Nauka w domu dla uczniów klasy VII

Drogi Uczniu,

Są jeszcze osoby, które mają ogromne zaległości w przysyłaniu prac domowych oraz osoby,

które nie skontaktowały się z nauczycielami poszczególnych przedmiotów.

Z nauczycielami możecie kontaktować się mailowo i z pomocą messengera (adresy są w zakładce zalecenia dla Uczniów),

telefonicznie lub z pomocą MMS.

Do soboty wieczora obowiązuje termin nadsyłania zadań zadanych przez nauczycieli! Jeśli masz problemy musisz napisać o tym nauczycielowi konkretnego przedmiotu. Czego nie rozumiesz, co jest dla Ciebie trudne?

Jeśli masz problem z kontaktem dzwoń do wychowawcy klasy!

Jeśli ktoś z Was nie przyśle do soboty wieczora zadanych prac lub nie napisze na czym polega problem, nauczyciel ma prawo wystawić takiej osobie ocenę niedostateczną.

Z całego serca życzymy Wam powodzenia w trudnej pracy w domu.

Nauczyciele

 
 
 

CHEMIA – piątek 27 marca 2020 r.

TEMAT: PRAWO STAŁOŚCI SKŁADU ZWIĄZKU CHEMICZNEGO.

 Dziękuję wszystkim osobom, które solidnie i w terminie przesyłają prace domowe.

ZADANIA DO WYKONANIA ZWIĄZANE Z NOWYM TEMATEM

  1. Przepiszcie obowiązkowo do zeszytu przesłaną notatkę.
  2. Podczas nauki korzystajcie z podręcznika, notatki oraz materiałów zamieszczonych pod
    linkiem

    https://www.youtube.com/watch?v=9NkhWfS_YD4

  1. Wykonajcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str. 72 oraz ćw. 28/73
  2. Notatki z zeszytu oraz uzupełnione ćwiczenia prześlijcie w formie zdjęcia lub scanu

    do wtorku (31.03) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

    Wszelkie pytania kierujcie na wskazany wyżej adres.

     Miłej pracy!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
JĘZYK POLSKI - piątek 27 marca 2020 r.

Temat: Samotność w podróży – „Stepy akermańskie”, ciąg dalszy.

1. Otwórz podaną niżej stronę:

https://epodreczniki.pl/a/samotnosc-wedrowca-w-stepach-akermanskich-adama-mickiewicza/D1FQS0BDv

2. Przeczytaj zgromadzone tu informacje.

3. Przeczytaj jeszcze raz sonet „Stepy akermańskie”

4. Wykonaj ćwiczenie 1.8.

 

Temat: Samotność w podróży – „Stepy akermańskie”, ciąg dalszy.

1. Otwórz podaną niżej stronę:

https://epodreczniki.pl/a/samotnosc-wedrowca-w-stepach-akermanskich-adama-mickiewicza/D1FQS0BDv

2. Przeczytaj zgromadzone tu informacje.

3. Przeczytaj jeszcze raz sonet „Stepy akermańskie”

4. Wykonaj ćwiczenie 1.8.

 

 

 

 

 
BIOLOGIA, piątek 27 marca 2020 r.

Temat: Choroby układu nerwowego.

Przeczytaj tekst z podręcznika ze stron 187,189.W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadanie 4 i 5 str.95.

W zeszycie  zapisz odpowiedzi na polecenia:

1.Jakie mogą być przyczyny chorób układu nerwowego?

2.Wymień przykłady  chorób układu nerwowego.

3.Wymień kilka przyczyn depresji i jej objawów.

4.Wymień przyczynę i kilka objawów stwardnienia rozsianego i choroby Alzheimera.

 Notatki wykonane w zeszycie z 2 ostatnich lekcji podpisz i prześlij do 30 marca na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Jeśli potrzebujecie pomocy dzwońcie na numer 486727415. na pewno otrzymacie pomoc.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 MATEMATYKA – 26.03.2020 r.

TEMAT: Redukcja wyrazów podobnych – ćwiczenia.

 Kontynuujemy temat: Redukcja wyrazów podobnych.

