czytania po niemiecku i tłumaczenia na język polski pierwszego tekstu z ćw. 2a ze strony 59. W najbliższą środę będę dostępna telefonicznie i na messengerze w godzinach od 10.00 do 12.00. Proszę dzwonić i zadawać pytania co do wymowy lub tłumaczenia.

Dziękuję Wam za dzisiejszą lekcję.

Agata Paluch

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - piątek 27 marca 2020 r.

Temat: Pisownia wyrazów wielką i małą literą.

1. Przeczytaj uważnie wiadomości ze strony 178 i 179.

2. Praca domowa:

Uzupełnij tabelę według podanego wzoru. Zwróć uwagę na poprawną pisownię wielką i małą literą:

Termin realizacji zadania – do poniedziałku 30 marca.

 

Nazwa państwa

Nazwa mieszkańca

Stolica

Język urzędowy

Ciekawe miejsce

Francja

Francuz

Paryż

francuski

Luwr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BIOLOGIA, piatek 27 marca 2020 r.

Temat: Kręgowce zmiennocieplne – powtórzenie wiadomości.

Przeczytaj informacje w podręczniku z podsumowania  działu , str. 112 -114.

W zeszycie  ćwiczeń wykonaj  zadania ze stron: 93,94,95,96 (Sprawdź czy  potrafisz?), podpisz strony na dole, zrób zdjęcia i prześlij do 30 marca na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Jeśli macie pytania dzwońcie 486727415. Proście o pomoc nauczyciela, nie Rodziców. Na pewno otrzymacie pomoc.

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - czwartek, 26 marca 2020 r.

Temat: Komunikowanie oczekiwań.

1. Przeczytaj tekst ze strony 174.

2. Przypomnij sobie, czym się różni fakt od opinii (podręcznik strona 177).

3. Wykonaj w zeszycie zadanie 6 ze strony 176.

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI - czwartek 26 marca 2020 r.

The Subject:  Unit 7 Lesson 1 - utrwalenie wiadomości.
EVOLUTION Plus 3 WB. Unit 7 Lesson 1
W ramach ćwiczeń utrwalających zrób proszę zadania od 1 do 6 w zeszycie ćwiczeń. Niestety nie jestem w stanie podać nr strony ponieważ, jak wiecie, mamy inne wydania ćwiczeń, dlatego podaję Rozdział - Unit 7 i lekcję - Lesson 1. Wierzę, że znajdziecie go bez większego problemu. Piszczie gdyby był problem.
Future Simple informacje, gdyby coś Wam umknęło
Bardzo Was proszę o terminowe, czyli w dniu kiedy odbyła się "lekcja", przesyłanie rozwiązań oczywiście jeżeli nie został podany inny deadline:-)
email do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uwaga!! Czekam do piątku 27.03.2020 na zaległe prace.

 

 

 

INFORMATYKA - czwartek, 26 marca 2020 r.

Temat: Piszemy polecenia i stosujemy powtarzanie poleceń w programie Logomocja.

Wasze zadanie na dziś to zainstalować środowisko programistyczne Logomocja (znacie go z animacji). Podaję link do instalatora: https://programy.net.pl/program,logomocja-imagine.html.

Po zainstalowaniu obejrzyjcie filmik na Youtube: https://youtu.be/uSjple0aoc0, a następnie spróbujcie wykonać polecenia jak w filmie do 7 minuty. Polecenia z Logomocji macie również w tabelce w podręczniku.

Niestety jest to wersja demo, więc można tylko poćwiczyć.  Za tydzień spróbujemy sprawdzić co „naumieliście się” i zrobić nowe zadania

Powodzenia. W razie problemów Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

M. Wojdył

 

 

 

 

Historia - środa, 25 marca 2020 r.

Kochani moi Uczniowie,

Dzięki za nadesłane prace z poprzedniej lekcji. Czekam na pozostałe, bo nie wszyscy przesłali. Choć termin minął, proszę przesłać zdjęcia ćwiczeniówek z tematu „Król Słońce”.

