Informacje dla nauczycieli

Zachęcamy do zapoznania się ze stroną www.gov.pl/zdalnelekcje. Można na niej znaleźć m.in. tematy na każdy dzień i dla każdego przedmiotu. Do dyspozycji nauczycieli jest również platforma epodreczniki.pl oraz pakiety materiałów od Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dla ósmoklasistów i maturzystów.

Dbajmy o siebie i swoich najbliższych w tym trudnym czasie.

Pamiętajmy o podstawowych zasadach higieny. Sprawdzajmy na bieżąco informacje zamieszczanie przez Ministerstwo Zdrowia, GIS i na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

 Z poważaniem

Anna Ostrowska
Rzecznik Prasowy MEN

 

Szanowni Państwo,

prosimy o zapoznanie się z informacją Ministerstwa Edukacji Narodowej na temat propozycji dla nauczycieli i dyrektorów do zdalnej nauki z uczniami, dostępną pod linkiem: https://www.gov.pl/web/edukacja/lekcje-z-internetu.

 

Kuratorium Oświaty w  Warszawie

Al. Jerozolimskie 32

00-024 Warszawa

 

 

 

Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach - rekomendacje dla nauczycieli i dyrektorów      

Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę”, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, Zespołem GovTech Polska i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół.  

 Praca zdalna z uczniem w czasie zawieszenia zajęć w szkołach

 W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów i przekazywali im materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznych egzaminów: ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego. Rekomendujemy wykorzystanie w tym celu:

  • dziennika elektronicznego,
  • strony internetowej szkoły, przedszkola, placówki oświatowej,
  • mailingu do rodziców, a w przypadku starszych uczniów bezpośredni kontakt elektroniczny.

 W poradniku znaleźć można wskazówki, z jakich stron, portali czy serwisów można korzystać w pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć. Zachęcamy do korzystania z bezpłatnych, dostępnych w internecie narzędzi i materiałów edukacyjnych. Adresy przydatnych stron i portali internetowych będziemy na bieżąco uzupełniać.

 Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe

 epodreczniki.pl

  1. Portal wiedzy dla nauczycieli
  2. Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
  3. Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
  4. Portal lektury.gov.pl
  5. Strona Centrum Nauki Kopernik
  6. Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci NarodowejSerwis IPN Przystanek historia
  7. Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
  8. Serwis Ninateka
  9. Serwis Muzykoteka Szkolna
  10. Biblioteka Cyfrowa Polona
  11. Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
  12. Serwis Telewizji Polskiej
  13. Serwis Polskie Radio Dzieciom

 

Epodreczniki.pl
https://epodreczniki.pl/

To bezpłatne, stworzone i administrowane przez Ministra Edukacji Narodowej narzędzie edukacyjne, które oferuje nauczycielom i uczniom gotowe materiały dydaktyczne. Platforma umożliwia także tworzenie, współtworzenie nowych treści i dzielenie się nimi z uczniami, tworzenie testów sprawdzających. Daje również możliwość śledzenia postępów uczniów, a nawet indywidualizację pracy z uczniem.

 Materiały dostępne na platformie są:

  • bezpłatne,
  • zgodne z podstawą programową dla szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych,
  • udostępniane na otwartej licencji Creative Commons zapewniającej korzystanie z e-materiałów przez nauczycieli – oznacza to, że można je dowolnie wykorzystywać, przerabiać, drukować, kopiować itd.,
  • dostępne z  różnych urządzeń (komputer, laptop, tablet, smartfon),
  • dostosowane do potrzeb uczniów z różnymi dysfunkcjami.

 

Na platformie nauczyciele i uczniowie mają do dyspozycji:

  • e-podręczniki i e-materiały do większości przedmiotów ogólnokształcących na wszystkich etapach kształcenia,
  • dodatkowe zasoby dydaktyczne do poszczególnych przedmiotów, w tym filmy edukacyjne, audiobooki,
  • przykładowe programy nauczania i scenariusze zajęć.

 Zarejestrowani i zalogowani użytkownicy mogą korzystać z edytora treści, który daje możliwość tworzenia treści edukacyjnych dostosowanych do urządzeń mobilnych. Warto podkreślić, że nauczyciel może udostępniać materiały nawet tym uczniom, którzy nie są zarejestrowani.

 Na platformie można znaleźć także linki do materiałów edukacyjnych partnerów serwisu.

Zachęcamy do zapoznania się z krótkimi filmami instruktażowymi, które pokazują, w jaki sposób korzystać z platformy e-podręczniki.