Zadania do wykonania:

  1. Przedstawić w zeszycie rozwiązania podanych zadań

ZAD. 1 (poziom E) /198

ZAD. 2, 4, 5/199

  1. Notatki z zeszytu z rozwiązaniami zadań przesłać w formie zdjęcia lub scanu do
    poniedziałku (30.03) na adres
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przydatne linki:

https://www.youtube.com/watch?v=XEFtz3ENcFE

https://www.youtube.com/watch?v=POFAeWRSoio

    Wszelkie pytania kierujcie na wskazany adres.

 
 
 
 
 
 
 
 
GEOGRAFIA - czwartek 26 marca 2020 r.
 
 
 
 
 
 
 
 
JĘZYK NIEMIECKI - czwartek, 26 marca 2020 r.
Dzisiaj o 14.30. zapraszam na lekcję na żywo. Zaprosiłam Was na Facebooku do grupy niemiecki klasa VII. Przyjmijcie zaproszenie. O 14.30 potrzebujecie telefonu i spokojnego miejsca w domu, żeby uczestniczyć w lekcji. Ja udostępnię lekcję tylko na naszej grupie. Proszę, aby każdy miał zeszyt i podręcznik do języka niemieckiego. Pytania piszczie na meesengerze albo dzwońcie 662033254 - Agata Paluch
 
 
 
 
 
 
 
 
BIOLOGIA - czwartek 26 marca 2020 r.
 Temat: Higiena układu nerwowego.

Zapoznaj się z treściami z podręcznika, strony 185, 186.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania: 1,2 str. 94, 3 str.95.

W zeszycie zapisz odpowiedzi na pytania:

  1. Jakie czynniki mogą wywoływać stres?

2.Na czym polega negatywny wpływ stresu na organizm ? 

3.Dlaczego krótkotrwały stres ma działanie pozytywne?

4.Jakie mogą być sposoby radzenia sobie ze stresem?

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI - czwartek, 26 marca 2020 r.
 The Subject: First Conditional - introduction.
Dzisiaj spróbujemy zdalnie poznać budowę zdania w jednym z pięciu trybów warunkowych w j.angielskich - PIERWSZYM TRYBEM WARUNKOWYM
Przepisz poniższą notatkę do zeszytu.
FIRST CONDITIONAL
Trybów warunkowych lub okresów warunkowych (te dwie nazwy funkcjonują) używamy gdy mówimy o zależności przyczynowo - skutkowej. Łączymy wtedy dwa zdania za pomocą IF - jeśli, jeżeli.
Pierwszego Trybu Warunkowego używamy, gdy mówimy o wydarzeniu w przyszłości, które ma realną szansę zaistnieć.
struktura zdania:
IF Present Simple, Future Simple.
np: Jeśli będzie ładna pogoda pójdziemy na spacer.
       IF the weather is good we will go for a walk .
W ramach ćwiczeń zróbcie proszę zadanie online pod linkiem powyżej oraz w podręczniku ALL Clear 7 SB ex. 11 & 12 p.79.  Tylko rozwiązania do zadań z książki zapiszcie w zeszycie.
Bardzo Was proszę o terminowe, czyli w dniu kiedy odbyła się "lekcja", przesyłanie rozwiązań oczywiście jeżeli nie został podany inny deadline:-)
email do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uwaga!! Czekam do piątku 27.03.2020 na zaległe prace.
 
 
 
 
 
 
 
 
INFORMATYKA - czwartek 26 marca 2020 r.
 Temat: Internet jako źródło informacji.

Wejdźcie na stronę po linku: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6

i w przedmiocie Informatyka- wybierzcie Marzec, a następnie wykonajcie polecenia z Lekcji 2, czyli obejrzyjcie materiał do zajęć

Powodzenia.

M. Wojdył
 
 
 
 
 
 
 
FIZYKA - 25 marca 2020 r.
Proszę o dokładne opracowanie materiału, wykonanie zadań oraz zrobienie zdjęcia i wysłanie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
 
 
 
 
 
JĘZYK POLSKI - środa 25 marca 2020 r.

Temat: Samotność w podroży – „Stepy akermańskie” Adama Mickiewicza.

Dziś kolejny tekst obowiązkowy, więc zwróć na niego szczególną uwagę.