Dziś będzie strasznie. Czeka nas poznawanie rewolucji w Anglii, jaka miała miejsce w XVII wieku. Rewolucja ta nazywana jest wojną domową (1640-1649). Po wielu walkach i krwawych represjach w Anglii powstał nowy ustrój państwowy – monarchia parlamentarna. Znaczy to, że Anglicy odrzucili absolutne (bardzo silne) rządy króla. Przejściowo całkowicie odrzucili rządy królów. Później jednak przywrócili władzę królewską, ale uprawnienia króla mocno ograniczyli. W wielu sprawach dotyczących Anglii decydował nie król, lecz parlament angielski. Dlatego taki system rządów nazywamy monarchią parlamentarną.

Zatem – ruszamy do pracy!

 (zadanie na dni 25 - 27 marca 2020r.)

Temat: Anglia na drodze ku monarchii parlamentarnej. (str. 92 – 95 w podręczniku).

Zapoznaj się uważnie z tekstem w podręczniku (np. przeczytaj tekst kilka razy).

  1. Zwróć uwagę na publiczną egzekucję (ścięcie) króla Karola I z dynastii Stuartów.
  2. Zastanów się, jaką rolę w dramatycznej historii Anglii odegrał Oliver Cromwell zwany lordem protektorem.
  3. Przemyśl, co znaczy powiedzenie: „Król panuje, ale nie rządzi”.
  4. Starannie wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronach 38 i 39. Na górze strony 38 napisz swoje imię i nazwisko. Następnie zrób zdjęcie Twojej pracy domowej i prześlij na mój adres służbowy:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   Wystawię ocenę za Twoją pracę (dlatego musi być podpisana!)

Czekam na zdjęcia Waszych prac do dnia 30. marca (poniedziałek).

Miłej pracy! 

 

 

 

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - środa 25 marca 2020 r.

Temat: Porównujemy język bohaterów lektury z językiem współczesnych uczniów.

1. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie:

Wyjaśnij znaczenie słów i zwrotów, jakimi posługiwali się bohaterowie powieści „Sposób na Alcybiadesa”.

ananas -

gogowie -

buda -

spuścić manto -

dyr -

ciało -

prywatka -

dryf -

malować -

przyskrzynić kogoś -

koza -

psor -

skapować -

czerwoniak, tatuś -

 

 

 
 
 
JĘZYK ANGIELSKI - środa 25 marca 2020 r.
The Subject:  Soon he'll become famous.
SB. p.82
Przepiszcie do zeszytu i przetłumaczcie wyrażenia i słowa z ramki białej oraz z ćwiczenia 1 str. 82. Przeczytajcie tekst w ćwiczeniu 2 i na jego podstawie uzupełnijcie zwroty w ćwiczeniu 4. Zapiszcie je  w zeszycie z tłumaczeniem.
SB. p.83 - ex.5
EXTRA SB. p.83. - ex. 1 & 2
 Bardzo Was proszę o terminowe, czyli w dniu kiedy odbyła się "lekcja", przesyłanie rozwiązań oczywiście jeżeli nie został podany inny deadline:-)
email do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uwaga!! Czekam do piątku 27.03.2020 na zaległe prace.
 
 
 
 
 
 
 
RELIGIA - środa, 25 marca 2020 r.
 Proszę napisać notatkę ; Szymon z Lipnicy i wielka epidemia.
i katecheza 27 w ćwiczeniach
Dziękuję
Ewa Biernacka
 
 
 
 
 
 
 
JĘZYK ANGIELSKI - wtorek, 24 marca 2020 r.
The Subject: Future Simple - introduction.
Zapiszcie notatkę w zeszycie.
FUTURE SIMPLE
Czas przyszły, którego używamy aby:
  • opisać czynności przyszłe, które nie zostały wcześniej zaplanowane, spontaniczne decyzje;
  • wyrazić przypuszczenie odnośnie sytuacji lub zdarzeń w przyszłości;
  • wyrazić nadzieję (hope), obietnicę (promise) lub prośbę;
zdanie twierdzące:
P + will + czasownik.
I will call you tomorrow. (Zadzwonię do ciebie jutro.)
przeczenie:
P + will not {won't} + czasownik.
She won't do this homework.
pytanie:
Will + P + czasownik ?
Will you help me?
Szczegółowe informacje znajdziecie również na stronie:
A teraz kilka ćwiczeń. Wydrukujcie je i rozwiążcie lub przepiszcie do zeszytu.