 Portal Scholaris
http://www.scholaris.pl/

To portal wiedzy dla nauczycieli, który zawiera bezpłatne materiały edukacyjne dostosowane do wszystkich etapów kształcenia. Zasoby portalu są kompatybilne z tablicami interaktywnymi i innymi urządzeniami wspomagającymi pracę nauczyciela, np. tabletami.

 Portal zawiera ok. 28 tys. pojedynczych, interaktywnych materiałów, które mogą być pomocne w realizacji treści ze wszystkich przedmiotów, na różnych poziomach edukacyjnych. Są to m.in.: scenariusze lekcji, ćwiczenia, teksty, animacje, slajdy, symulacje, gry dydaktyczne, filmy. Wszystkie materiały Scholarisa, bez względu na przyporządkowanie do poprzedniej lub aktualnej podstawy programowej, mogą być pomocne w pracy ucznia i nauczyciela.

 Wyszukiwanie na portalu jest możliwe zarówno dla poprzedniej, jak i obecnie obowiązującej podstawy programowej kształcenia ogólnego (po wybraniu zakładki „Nowa podstawa programowa” użytkownik zostanie przeniesiony na portal.scholaris.pl). Korzystając z  wyszukiwarki, można filtrować zasoby według: etapów edukacyjnych, przedmiotów, typów zasobu, słów i wyrażeń kluczowych.

 Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych www.cke.gov.pl

Uczniowie i nauczyciele znajdą tutaj materiały przydatne i pomocne w systematyzowaniu, utrwalaniu wiedzy, a także wspierające ich w przygotowaniach do egzaminów.

 Linki do materiałów egzaminu ósmoklasisty:

Linki do materiałów o egzaminie maturalnym:

 Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
http://wlaczpolske.pl

Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą udostępnia materiały edukacyjne dla dzieci polskich uczących się za granicą w formie podręcznika internetowego „Włącz Polskę!”. Jest to zbiór zasobów edukacyjnych wykorzystywanych do tworzenia podręczników dla uczniów szkół polskich na całym świecie.

 Strona internetowa www.wlaczpolske.pl, na której znajduje się podręcznik, pozwala łączyć różnorodne materiały edukacyjne, dostosowując je do wieku, poziomu znajomości języka polskiego, potrzeb czy zainteresowań. Dostępne materiały obejmują nauczanie wczesnoszkolne, język polski, wiedzę o Polsce oraz historię i geografię Polski. 

 Dostęp do zasobów jest otwarty (nie wymaga logowania) i nieodpłatny. Każdy użytkownik ma prawo je powielać, kopiować, dystrybuować i zapisywać w formie pliku PDF na własnym komputerze, tablecie czy smartfonie. Po zapisaniu własnej wersji podręcznika otworzenie materiałów nie wymaga dostępu do internetu. Pliki PDF można także wydrukować na dowolnej drukarce. 

Portal lektury.gov.pl
https://lektury.gov.pl/

To portal internetowy zawierający większość szkolnych lektur dla szkół podstawowych
i ponadpodstawowych. Użytkownicy mogą pobierać książki zarówno na swój komputer, jak również czytnik ebook czy też komórkę. Wszystkie pozycje są dostępne bezpłatnie, bez konieczności zakładania konta oraz logowania.

 Strona internetowa Centrum Nauki Kopernik https://esero.kopernik.org.pl/

Strona oferuje publikacje popularno-naukowe i materiały edukacyjne o tematyce kosmicznej. Są to m.in. scenariusze lekcji, broszury informacyjne i filmy edukacyjne.

 Portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej https://ipn.gov.pl/pl/edukacja-1 

Na portalu IPN w zakładce Edukacja znajdują się specjalne podstrony dla uczniów i nauczycieli, na których są udostępniane bezpłatne materiały edukacyjne. W serwisie można znaleźć m.in. teki edukacyjne, filmy dokumentalne, spoty historyczne i inne materiały audiowizualne przedstawiające np. serie komiksów o II wojnie światowej czy symbole narodowe.

 Serwis IPN Przystanek historia

https://przystanekhistoria.pl

Przystanekhistoria.pl to popularnonaukowy serwis internetowy. W przystępny i atrakcyjny sposób prezentuje on ustalenia historyków współpracujących z Instytutem Pamięci Narodowej. Obecnie na portalu przystanekhistoria.pl znajduje się kilkaset artykułów popularnonaukowych poświęconych historii Polski XX wieku. Odbiorcy serwisu mogą również bezpłatnie korzystać z ponad 800 publikacji cyfrowych, w tym książek, czasopism wydawanych przez IPN, katalogów wystaw, dodatków do prasy oraz broszur okolicznościowych.