1. Przeczytaj tekst sonetu (strona 212) lub odsłuchaj nagrania audio.

2. Przepisz i zapamiętaj definicję sonetu ze strony 213.

3. Obejrzyj krótką lekcję dotyczącą tego tekstu, dostępną na następującej stronie:

https://www.youtube.com/watch?v=J5hL3IybBnU

4. Sporządź krótką notatkę w oparciu o tę lekcję lub inne dowolne źródło. ( Notatki nie odsyłaj).

 

 

 
 
 
 
 
JĘZYK ANGIELSKI - środa 25 marca 2020 r.
 The Subject: Asking for and giving opinions.
  • All Clear klasa 7 SB - ex. 1 p. 81 (przeczytaj dialog, przetłumacz nieznane Ci słowa, odpowiedz na pytanie z polecenia ćw.1 i wypisz wszystkie słowa, którymi rozmówcy opisują swoje wrażenia, wyrażają opinię)
  • All Clear klasa 7 WB - ex. 1&2 p. 48 - zadania wydrukuj, rozwiąż i wklej do zeszytu lub przepisz je.
 
Skorzystajcie ze zwrotów podanych na stronie 129 w podręczniku. Pomocny okazać może się również słownik:
Bardzo Was proszę o terminowe, czyli w dniu kiedy odbyła się "lekcja", przesyłanie rozwiązań oczywiście jeżeli nie został podany inny deadline:-)
email do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uwaga!! Czekam do piątku 27.03.2020 na zaległe prace.
 
 
 
 
 
 
 
 
RELIGIA - środa 25 marca 2020 r.
napisać notatkę ; Jan Bosko wobec epidemii cholery w XIX w.
wykonać krzyżówkę poniżej, można skorzystać z Pisma Świętego Nowego Testamentu
 
Dziękuje i pozdrawiam Ewa Biernacka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
JĘZYK ANGIESLKI - wtorek, 24 marca 2020 r.
The Subject: Suffiixes - rzeczowniki tworzone od czasowników.
  • All Clear klasa 7 SB - ex. 1&2 p. 80 (przerysuj do zeszytu ramkę z ćwiczenia 2 i wpisz do niej czasowniki z ćwiczenia 1 do kolumny VERBS, następnie utwórz od podanych czasowników rzeczowniki dodając przyrostek -ion lub -ment, sprawdź poprawność wykonania zadania ze słowniczkiem, str.  125, przetłumacz te słowa)
  • All Clear klasa 7 SB - ex. 4 p. 80
  • All Clear klasa 7 SB - ex. 6&7 p. 80  (nagranie do tych ćwiczeń poniżej)
Link do nagrania z dzisiejszej lekcji przesłałam na messenger kazdemu uczniowi. Jesli ktoś nie otrzymała, zapraszam, aby kliknąć link poniżej. Gdyby ciągle były problemy prosze o kontakt na messengerze z p. Agata Paluch
 
 
 
 
 
 
 
HISTORIA - 24 marca 2020 r.

Drodzy moi Uczniowie!

Zapraszam Was na indywidualną przygodę z historią! Przykro mi, że z powodu zagrożenia epidemią nie mogę się z Wami spotykać na lekcjach w sali 202. Proszę – w ciągu najbliższych dni zamieńcie się na dojrzałych studentów, którzy samodzielnie będą zgłębiać niesamowite, czasami straszne tajemnice XIX i XX wieku. Zapewne spotkacie sprawy niezrozumiałe. Piszcie wtedy maila do mnie – postaram się wyjaśnić drogą elektroniczną.   

Zadanie na dni 24 -26 marca 2020r.)

Temat: Druga połowa XIX wieku – porządkujemy wiedzę  (str. 105 – 108 w podręczniku).

  1. Zapoznaj się uważnie z tekstem podsumowania działu w podręczniku (np. przeczytaj tekst kilka razy).
  2. Wpisz temat do zeszytu. 
  3. Napisz w zeszycie odpowiedzi do zadań na stronach 107 i 108.  Do zadania 1 przyda się również tekst na stronie 106. Odpowiedzi w zeszycie pisz według wzoru:

Zadanie 1. Str. 107

  1. D
  2. D
  3. C (oczywiście  nie podałam tu odpowiedzi prawidłowych). Podobnie udziel odpowiedzi na zadanie 2 ze strony 108.

Temat lekcji i wszystkie odpowiedzi powinny się zmieścić na dwóch sąsiednich stronach zeszytu.   Strony te czytelnie podpisz na górze i dodaj datę.