 

 

 

 

 

 

 

GEOGRAFIA - wtorek 24 marca 2020 r.

linki do lekcji:
https://wordwall.net/pl/resource/859459/geografia/rozmieszczenie-ludno%c5%9bci-quiz

 

Pozdrawiam serdecznie
Marzena Papis

 

 

 

 

 

 

JĘZYK  POLSKI - 23 marca 2020 r.

Temat: Inni czy podobni do nas? Co możemy powiedzieć o uczniach ze Szkoły im. Lindego w Warszawie?

- Porównaj własną klasę z uczniami klasy VIII A (z lektury). Wnioski zanotuj w tabeli:

 

Moja klasa

Klasa VIII A

Stosunek uczniów do nauki

 

 

 

 

Relacje między uczniami

 

 

 

 

Stosunek uczniów do nauczycieli

 

 

 

 

 

 

 

Zainteresowania i upodobania

 

uczniów

 

 

 Termin realizacji zadania – do środy 25 marca.

 

 

JĘZYK POLSKI - 23 marca 2020 r.

Temat: Na czym polegał „sposób na nauczyciela” w powieści E. Niziurskiego?

- Zapisz notatkę:

Etapy wprowadzania „sposobu”:

- Wypełnienie karty goga (nauczyciela),

- Dezorientacja nauczyciela,

- Zapuszczenie Węża Morskiego,

- Dryf.

- Spróbuj opracować „sposób” na wybranego nauczyciela.

 

 

 

 

 

MATEMATYKA – 23.03.2020 r.

TEMAT: FIGURY NA KRATCE.

  1. Zapoznać się z materiałem z podręcznika str. 48-52
  2. Zapoznać się z wiadomościami zamieszczonymi pod linkiem
    https://epodreczniki.pl/a/pole-figury-jednostki-pola/DCUIIo7FO
  3. Rozwiązać i zapisać w zeszycie zadania z podręcznika wymienione poniżej.

ZADANIA DO PRZEROBIENIA Z PODRĘCZNIKA:

ZAD. 1/53

ZAD. 2, 3, 4/54

ZAD. 5a, 9, 10/55

Czy już umiem?

II, III/56

  1. Notatki z zeszytu z rozwiązaniami zadań przesyłamy w formie zdjęcia
    lub scanu do piątku (27.03) na adres
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Prace domowe odsyłamy w wyznaczonym terminie. Jeśli wystąpią jakiekolwiek
    trudności z przesłaniem pracy domowej, proszę o informację, np. do szkoły.
  3. Wasze prace będą ocenione.

    Wszelkie pytania kierujcie na wskazany adres.

    Miłego dnia.  

 
 
 
 
 
 
Technika - 23 marca 2020 r.
Przeczytaj temat „Dlaczego i w jaki sposób wymiaruje się rysunki techniczne? „
Wykonaj ćw nr 1 str 48.
 
 
 
 
 
 
PLASTYKA - 23 marca 2020 r.
Witam Was serdecznie. Mam nadzieje, że wiosna rozbudziła w Was nowe, ciekawe pomysły.Poszukajcie zatem w przyrodzie zwiastunów tejże pory roku i zilustrujcie na kartce dowolną techniką. Jeśli macie taką możliwośc  pracę prześlijcie na messengera Barbara Odzimek lub e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Jeśli masz problem z przesłaniem pracy dostarczysz ją po powrocie do szkoły. Pozdrawiam.
 
Dla chętnych -konkurs plastyczny . regulamin dostępny 
 

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - 20 marca 2020 r.

Temat:  O świecie przedstawionym w powieści Sposób na Alcybiadesa.

Notatka:

Czas akcji: rok szkolny 1960/1961, od września do kwietnia.