 Dodatkowo na podstronach Biblioteka Cyfrowa oraz Audio/Video twórcy portalu udostępnili blisko 1000 materiałów multimedialnych. Są to m.in.: filmy dokumentalne, relacje z konferencji, spotkań autorskich oraz addycje radiowe. 

 Strona Krajowego Biura programu eTwinning
https://etwinning.pl/inspiracje-2/inspiracje

Zachęcamy również do odwiedzenia europejskiej strony internetowej programu eTwinning – zakładka „Zainspiruj się”. Na tych stronach nauczyciele znajdą gotowe zestawy projektowe przetłumaczone na język polski, jak również pojedyncze zadania dla nauczycieli niemal każdej specjalności. Materiały można wykorzystać przede wszystkim do realizacji projektów eTwinning, jak również innych działań edukacyjnych. Strony to nieoceniona baza inspiracji.

 Serwis Ninateka
https://ninateka.pl/edu

To serwis, na którym znajdują się filmy dokumentalne, fabularne, reportaże, animacje, filmy eksperymentalne, zapisy spektakli teatralnych i operowych, rejestracje koncertów, relacje dokumentujące życie kulturalne i społeczne oraz audycje radiowe.

 Łącznie w serwisie dostępnych jest ponad 7 tysięcy plików audio i video. Wszystkie są bezpłatne i dostępne bez logowania. Można z nich korzystać na wszelkich urządzeniach cyfrowych: komputerach stacjonarnych i przenośnych, tabletach, smartfonach.

 Dodatkowo serwis udostępnia konto EDU, które jest skierowane do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Posiadacze takiego konta mogą bezpłatnie korzystać z materiałów audiowizualnych o charakterze edukacyjnym, w tym scenariuszy lekcji. Z konta EDU skorzystają przede wszystkim nauczyciele języka polskiego, wiedzy o kulturze, wiedzy o społeczeństwie, historii, muzyki oraz prowadzący zajęcia dodatkowe np. z zakresu wiedzy o filmie lub teatrze.

 Serwis Muzykoteka Szkolna
http://www.muzykotekaszkolna.pl/

Muzykoteka Szkolna to nowoczesne narzędzie wspomagające tradycyjną edukację muzyczną, które aktywizuje i stymuluje zainteresowanie muzyką. Serwis powstał na zlecenie MKiDN, a jego wydawcą jest Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny.

 W serwisie jest dostępnych blisko pół tysiąca utworów muzycznych, od barokowych oper, przez wielkie dzieła symfoniczne, aż po muzykę wokalną i eksperymentalną. Z zasobów serwisu można korzystać bez logowania lub – po zarejestrowaniu – w ramach konta nauczycielskiego lub uczniowskiego.

 Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju  Edukacji
www.bc.ore.edu.pl

Biblioteka Cyfrowa ORE gromadzi i udostępnia materiały oraz publikacje opracowane w ramach działalności Ośrodka. Obecnie oferuje 960 tytułów książek i czasopism dla nauczycieli i wszystkich zainteresowanych problematyką oświatową.

 Biblioteka Cyfrowa Polona
www.polona.pl

Polona to jedna z najnowocześniejszych bibliotek cyfrowych na świecie i jednocześnie największa tego typu biblioteka w Polsce. Biblioteka Narodowa, administrator Polony, udostępnia w serwisie nie tylko swoje zbiory, ale też obiekty innych instytucji.

 W Polonie można znaleźć: rękopisy iluminowane, najstarsze polskie książki drukowane, ryciny, rysunki oraz publikacje popularne – pocztówki, stare elementarze, książki dla dzieci, książki kucharskie czy dawne poradniki. Większość udostępnionych zbiorów należy do domeny publicznej, dzięki czemu można je za darmo pobierać i dowolnie wykorzystywać.

 Serwis Telewizji Polskiej
https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

 Telewizja Polska przygotowała dla dzieci i młodzieży produkcje o charakterze edukacyjnym, popularnonaukowym i kulturalnym. Na kanale dziecięcym TVP ABC w godz. 8:00-13:00 młodzi widzowie będą mogli codziennie obejrzeć różne programy edukacyjne.

 Wśród nich są m.in.: „Al-chemik” – program, który w przystępny sposób wyjaśnia zjawiska chemiczne i fizyczne, a także „Zaczarowany świat”, dzięki któremu dzieci zrozumieją trudne pojęcia związane ze sztuką. TVP ABC zaprasza również najmłodszych do oglądania programów takich jak: „Teleranek”, „Zagadki zwierzogromadki”, „Zwierzaki czytaki” oraz „Studio ABC”.”