  1. Zrób czytelne zdjęcie obu stron i wyślij na mój służbowy adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Wystawię ocenę za Twoją pracę.

Czekam na zdjęcia Waszych prac do dnia 26. marca (czwartek).

Miłej pracy! 

 

 

 

CHEMIA – 24 marca 2020 r.

TEMAT: Ćwiczenia w zapisywaniu wzorów sumarycznych związków chemicznych.

 W tym temacie w dalszym ciągu ćwiczymy zapisywanie wzorów sumarycznych wybranych związków chemicznych.

Zadania do wykonania (do piątku 27.03)

Podaną tabelę przepisać do zeszytu i uzupełnić według wzoru. Skorzystajcie z informacji zamieszczonych na stronie.

https://epodreczniki.pl/a/wartosciowosc-pierwiastkow-chemicznych/Dt5RDQeTn

 PRZYPOMINAM O POPRZEDNIEJ PRACY DOMOWEJ
 
 
 
 
 
 
 
JĘZYK POLSKI - wtorek 24 marca 2020 r.

Temat: Analiza tekstu „Świtezianki” – zadania z karty pracy.

Dziś kontynuujemy temat dotyczący ballady Mickiewicza. Wykonajcie zadania z karty pracy. Odpowiedzi odeślijcie do piątku 27 marca. Możecie je zapisać na komputerze. Gdyby pojawiły się jakieś trudności techniczne, proszę o kontakt.

 

 

 

 

 

 

MATEMATYKA – 24 marca 2020 r.

TEMAT: Redukcja wyrazów podobnych.

  1. Zapoznać się z materiałem z podręcznika str. 194-197
  2. Zapisać notatkę w zeszycie: Przepisać definicje z ramki (str. 194, 196, 197) oraz przykłady:
    przykład 1.1/194, przykład 1.2/194, przykład 2/195, przykład 3/196, przykład 4/197
  3. Zapoznać się z materiałami zamieszczonymi na stronach:

https://szaloneliczby.pl/redukcja-wyrazow-podobnych/

https://opracowania.pl/opracowania/matematyka/redukcja-wyrazow-podobnych,oid,1957

https://www.youtube.com/watch?v=Vf3oZa3dgS0,

https://www.matzoo.pl/klasa7/redukcja-wyrazow-podobnych_56_362

http://www.math.edu.pl/testy,gimnazjum,redukcja-wyrazow-podobnych

  1. Przerobić i zapisać w zeszycie wskazane przykłady:

ZADANIA DO PRZEROBIENIA Z PODRĘCZNIKA:

ZAD. 1/53

Poziomy A, B, C, D

  1. Notatki z zeszytu z rozwiązaniami zadań przesyłamy w formie zdjęcia lub scanu do
    czwartku (26.03) na adres
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Wszystkie prace odsyłamy w wyznaczonym terminie. Jeśli wystąpią jakiekolwiek
    trudności z ich przesyłaniem, proszę o informację.

    Wszelkie pytania kierujcie na wskazany adres.

 

 

 

 

 

 

GEOGRAFIA - wtorek 24 marca 2020 r.

 link do lekcji:
https://drive.google.com/file/d/11SzIquLq4ZdDpobfjAToW1vBd3AR97wd/view?fbclid=IwAR29yHdVozbrIs6Cwjf3zo2xSF4rU-Eev20GtkkH8MsaOAF7c9J06YEQ8PA


Pozdrawiam serdecznie
Marzena Papis

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - 23 marca 2020 r.

Temat: Nastrojowa ballada i zdradzona miłość – w jaki sposób poeta głosi prawdy ludowe?

Dziś omawiamy balladę „Świtezianka”. Przypominam,że jest to lektura obowiązkowa, więc temat proszę potraktować wyjątkowo poważnie.

Tekst został zamieszczony w podręczniku na stronie 208. My skorzystamy z materiałów dostępnych w internecie. Tu możecie wysłuchać nagrania audio i przeczytać dobre opracowanie ballady:

https://lektury.gov.pl/lektura/switezianka

- Na podstawie materiałów tu dostępnych wykonaj notatkę. Uwzględnij następujące elementy:

o utworze, epoka, rodzaj i gatunek literacki, głowni bohaterowie, główny wątek.

- Zapisz definicje ballady (strona 211).