Miejsce akcji: Warszawa, Żoliborz, szkoła im. Samuela Lindego, dom Ciamciary, Dom Młodzieży, Krakowskie Przedmieście, plac Zwycięstwa, plac Zamkowy, Rynek Starego Miasta, Czersk.

Bohaterowie: uczniowie i nauczyciele: Ciamciara, Zasępa, Słaby, Pędzel , Szekspir,  Alibaba, Kicki, Wątłusz, Bem, dyrektor, Alcybiades, pani Kalino, Żwaczek, woźna Więckowska, rolnik z Czerska i inni.

Praca  domowa:

Rozwiaż przynajmniej 3 testy ze znajomości lektury dostępne w internecie.

Dla chętnych: Przygotuj własny test ze znajomości lektury.

 
 
 
 
 
 
 
JĘZYK ANGIELSKI - 20 marca 2020 r.
Wykorzystując słownictwo z rozdziału 6 rozwiąż zadanie 1, 2 oraz 3 z karty pracy poniżej. Na rozwiązania czekam do wtorku:-)Zadania zostaną ocenione.
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MUZYKA - 20 marca 2020 r.
Temat: Fryderyk Chopin na emigracji. Poznanie ostatniego okresu życia i twórczości kompozytora.
podręcznik lekcja 18.
 
Zadanie 1: Z przeczytanych materiałów zawartych w podręczniku opisz życie i twórczość kompozytora na emigracji. Podaj tytuły skomponowanych wówczas utworów. Na podstawie infografiki: „Z albumu Pani Justyny: Fryderyk Chopin – «talentem świata obywatel» spróbuj wyjaśnić słowa o kompozytorze: Fryderyk Chopin – «talentem świata obywatel». Podpisaną notatkę przyślij na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
Zadanie 2:
W podanym linku https://www.youtube.com/watch?v=X0UJEx9S1bU zamieszczono Etiudę Rewolucyjną F. Chopina.
Proszę wysłuchaj utworu i zrób ilustrację do niego. Zdjęcie ilustracji wyślij także na mój adres.
 
Życzę Wszystkim miłej pracy i pozdrawiam serdecznie.
Następne zadania wkrótce ;-).
Monika Samol

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI – 19 MARCA 2020 r.

Dzień dobry!

Drodzy Uczniowie,

Przypominam, że obecny czas to nie ferie. Mamy obowiązek uczenia się, chociaż w inny, zdalny sposób. W związku z tym proszę, abyście podeszli solidnie i odpowiedzialnie do swoich uczniowskich obowiązków. Niektórzy tak właśnie postępują, ale niestety część z Was jest mniej sumienna. Przypominam zatem:

- Prace domowe odsyłamy w wyznaczonym terminie, a jeśli nie podałam terminu realizacji, najlepiej do następnego dnia. Jeśli ktoś ma jakiekolwiek trudności z przesłaniem pracy domowej, proszę o informację.

- Niektóre prace domowe podlegają ocenie.

- Nieodesłane prace domowe traktuję jako nieprzygotowanie.

- Każda Wasza samodzielna praca zostanie sprawdzona (np. notatki w zeszycie).

To wszystko dla Waszego dobra!

Przypominam, że na facebooku udostępniam różne materiały. Warto również skorzystać z następujących stron:

https://lektury.gov.pl/

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Przypominam, iż dziś w TVP Kultura o godz. 13.00 - Katarynka i o 13.25 - Antek.
Zachęcam do oglądania.

 Zadania dla klasy VI:

Temat: Jak urozmaicić wypowiedź twórczą?

O wypowiedzi twórczej już rozmawialiśmy, a dziś rozwinięcie tematu.

Przeczytajcie dokładnie wiadomości ze strony 171 i 172. To temat ważny, bo opowiadanie twórcze występuje na egzaminie ósmoklasisty.