 Także TVP Kultura uruchamia specjalne pasmo dla dzieci i młodzieży. Codziennie w godz.13:00-17:00 widzowie będą mogli zobaczyć koncerty, wartościowe produkcje filmowe, spektakle Teatru Telewizji, seriale zgodne z obowiązującym kanonem lektur. Wśród najważniejszych produkcji wyemitowanych w najbliższych tygodniach znajdą się: „Twój Vincent”, „Tango” (Teatr Telewizji), „Wesele”, „Herbert – mosty” – cykl programów publicystycznych, „Śladami wielkich kompozytorów” – cykl dokumentalny, „Hamlet”, „Mały książę”, „Ogniem i mieczem”, „Dzieje mistrza Twardowskiego”, „Awantura o Basię” oraz koncert Doroty Miśkiewicz i zespołu Kwadrofonik „Lustosławki/Tuwim – Piosenki nie tylko dla dzieci”.

 W popołudniowym paśmie nie zabraknie również programów naukowych i przyrodniczych.

 Serwis Polskie Radio Dzieciom
www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

To całodobowa stacja radiowa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. W ramówce znajdują się audycje edukacyjne, naukowe i rozrywkowe rozwijające wyobraźnię i budujące kreatywność dzieci. Pasmo wieczorne, kierowane do osób dorosłych, to kompendium wiedzy w zakresie wychowania, rozwoju, kultury i sztuki.

 Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom starają się być wszędzie tam, gdzie dzieje się coś interesującego i wartościowego dla najmłodszych. W swoich programach realizują misję edukacyjną i dbają o poprawność językową. Programy emitowane na antenie Polskiego Radia Dzieciom wspierają rozwój wyobraźni i kreatywności. Wspomagają także proces edukacji, odnosząc się pośrednio i bezpośrednio do programu nauczania.

OGŁOSZENIA DLA RODZICÓW

 

W najbliższą niedzielę o godz. 11.30 w kosciele parafialnym

w Smogorzowie odbędzie się Msza św. w intencji dziękczynnej za miniony rok szkolny 2019/2020

Zapraszamy wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli.

Czwartek - 25 czerwca 2020 r. 

jest dniem wolnym od zajęć edukacyjnych.

Uczniowie klas I – VIII proszeni są o zwrot podręczników i wypożyczonych książek do biblioteki szkolnej. Komplety podręczników i wypożyczone książki zapakowane i podpisane można składać w bibliotece od poniedziałku do środy (22-24 czerwca) w godz. 10.30 – 14.00. Do biblioteki proszę wchodzić pojedynczo i zostawiać książki w wyznaczonym miejscu.

Uczniowie klas I – III, którzy uczęszczają do szkoły oddadzą podręczniki w środę (24 czerwca) zgodnie z ustaleniami Pani wychowawczyni.

 

Świadectwa szkolne będzie można odbierać dnia 26 czerwca (piątek), pojedynczo (obowiązuje maseczka) w sekretariacie szkoły według następującego porządku:

9.00 – 10.00 – kl. I – III (uczniowie, którzy nie uczęszczają do szkoły)

godz. 10.00 – 11.00 – klasa IV i V

godz. 11.00 – 12.00 – klasa VI i VII

godz. 12.00 – 13.00 – klasa VIII

 

Oczekując na swoją kolejkę proszę zachować dystans społeczny między sobą i zalecenia sanitarne.

 

Przy odbiorze świadectw proszę oddać kluczyki do szafek szkolnych i uregulować ewentualne zaległości.

 

 

 

Czwartek i piątek (11 i 12 czerwca 2020 r ) są dniami wolnymi od zajęć edukacyjnych.

WYTYCZNE DLA ZDAJĄCYCH EGZAMIN ÓSMOKLASISTY w roku szkolnym 2019/2020

  1. Na egzamin może przyjść wyłącznie osoba zdrowa (zdający, nauczyciel, inny pracownik szkoły), bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
  1. Zdający, nauczyciel oraz każda inna osoba uczestnicząca w przeprowadzaniu egzaminu nie może przyjść na egzamin, jeżeli przebywa w domu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo sama jest objęta kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.
  1. Rodzic/Prawny opiekun nie może wejść z dzieckiem na teren szkoły, z wyjątkiem sytuacji, kiedy zdający wymaga pomocy np. w poruszaniu się.
  1. Zdający nie powinni wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy, w tym książek, telefonów komórkowych, maskotek.
  1. Wszyscy wchodzący do szkoły obowiązkowo dezynfekują ręce przy wejściu.
  1. Na egzaminie każdy zdający korzysta z własnych przyborów piśmienniczych, linijki.