- Praca domowa:

Wykonaj w zeszycie zadanie 1, 5, 6 i 7. Termin realizacji zadnia do środy 25 marca.

 
 
 
 
 
 
 
PLASTYKA - 23 marca 2020 r.
Witam Was serdecznie.
W tym tygodniu pracujemy jeszcze nad naszym projektem (interpretacja wybranego dzieła sztuki).Jeśli macie taką możliwośc  pracę prześlijcie na messengera Barbara Odzimek lub e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Jeśli masz problem z przesłaniem pracy dostarczysz ją po powrocie do szkoły. Pracę należy zachować. Efekty pracy będą prezentowane w formie wystawki szkolnej. Pozdrawiam.
 
Dla chętnych -konkurs plastyczny . regulamin dostępny 
 
 
 
 
 
 
 
JĘZYK ANGIELSKI - 23 marca 2020 r.
 
Spróbujcie utrwalać słownictwo z zakresu człowiek oraz miejsce zamieszkania wykorzystując ćwiczenia:
 
 
 

 

 

 

CHEMIA – 20 marca 2020 r.

TEMAT: Znaczenie wartościowości pierwiastków chemicznych przy ustalaniu wzorów
                 i nazw związków chemicznych.

 Drodzy uczniowie podczas nauki skorzystajcie z materiałów zamieszczonych na stronie https://www.youtube.com/watch?v=KnP-Pmc4m3g

https://epodreczniki.pl/a/wartosciowosc-pierwiastkow-chemicznych/Dt5RDQeTn

ZADANIA DO PRZEROBIENIA Z PODRĘCZNIKA (zapisać w zeszycie pod przesłaną notatką)

ZAD. 3, 4, 5, 6/136

ZADANIA DO PRZEROBIENIA Z ZESZYTU ĆWICZEŃ (obowiązkowo)  str. 68 i 69

UWAGA:

NOTATKA DO ZAPISANIA W ZESZYCIE WRAZ Z OBOWIĄZKOWĄ PRACĄ DOMOWĄ ZOSTANIE ROZESŁANA NA WASZE ADRESY E-MAIL.

Odrobioną pracę domową przesyłamy w formie zdjęcia lub scanu do środy (25.03) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 
 
JĘZYK POLSKI - 20 marca 2020 r.

Temat: Czym inspirował się w swojej twórczości poeta epoki romantyzmu - Adam Mickiewicz?

Proszę uważnie przeczytać materiał ze strony 206 i 207. Na jego podstawie uzupełniacie podane zdania i przesyłacie do sprawdzenia do poniedziałku

23 marca.

  • Manifestem nowej postawy romantycznej w literaturze polskiej był utwó....................................................................
  • W napisanym w 1822 roku przez Adama Miciewicza cyklu świat realny przenika się ze..........................................................................................
  • Do napisania "Ballad i romansów" zainspirowały poetę.........................................................................................................
  • Pod wpływem podróży na Krym Adam Miciewicz napisał.........................................................................................
  • Romantycy podróżowali po świecie z różnych powodów, m. in. dlatego, ........................................................................................................
 
 
 
 
 
 
 

JĘZYK ANGIELSKI - 20 marca 2020 r.
Podręcznik ALL CLear 7, ex. 1 p. 82
Przeczytaj recenzję filmu, przetłumacz nieznane Ci słowa, dopasuj zdania 1-4 do odpowiednich fragmentów tekstu A-D. Następnie przepisz zamieszczoną poniżej recenzję i uzupełnij brakujące fragmenty ( w j. angielskim).
 
Complete the film review.
 
One of the worst films I’ve seen is__________________ [ podaj tytuł filmu].
 
It is _________________________________________________[ napisz, jaki to gatunek filmowy].
 
The director was _________________________ [ reżyser]  and the main actors were _____________________________ [ główni aktorzy].
 
 The plot is set in _________________________________ [ napisz, gdzie i kiedy rozgrywa się akcja filmu].
 
The story is about _________________________________ [ napisz, o kim/czym jest film].
 
I think the worst thing about the film is _________________________________ [ napisz, co Ci się najbardziej nie podobało w tym filmie].
 