W zeszycie zapiszcie notatkę:

W opowiadaniu twórczym należy uwzględnić jak najwięcej spośród następujących elementów:

- miejsce i czas zdarzeń

- bohaterowie

- elementy charakterystyki

- elementy opisu postaci, miejsca, przedmiotów, przeżyć

- dialogi lub monologi postaci

- punkt kulminacyjny (czyli najważniejsze wydarzenie)

- retrospekcja ( wspomnienia z przeszłości danego bohatera)

- puenta ( morał pouczenie wynikające z opisanych zdarzeń)

Od jutra zaczynamy omawianie lektury!

 

 

 

 

 

 

MATEMATYKA – 19 marca 2020 r.

TEMAT: POLA CZWOROKĄTÓW – ĆWICZENIA.

 Drodzy uczniowie podczas nauki skorzystajcie z materiałów zamieszczonych na stroniewww.gov.pl/zdalnelekcje - (matematyka, klasa 6, lekcje 1 - 4).  Materiały te dotyczą pola prostokąta, rombu i równoległoboku.

 Przypominam o przerobieniu i zapisaniu w zeszycie zadań wskazanych poprzednio (dla osób, które jeszcze tego nie wykonały).

 ZADANIA DO PRZEROBIENIA:

ZAD. 1/43

ZAD. 3, 4, 5/44

ZAD. 6, 7/45

 

KARTA PRACY PRZEKAZANA WCZEŚNIEJ

 

Kartę pracy oraz notatki z zeszytu z rozwiązaniami zadań przesyłamy w formie zdjęcia lub scanu do poniedziałku (23.03) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI - 18 marca 2020 r.
Drodzy uczniowie klasy VI ustaliliśmy na naszym ostatnim spotkaniu, jaki zakres materiału do samodzielnej pracy w domu Was obowiązuje i tych ustaleń się trzymamy. Ponadto proszę Was o przepisanie poniższych zdań do zeszytu i przetłumaczenie ich.

Translate sentences into English using Past Simple and Past Continuous:


1. Złodziej włamał się do naszego domu gdy oglądaliśmy telewizję.
2. Gdy gotowałam obiad skaleczyłam się.
3. Gdy Harry obudził się przekazaliśmy mu wiadomości.
4. Gdy czekaliśmy na pociąg zaczął padać deszcz.
5. Czy podobał ci się film, który oglądaliśmy wczoraj wieczorem?

Kontakt z nauczycielem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

JĘZYK POLSKI - 18 marca 2020 r.

Dziś ćwiczymy rodzaje podmiotów i orzeczeń.

a) Podkreśl orzeczenie i nazwij jego rodzaj.

b) Podkreśl podmiot. Nazwij jego rodzaj.

1) Ona na pewno zostanie sławną pisarką.

…………………………………………………………………………………………………...

2) Sosny, jodły i świerki są gatunkami drzew iglastych.

…………………………………………………………………………………………………

3) Wczoraj przeczytałem bardzo interesującą książkę.

………………………………………………………………………………………………….

4) Ciasto drożdżowe jest lepsze od kruchego.

…………………………………………………………………………………………………

5) Zabrało mi pieniędzy na bilet do cyrku.

…………………………………………………………………………………………………..

ZADANIE DODATKOWE:

Za poprawnie wykonane zadanie można będzie otrzymać bardzo dobrą ocenę.

Wykonaj wykresy podanych zdań i określ części zdania:

1) Najmłodsze dziecko moich sąsiadów grzecznie śpi w swoim łóżeczku.

2) Po upalnym lecie w polskich rzekach ubyło sporo wody.

3) Świeże owoce i warzywa są przechowywane w odpowiednich warunkach.

4) W najbliższym czasie musimy unikać dużych skupisk ludzkich.

 
Pytania do pani Joannay Kwintal można kierować na Facebooku lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
INFORMATYKA - 18 marca 2020 r.
Wykonaj interaktywną mapę Polski według poleceń i instrukcji z linku:
http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Interaktywna_mapa_Polski_(punkty)

Zapisz wyniki swojej pracy na swoim koncie Scratch (jeśli uczeń jeszcze nie posiada!- stworzy i tam zapisze)
Do 25 maca proszę o wysłanie linku z wykonanego projektu w scratch`u na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasa 6 wykonuje projekt według wersji A lub B w opisie
 

 

 

 

 

BIOLOGIA - 18 marca 2020 r.