Zdający nie mogą pożyczać przyborów od innych zdających.

  1. Szkoła nie zapewnia wody pitnej. Na egzamin należy przynieść własną butelkę z wodą.
  1. Czekając na wejście do szkoły albo sali egzaminacyjnej, zdający zachowują odpowiedni odstęp (co najmniej 1,5 m) oraz mają zakryte usta i nos.
  1. Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły, z wyjątkiem sal egzaminacyjnych po zajęciu miejsc przez zdających. Podczas wpuszczania uczniów do sali egzaminacyjnej członek zespołu nadzorującego może poprosić zdającego o chwilowe odsłonięcie twarzy w celu zweryfikowania jego tożsamości (konieczne jest wówczas zachowanie co najmniej 1,5-metrowego odstępu).
  1. Zdający są zobowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali egzaminacyjnej. Po zajęciu miejsca w sali egzaminacyjnej (w trakcie egzaminu) zdający ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos, kiedy:
  • podchodzi do niego nauczyciel, aby odpowiedzieć na zadane przez niego pytanie,
  • wychodzi do toalety,
  • kończy pracę z arkuszem egzaminacyjnym i wychodzi z sali egzaminacyjnej.
  1. Zarówno zdający, jak i członkowie zespołu nadzorującego mogą – jeżeli uznają to za właściwe – mieć zakryte usta i nos w trakcie egzaminu, nawet po zajęciu miejsca przy stoliku.
  1. Zdający, którzy ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa maseczką, mogą nosić przyłbicę.
  1. Zdający unikają tworzenia się grup przed szkołą oraz przed salą egzaminacyjną przed rozpoczęciem egzaminu oraz po jego zakończeniu. Wrażeniami po egzaminie zdający dzielą się między sobą z wykorzystaniem mediów społecznościowych, komunikatorów, telefonicznie, a unikają spotkań w grupie, np. przy wejściu do szkoły.
  1. Zdający może opuścić na stałe salę egzaminacyjną (jeżeli zakończył pracę z arkuszem) najpóźniej na 15 minut przed czasem wyznaczonym jako czas zakończenia pracy z arkuszem. W ciągu ostatnich 15 minut przed zakończeniem egzaminu (nawet jeżeli zdający skończył pracę z arkuszem egzaminacyjnym) zdający nie opuszczają sali egzaminacyjnej.

Drodzy Rodzice i Uczniowie

 Według zgłoszonych zapotrzebowań został ustalony harmonogram konsultacji dla uczniów z poszczególnych klas i przedmiotów. Jest on zamieszczony na stronie internetowej w każdej klasie.

Z konsultacji z następujących przedmiotów: historia, geografia, biologia, fizyka, plastyka i technika  w podanym w ogólnym harmonogramie terminie mogą korzystać uczniowie z klas IV – VIII.

Jeśli byłaby jeszcze jakaś potrzeba, to bardzo proszę o kontakt z p. wicedyrektor Agatą Paluch.

Proszę przynieść własne podręczniki i przybory (nie wolno pożyczać). Proszę także obowiązkowo przynieść zaległe prace!

 

KONSULTACJE  DLA UCZNIÓW - harmonogram ogólny

Przedmiot/ kl.

Data

Godzina

Sala

informatyka -V

VI 2020 - wtorek

9.00

209

język polski – VIII

VI 2020 - wtorek

9.00

213

informatyka - VI

VI 2020 - wtorek

9.30

209

j. polski - V

VI 2020 - wtorek

10.00

213

j. niemiecki – V-VI

VI 2020 - wtorek

10.00

207

matematyka – VIII

VI 2020 - wtorek

10.00

12

j. angielski - V

VI 2020 - wtorek

11.00

207

j. polski - VI

VI 2020 - wtorek

11.00

213

j. angielski - VIII

VI 2020 - wtorek

12.00

207

j. niemiecki – VIII

VI 2020 - środa

9.00

100

j. angielski - IV

VI 2020 - środa

10.00

207

fizyka – VIII

VI 2020 - środa

10.00

8

chemia - VIII

VI 2020 - środa

11.00

12

biologia – V - VIII

VI 2020 - czwartek

9.15

214

matematyka - V

VI 2020 - czwartek

10.00

12

historia - V

VI 2020 - czwartek

11.00

202

matematyka - VI

VI 2020 - czwartek

11.00

12

matematyka - VII

VI 2020 - czwartek

12.00

12

geografia - V

VI 2020 - piątek

10.30

214

plastyka/ technika – V– VII

Zaległe prace można też zostawić na stoliku w holu wejścia do szkoły przy okazji innych konsultacji.