In my opinion, it’s a really awful film. _________________________________ [ napisz, że nie polecasz tego filmu] to anyone.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MUZYKA - 20 marca 2020 r.
Temat: Twórczość Fryderyka Chopina.
podręcznik lekcja 20
 
Zadanie 1: Na podstawie infografiki "Z albumu Pani Justyny: Fakty z życia i twórczości Chopina, które warto zapamiętać” opisz fakty i twórczość komopozytora. Podpisaną notatkę wyślij na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
Zadanie 2:
W podanych linkach są nagrania utworu Walc Es - dur: wersja tradycyjyna
 i w wersji jazzowej
 
Proszę wysłuchaj obydwu wersji, zastanów się i napisz, która wersja bardziej przybliża i zachęca współczesnego człowieka, w tym także Ciebie do sięgania po muzykę klasyczną? Sporządzoną notatkę wyślij także na mój adres.
 
Życzę Wszystkim miłej pracy i pozdrawiam serdecznie.
Następne zadania wkrótce ;-).
Monika Samol
 

 

 

 

 

MATEMATYKA – 19 marca 2020 r.

TEMAT: JEDNOMIANY.

 Drodzy uczniowie podczas nauki skorzystajcie z materiałów zamieszczonych na stronie https://szaloneliczby.pl/jednomiany/, https://www.youtube.com/watch?v=wcBDROfHWGI

 ZADANIA DO PRZEROBIENIA I ZAPISANIA W ZESZYCIE

ZAD. 1 (poziomy A, B w całości, poziomy C, D (a-e) /190

ZAD. 2, 3, 4/190

ZAD. 6, 7/191

 

PRACA DOMOWA

Czy już umiem?/192

Odrobioną pracę domową oraz notatki z zeszytu z rozwiązaniami zadań przesyłamy
w formie zdjęcia lub scanu do poniedziałku (23.03) na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

UWAGI:

Przypominam o pracy domowej oraz przerobieniu i zapisaniu w zeszycie zadań wskazanych w temacie: Nazywanie wyrażeń algebraicznych. (dla osób, które jeszcze tego nie wykonały)

 POMOCNE LINKI:

https://szaloneliczby.pl/wyrazenia-algebraiczne/

 

 

 

 

 

 

GEOGRAFIA - 19 marca 2020 r.

Link do lekcji: https://epodreczniki.pl/a/rozwoj-uslug-w-polsce/DQsbxs6No

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI - 19 marca 2020 r.

Drodzy uczniowie klasy VII ustaliliśmy na naszym ostatnim spotkaniu, jaki zakres materiału do samodzielnej pracy Was obowiązuje i tych ustaleń się trzymamy.
Ponadto poproszę o wykonanie poniższej karty pracy przez zapisanie odpowiedzi w zeszycie przedmiotowym lub wydrukowanie zadań.

Kontakt z nauczycielem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zadań skreślonych nie robicie.
Miłej pracy:-)

 

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI - marzec 18 marca 2020 r.

Dziś utrwalamy rodzaje okolicznika.

Wskaż okoliczniki w podanych zdaniach. Nazwij rodzaj okolicznika:

1) Kręta droga do zamku prowadziła przez las.

2) Moja mama wyjątkowo dobrze gotuje.

3) Ten filmy trwa około 90 minut.

4) Pomimo zakazu kierowca zaparkował obok sklepu.

5) Idę do ogródka po świeży szczypiorek.

6) Z powodu złych warunków atmosferycznych odwołano skoki narciarskie.

ZADANIE DODATKOWE:

Za poprawnie wykonane zadanie można będzie otrzymać bardzo dobrą ocenę.

Wykonaj wykresy podanych zdań i określ części zdania:

1) Najmłodsze dziecko moich sąsiadów grzecznie śpi w swoim łóżeczku.

2) Po upalnym lecie w polskich rzekach ubyło sporo wody.

3) Świeże owoce i warzywa są przechowywane w odpowiednich warunkach.

4) W najbliższym czasie musimy unikać dużych skupisk ludzkich.

Pytania do pani Joannay Kwintal można kierować na Facebooku lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
 
 
 
 
 
 
INFORMATYKA - 18 marca 2020 r.
Wykonaj interaktywną mapę Polski według poleceń i instrukcji z linku:
http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Interaktywna_mapa_Polski_(punkty)

Zapisz wyniki swojej pracy na swoim koncie Scratch (jeśli uczeń jeszcze nie posiada!- stworzy i tam zapisze)
Do 25 maca proszę o wysłanie linku z wykonanego projektu w scratch`u na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
Klasa 7 wykonuje projekt według wersji C w opisie

 

 

 

 

 

BIOLOGIA - 18 marca 2020 r.