  1. W oparciu o treści z podręcznika ( także można wykorzystać inne źródła informacji ) opracować temat: Przegląd i znaczenie gadów.

 W zeszycie wypisać gatunki gadów występujących w Polsce, podać przykłady znaczenia gadów i sposobów ich ochrony, wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń do tego tematu.

  1. Temat: Porównanie płazów i gadów

W oparciu o poznane treści porównaj cechy płazów i gadów uwzględniając: środowisko życia, pokrycie ciała i jego funkcje, sposób poruszania się, narządy wymiany gazowej, cechy rozmnażania.

W zeszycie zapisz porównanie w postaci tabeli.

POLECAM UCZNIOM WSZYSTKICH KLAS WYKORZYSTYWANIE MATERIAŁÓW ZE STON: www.epodręczniki.pl , www.gov.pl/zdalnelekcje

Pozdrawiam A. WOŹNICA

 

 

 

 

HISTORIA-18 marca 2029 r.

Kochani moi Uczniowie!

Zapraszam Was na indywidualną przygodę z historią! Wielu z Was zgadza się z opinią, że historia należy do najciekawszych przedmiotów szkolnych i to jest obiektywna prawda! Przykro mi, że z powodu zagrożenia epidemią nie mogę się z Wami spotykać na lekcjach w sali 202. Proszę – w ciągu najbliższych dni zamieńcie się na dojrzałych studentów, którzy samodzielnie będą zgłębiać niesamowite, czasami straszne tajemnice minionych czasów. Zapewne spotkacie sprawy niezrozumiałe. Wtedy proście o pomoc Waszych Rodziców lub inne osoby starsze w waszej rodzinie. Rodzicom już teraz dziękuję za nieocenioną pomoc w samodzielnym poznawaniu dziejów przez naszych, mariowskich uczniów.

Zatem – ruszamy do pracy!

Klasa VI (zadanie na dni 17- 19 marca 2020r.)

Temat: Król „Słońce” i jego monarchia absolutna we Francji. (str. 88 – 91 w podręczniku).

Zapoznaj się uważnie z tekstem w podręczniku (np. przeczytaj tekst kilka razy). Zwróć uwagę na portrety kardynała Richelieu i małego króla Francji. Przeanalizuj panoramę wspaniałego pałacu króla „Słońce”, czyli Ludwika XIV w Wersalu.

  1. Opowiedz osobie bliskiej z Twojej Rodziny z czego zasłynął Ludwik XIV, zwany Królem Słońce.  Nie zapomnij powiedzieć czym charakteryzuje się absolutna władza króla (podpowiedź znajdziesz na str. 91. podręcznika).  
  2. Znajdź w internecie współczesne zdjęcia pałacu wersalskiego. „Przespaceruj się” przez największą salę tego zamku, czyli salę lustrzaną (17 ogromnych luster!).
  3. Starannie wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronach 36 i 37. Na górze strony 36 napisz swoje imię i nazwisko. Następnie zrób zdjęcie Twojej pracy domowej i prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.       Wystawię ocenę za Twoją pracę (dlatego musi być podpisana!)

Czekam na zdjęcia Waszych prac do dnia 19. marca (czwartek).

Miłej pracy! 

 

 

 

RELIGIA -17 marca 2020 r.

Proszę zrobić zadania w ćwiczeniu katecheza 25 , 26.

Pracę domową wysyłamy najlepiej w formie zdjęcia na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

JĘZYK POLSKI- 17 marca 2020 r.

Zadanie dla kl. VI

Uzasadnij pisownię podanych wyrazów:

 grządka -

wszyscy -

trzeci -

porzeczka -

korzeń -

stolarz -

ciśnieniomierz -

żyto -

pieniężny -

odważny -

obrócić -

siódemka -

ówczesny -

wymówka -

ogórek -

do domu -

pracuje -

kurczak -

 

 Pytania proszę kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

 

 

 

GEOGRAFIA - 17 marca 2020 r.