VI 2020 - piątek

11.30

1

muzyka - V, VI, VII

VI 2020 r. - wtorek

11.30

1

 

Zasady korzystania z konsultacji w szkole

  1. Z konsultacji mogą korzystać uczniowie zdrowi, bez objawów choroby zakaźnej, nie będący na kwarantannie z rodziną.
  2. Uczniowie przynoszą ze sobą własne podręczniki i przybory szkolne. Nie można pożyczać niczego od innych uczniów.
  3. Uczniowie przed wejściem do szkoły dezynfekują obowiązkowo ręce. Osoby mające przeciwwskazania alergiczne myją dokładnie ręce.
  4. Uczniowie bezwzględnie stosują zasady higieny: często myją ręce, nie podają sobie rąk na powitanie, zachowują dystans między sobą, a także unikają dotykania oczu, nosa i ust. Zwracają uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.
  5. Uczniowie unikają większych skupisk osób, zachowują dystans na korytarzu, w toalecie, innych pomieszczeniach wspólnych oraz na terenie szkoły.
  6. W szatni mogą jednocześnie przebywać 2 osoby zachowując dystans między sobą.
  7. Uczniowie korzystają tylko z wyznaczonych sal.
  8. W salach lekcyjnych uczniowie zajmują tak miejsca, aby odległość między stanowiskami wynosiła co najmniej 1,5 m. W ławce siedzi tylko 1 uczeń.
  9. Sala, w której odbywają się konsultacje powinna być wietrzona co najmniej raz na godzinę.

Od 25 maja 2020 r. wznawiamy działalność

dla oddziału przedszkolnego i klas 1-3.

Autobus szkolny rano jeździ bez zmian,

natomiast powrót dla wszystkich

uczniów klasy 1-3 i przedszkola o godz. 13.20.

Plan lekcji dla klas 1-3

dostępny w zakładce "szkoła podstawowa" - podzakładka "plan lekcji"

 

ZASADY FUNKCJONOWANIA SZKOŁY

dla klas I – III i oddziału przedszkolnego

od 25 maja 2020 r.

 

  1. Szkoła organizuje zajęcia opiekuńcze i dydaktyczne dla klas I – III i oddziału przedszkolnego.

  2. Do szkoły przychodzą i przyprowadzają uczniów tylko osoby zdrowe, bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną i niebędące na kwarantannie.

  3. Wchodzimy do szkoły głównym wejściem. Oddział przedszkolny może korzystać z własnego wejścia (według decyzji opiekunki).

  4. Dzieci przy wejściu do szkoły mają mierzoną temperaturę. Rodzice powinni dostarczyć (mailowo, osobiście lub przez dziecko dojeżdżające autobusem) zgodę na mierzenie temperatury u swego dziecka (może być według formularza zamieszczonego poniżej - proszę kliknąć w link - lub pisana ręcznie).

    https://drive.google.com/file/d/1emYTryhDLGdUfM8hS0dUbR8dcM_A6hNR/view?usp=sharing
  5. Przy zejściu do szatni dzieci zachowują dystans od siebie. Nauczyciele/opiekunowie dbają, aby nie było większych skupisk uczniów w szatni.

  6. Uczniowie po skorzystaniu z szatni, przed wejściem do sali myją obowiązkowo ręce.

  7. Rodzice/opiekunowie:

  1. przy wejściu dezynfekują ręce,

  2. mają osłonięte usta i nos,

  3. na terenie szkoły powinni zachowywać dystans społeczny 1,5 metrowy od innych osób,

  4. nie wchodzą do sal lekcyjnych.

  1. W salach stoliki są ustawione od siebie w odległości 1,5 m. Obowiązuje zasada: 1 uczeń – 1 ławka szkolna.

  2. Uczniowie korzystają z własnych przyborów, nie pożyczają sobie wzajemnie. Przybory i podręczniki mogą zostawiać we własnych szafkach.