  1. Temat: Utrwalenie wiadomości- ośrodkowy układ nerwowy

W zeszycie ćwiczeń wykonać pozostałe zadania do tego tematu

  1. Temat: Obwodowy układ nerwowy. Odruchy

Opracować temat na podstawie treści z podręcznika, wykorzystać można także inne źródła informacji. W zeszycie wypisać rodzaje nerwów i  funkcje obwodowego układu nerwowego, wymienić elementy łuku odruchowego, rodzaje odruchów  i podać ich przykłady. Rozwiązać zadania w zeszycie ćwiczeń do tego tematu.

POLECAM UCZNIOM WSZYSTKICH KLAS WYKORZYSTYWANIE MATERIAŁÓW ZE STON: www.epodręczniki.pl , www.gov.pl/zdalnelekcje

Pozdrawiam A. WOŹNICA

 

 

 

 

RELIGIA -17 marca 2020 r.

Proszę zrobić zadania w w ćwiczeniu katecheza 15, 26.

Pracę domową wysyłamy najlepiej w formie zdjęcia na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

 

GEOGRAFIA - 17 marca 2020 r.

Link do lekcji:

https://www.purposegames.com/game/68239fc2f8

Pracę domową oddajemy na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

Materiały do nauki w domu - jezyk polski - 17 marca 2020 r.

Drodzy Uczniowie, dziś utrwalamy zasady ortograficzne. Zadane ćwiczenie proszę wykonać w zeszycie przedmiotowym. Dobrego dnia!

Zadanie dla kl. VII

 Uzasadnij pisownię podanych wyrazów:

 wrzesień -

orzeł -

skrzat -

wykształcenie -

przedmiot -

wodomierz -

kucharz -

zegarmistrz -

kolaż -

kolarz -

orzech -

rzeczownik -

ołówek -

skuwka -

obrót -

kółko -

szóstka -

ówdzie -

skóra -

spódnica -

urlop -

pracujecie -

w domu -

kukułka -

dzbanuszek -

malutka -

 Pytania proszę kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

Materiały do pracy w domu - CHEMIA, KLASA VII -17 marca 2020 r.

TEMAT: Wpływ rodzaju wiązania na właściwości
                 związku chemicznego.

MATERIAŁ DO PRZEROBIENIA:

Podręcznik strona 127-129

ZADANIA

  1. Przepisać do zeszytu tabelę ze strony 129

(Związki jonowe i kowalencyjne – podobieństwa
i różnice)

  1. Przygotować się z działu – wiązania chemiczne.
  2. Do uzupełnienia – ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str. 67

 

 

 

 

 

Materiały do pracy w domu - MATEMATYKA KLASA VII - 17 marca 2020 r.

TEMAT: Nazywanie wyrażeń algebraicznych.

MATERIAŁ DO PRZEROBIENIA – podręcznik  str. 182-184

ZADANIA DO PRZEROBIENIA:

ZAD. 1, 2, 3, 4/184

ZAD. 5, 6, 7/185 

PRACA DOMOWA

Czy już umiem?/185

PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO POPRAW ORAZ Z BIEŻĄCYCH TEMATÓW - pracę domową przesyłamy na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w formie zdjęcia zadań zrobionych w zeszycie.

UWAGA:

WYRAŻENIE ALGEBRAICZNE bierze nazwę od ostatniego działania wykonywanego przy obliczaniu jego wartości zgodnie
z kolejnością wykonywania działań.