 Linki do lekcji:

https://www.purposegames.com/game/europa-mapa-polityczna-game?fbclid=IwAR23lK4fjB-aG-onymuYNsnEiVmEBuDOOGv9vsQ3NXcIrRNQsXkxBEJ9aPg

https://online.seterra.com/pl/vgp/3051

https://online.seterra.com/pl/vgp/3225

 

Pracę domową przesyłać proszę na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

 

 

 

Materiały do pracy w domu 17 marca 2020 r.

 

 

 

Pracę domową przesyłamy w postaci zdjęcia w załączniku na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wszelkie pytania kierujemy pod wskazany wyżej adres email.

 

 

 

 

 

 

JĘZYK NIEMIECKI - 16 marca 2020 r.

Zadanie 1. Przypominj sobie odmianę czasownika być 0 sein oraz czasownika haben - mieć. Powinieneś/ powinnać mieć odmianę zapisaną w zeszycie. Jeśli nie pamiętsz możesz zadzwonić  na numer 662033254 lub napisać maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Po przypomnieniu sobie odmiany tych dwóch czasowników zrób ćwiczenie 2 ze strony 54. Zapisz cały tekst w zeszycie i pod niemieckim tekstem napisz tłumaczenie polskie.

Zadanie 2. Nein, das ist nicht meine Mutter. oznacza Nie, to nie jest moja mama. Żeby zadać pytanie musisz zacząć od czasownika :Ist das deine Miutter?" Czy to jest twoja mama?

Według przykładu Zapisz razem z polskim tłumaczeniem pytania i odpowiedzi z ćwiczenia 3 na stronie 54.

Zadanie 3. Teraz zrób w zeszycie zadanie 4 ze strony 54. Ułożone zdania zapisz w zeszycie razem z tłumaczeniem na język polski. Podpowiedź: der Vater von Oskar tłumaczymy jako tata Oskara.

Zadanie 4.  Zapisz wzeszycie odmianę czasownika chciałabym/chciałbym:

ich möchte – ja chciałbym/chciałabym

du möchtest  - ty chciałabyś/ chciałbyś

er möchte – on chciałby

sie möchte – ona chciałaby

es möchte – ono chciałoby

wir möchten – my chcielibysmy

ihr möchtet – wy chcielibyście

sie möchten – one chciałyby

sie möchten – oni chcieliby

Naucz się tej odmiany na pamięć. Zrób zadanie 8 ze strony 54. Jak zawsze zapisz zdania w zeszycie po niemiecku, a potem przetłumacz je na język polski. Podwowiedź kein oznacza żadnego, a keine żadnej.

Gdybyś miał/miała jakieś pytania zawsze możesz zapytać nauczyciela. Zadzwoń lub napisz maila. Możesz również znaleźć mnie na Facebooku.

Pamietaj, że po powrocie do szkoły będę sprawdzać zeszyty i oceniać poprawność wykonanych zadań. W środę pojawią się nowe zadania do wykonania.

Powodzenia

Agata Paluch

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - 16 marca 2020 r.

Drodzy Uczniowie, w związku z zaistniałą sytuacją, musimy zmienić formę nauczania. Przesyłam więc materiały do pracy w domu. Niektóre z nich będą podlegać sprawdzeniu i ocenie, toteż proszę podejść do zadań poważnie i odpowiedzialnie. Gotowe odpowiedzi proszę odsyłać na mój adres e-mailowy zgodnie z wyznaczonymi terminami. Wszelkie pytania też kierujcie na ten adres.

Na Facebooku udostępniam różne ciekawe materiały. Zaglądajcie tam czasem.

Życzę Wam powodzenia i przede wszystkim zdrowia.

Pozdrawiam. Joanna Kwintal.

Zadanie dla klasy VI:

 Napisz pracę na temat: Moje wrażenia po przeczytaniu lektury Sposób na Alcybiadesa. (Praca powinna zawierać minimum 10 zdań).

Ostateczny termin przesłania prac to środa 18 marca.

 Wykonane zadania proszę przesłać na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.