  3. Uczniowie nie powinni przynosić do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.

  4. Uczniowie zabierają ze sobą osobiste lub jednorazowe ręczniki i chusteczki higieniczne.

  5. W salach zostały usunięte przedmioty trudne do dezynfekcji.

  6. Co najmniej raz na godzinę, sala lekcyjna powinna być wietrzona.

  7. Uczniowie każdej klasy mają przerwę, nie rzadziej niż po 45 minutach, ale każda grupa w innym czasie, aby ograniczyć kontaktowanie się ze sobą. Uczniowie spędzają przerwę pod nadzorem nauczyciela.

  8. Uczniowie mogą korzystać z sali gimnastycznej, boiska szkolnego oraz pobytu na świeżym powietrzu przy zachowaniu dystansu. Używany sprzęt po każdym użyciu musi być zdezynfekowany lub wyczyszczony z użyciem detergentu.

  9. Dzieci mogą korzystać ze świetlicy szkolnej. Godziny pracy świetlicy wynikają z informacji zebranych od rodziców.

  10. Nauczyciele i inni pracownicy powinni zachowywać dystans społeczny między sobą wynoszący 1,5 m.

  11. Do szkoły można przyprowadzać dzieci najwcześniej o godz. 7.50. W szczególnych przypadkach konieczny kontakt z wychowawcą.

  12. Dzieci w drodze do i ze szkoły muszą mieć maseczki osłaniające usta i nos.

  13. Dzieci korzystające z dowozu autobusem muszą mieć maseczki osłaniające usta i nos oraz stosować się do poleceń opiekunki, w tym dotyczących zachowania odległości miedzy sobą i zajmowania miejsc w autobusie.

  14. W szkole będzie odbywać się dezynfekcja według wskazań GIS (blaty stolików, klamki, oparcia krzeseł i inne użytkowane przedmioty).

 

 https://drive.google.com/file/d/1emYTryhDLGdUfM8hS0dUbR8dcM_A6hNR/view?usp=sharing

 

Telegram od szkolnego pedagoga

Do rodziców – postawionych w nowej i niezbyt łatwej sytuacji.

Nagle wszyscy, albo większość osób jest w domu 24 godziny. To zupełnie nowa rzeczywistość i nikt na dziś nie potrafi powiedzieć, jak długo tak będzie. Zachęcam w czasie weekendu do lektury ciekawego artykułu dziennikarki Agaty Puścikowskiej – mamy kilkorga dzieci – który ma tytuł: Korona króluje w domu?. Autorka, opierając się na wypowiedziach psychologów i pedagogów, zauważa jak ważna jest obecnie atmosfera domu, domowe rozmowy, zajęcia, obowiązki, plan dnia. To bardzo istotnie wpływa na przeżywanie przez rodzinę czasu korona wirusa. Nie odbierając możliwości samodzielnej lektury, chcę za autorką - p. Agatą podkreślić wartość pewnych istotnych postaw rodziców.

  1. Nie należy rozmawiać przy mniejszych dzieciach wciąż o epidemii, o ilości zakażonych i zmarłych – to powiększa ich lęk o to co się stanie z nimi i z osobami najbliższymi, to wzmaga ich strach, który mogą w różny sposób okazywać – nie zawsze przez słowa.
  2. Warto dużo rozmawiać z dziećmi – młodszymi i starszymi. Na ich poziomie wiekowym omawiać konkretne wymagania i ograniczenia, wyjaśniając, że są dla bezpieczeństwa wszystkich, aby nie zachorowali; w sieci jest wiele miłych filmików instruktażowych na tematy zachowania higieny oraz innych środków bezpieczeństwa, np. program dla małych dzieci WWW.mocniwduchu/live każdego dnia od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-12.30
  3. Dla nastolatków są w sieci grupy rówieśnicze, np. harcerskie, oazowe, które zbierają się on-line i dzielą ciekawymi pomysłami jak zagospodarować wolny czas, co obejrzeć, przeczytać lub zwiedzić, też on-line.
  4. Warto, by nie tworzyć czarnych scenariuszy, nie powtarzać katastroficznych przepowiedni, nie zamartwiać się na przyszłość – panika, a także duży stres rodziców bardzo łatwo udzielają się dzieciom.
  5. Pomocą jest jakiś konkretny domowy plan działania – inny na co dzień i na weekend – gdzie jest określony czas wstania, czas pracy i wykonywania zadań szkolnych zgodnie z tempem pracy każdego dziecka, czas zabawy, relaksu czy pomocy rodzicom oraz czas na nocny odpoczynek.
  6. Rodzina jest też zaproszona do czerpania duchowego wsparcia poprzez wspólną krótką modlitwę poranną, wieczorną, przez wspólny udział w wybranej transmisji Mszy św. Ta sytuacja pozwala docenić jak wielką wartość ma to, że w naszym kraju do tej pory mieliśmy łatwość w korzystaniu z sakramentów, w uczestniczeniu we Mszy św. w kościele.