PAMIĘTAJ :

DZIAŁANIE

NAZWA

DODAWANIE

SUMA

ODEJMOWANIE

RÓŻNICA

MNOŻENIE

ILOCZYN

DZIELENIE

ILORAZ

 

 

PRZYKŁADY

1)  

Działania: dodawanie i mnożenie

Ostatnie wykonywane działanie: dodawanie

Nazwa: suma liczby a i iloczynu liczb 2 i b
              lub suma liczby a  i podwojonej liczby b

2)  

Działania: działania w  nawiasach, mnożenie

Ostatnie wykonywane działanie: mnożenie

Nazwa: iloczyn sumy liczb a i 2 oraz liczby b

3)

Działania: działania w  nawiasach, potęgowanie

Ostatnie wykonywane działanie: potęgowanie

Nazwa: kwadrat sumy liczb x i y

4)

Działania: potęgowanie, dodawanie

Ostatnie wykonywane działanie: dodawanie

Nazwa: suma kwadratów liczb x i y

5)

Działania: działania w nawiasach, dzielenie

Ostatnie wykonywane działanie: dzielenie

Nazwa: iloraz różnicy liczb a i b przez q

6)  

Działania: działania w  nawiasach, mnożenie

Nazwa: Iloczyn sumy liczb xy oraz różnicy liczb xy

7)

Działania: potęgowanie, mnożenie

Ostatnie wykonywane działanie: mnożenie

Nazwa: Iloczyn liczby 5 oraz trzeciej potęgi liczby x

8)

Działania: potęgowanie, działania w nawiasach

Ostatnie wykonywane działanie: potęgowanie

Nazwa: Trzecia potęga iloczynu liczb 10 i a

9                 

Działania:  działania w nawiasach, mnożenie

Ostatnie wykonywane działanie: mnożenie

Nazwa: Iloczyn liczby 4 oraz różnicy kwadratu liczby a i liczby b

10                

Działania:  dodawanie, mnożenie

Ostatnie wykonywane działanie: dodawanie

Nazwa:  Suma iloczynu liczb x i y oraz iloczynu liczb 5 i b,

 Email do p. Ewy Kołsut: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

Materiał do nauki w domu - język niemiecki - 16 marca 2020 r.

Zadanie 1. Przetłumacz na język niemiecki.

  1. oko……………………………oczy…………………………
  2. nos…………………………………..
  3. gardło…………………………………….
  4. ząb…………………………………….zęby…………………………………
  5. ręka…………………………ręce…………………………………………
  6. głowa…………………………………
  7. oko………………………. oczy……………………………….
  8. Palce u reki……………………………………….
  9. Dłoń…………………………dłonie…………………………………………
  10. Usta………………………………………….
  11. Brzuch…………………………………………..
  12. Noga……………………………….nogi………………………..
  13. Stopa………………………………..stopy……………………..

Zadanie 2. Przetłumacz na język niemiecki zdania:

  1. Dziadek ma bóle pleców……………………………………………………..
  2. Brat ma bóle uszu………………………………………………….
  3. Siostra ma bóle gardła……………………………………………………
  4. Ono ma bóle zębów…………………………………………………………
  5. Mama ma bóle głowy………………………………………………………….
  6. Babcia ma bóle klatki piersiowej…………………………………………………..
  7. Siostry bliźniaczki mają bóle brzucha……………………………………………….

Zadanie 3. Przetłumacz na język niemiecki zwroty lub słówka: Naucz się ich mówić i pisać.

  1. tabletki przeciwbólowe……………………………………………
  2. herbata rumiankowa……………………………………………….
  3. tabletki na ból gardła………………………………………………..
  4. syrop na kaszel………………………………………………………
  5. krople do nosa…………………………………………………….
  6. bóle brzucha……………………………………………………
  7. kaszel………………………………………………….
  8. bóle głowy……………………………………………………………
  9. katar………………………………………………………………….
  10. bóle gardła…………………………………………………………….
  11. dlaczego……………………………………………………..
  12. ponieważ……………………………………………..
  13. zestresowany………………………………………………..
  14. za dużo…………………………………………………
  15. bóle oczu……………………………………………..
  16. za mało……………………………………………………..
  17. ból zęba…………………………………………………
  18. za dużo słodyczy…………………………………………………
  19. owoce………………………………………………..
  20. warzywa…………………………………………………….

Wydrukuj powyższe zadania i wykonaj je. Wklej je do zeszytu. Jeśli nie masz drukarki należy przepisać zadania do zeszytu i wykonać je w zeszycie. Na pierwszej lekcji po powrocie do szkoły będzie zaliczenie ustne i pisemne według podanych zadań. W środę pojawią się kolejne zadania do wykonania. Jeśli są jakieś niejasności proszę o telefon 662033254.

Życzę powodzenia i wytrwałości w nauce.

Agata Paluc