Cały artykuł można przeczytać on-line WWW.goscniedzielny  nr 13 z 29 marca 2020 r.  Agata Puścikowska „Korona króluje w domu? „

 

Szanowni Rodzice,

ze względu na trudną sytuację z powodu epidemii jesteśmy jako szkoła zobowiązani do organizacji zdalnej pracy uczniów w domu. Jest to dla Państwa ogromny trud. Zdajemy sobie sprawę, że zadania przez nas przesyłane kosztują dużego nakładu pracy nie tylko uczniów, ale również i Państwa. Chcielibyśmy pomóc w przyswajaniu wiedzy przez Państwa dzieci najlepiej jak potrafimy. Prosimy pamiętać, że adresy mailowe oraz możliwość kontaktu na Facebooku z nauczycielami służy nie tylko przesyłaniu prac domowych, monitorowaniu pracy uczniów, czy ocenianiu, ale również ma być to forma wsparcia dla naszych uczniów. Prosimy o kontakt telefoniczny z wychowawcami w każdej trudności i niejasności. Prosimy, aby uczniowie pisali lub dzwonili do nauczycieli z pytaniami dotyczącymi materiału zadanego na stronie szkoły. Nauczyciele chętnie służą pomocą i bardzo chętnie wyjaśnią zadany materiał. Dlatego poniżej podaję adresy mailowe nauczycieli. Zapytania można kierować również na stronie szkoły na Facebooku oraz zawsze i z każdym pytaniem można dzwonić na numer 662 033 254. Jest to kontakt telefoniczny do p. Wicedyrektor Agaty Paluch.

Prosimy pamiętać, że zadania do nauki w domu powinny być wykonywane samodzielnie przez uczniów. Dlatego uczniowie powinni chętnie zadawać pytania poszczególnym nauczycielom i zgłaszać im problemy z wykonaniem zadań.

Imię i nazwisko nauczyciela oraz nauczany przedmiot

Adres e-mail oraz źródło dodatkowego kontaktu

p. Agata Paluch

(j. niemiecki oraz j.angielski w klasach 0,1,2)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu na Facebooku

p. Agata Kmita

(wychowawczyni klasy I)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

p. Edyta Lipińska

(wychowawczyni klasy II)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu na Facebooku

p. Dorota Ciecierska

(wychowawczyni klasy III)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Anna Dołębska

(religia w klasach 0-5)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu na Facebooku

p. Ewa Biernacka

(religia w klasach 6-8)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu na Facebooku

p. Ewa Kołsut

(chemia oraz matematyka w klasach 5-8)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

oraz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

p. Jacek Grabowski

(fizyka)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Monika Samol

(muzyka)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu na Facebooku

p. Barbara Odzimek

(plastyka oraz technika)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu na Facebooku

p. Izabela Lewandowska

(j. angielski w klasach 5-8)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Barbara Pomykała

(j. angielski w klasach 3 oraz 4)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu na Facebooku

p. Katarzyna Polak

(matematyka  w klasie 4)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Joanna Kwintal

(język polski)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Anna Woźnica

(biologia)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Marzena Papis

(geografia)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p.Anna Jedlińska

(wiedza o społeczeństwie)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Maria Wyrębiak

(historia)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wiosenna przerwa świąteczna

Szanowni Państwo,

 uprzejmie informujemy, że od 9 do 14 kwietnia br. w szkołach będzie trwać wiosenna przerwa świąteczna. W czwartek, 9 kwietnia i piątek, 10 kwietnia br. szkoły nie będą prowadzić zajęć dydaktyczno-wychowawczych z uczniami w formie kształcenia na odległość, ani zajęć opiekuńczych (świetlicowych) dla uczniów.

ZALECENIA DLA UCZNIÓW

W najbliższą niedzielę o godz. 11.30 w kosciele parafialnym

w Smogorzowie odbędzie się Msza św. w intencji dziękczynnej za miniony rok szkolny 2019/2020

Zapraszamy wszystkich uczniów i rodziców oraz nauczycieli.

 

Czwartek - 25 czerwca 2020 r.  jest dniem wolnym od zajęć edukacyjnych.

Uczniowie klas I – VIII proszeni są o zwrot podręczników i wypożyczonych książek do biblioteki szkolnej. Komplety podręczników i wypożyczone książki zapakowane i podpisane można składać w bibliotece od poniedziałku do środy (22-24 czerwca) w godz. 10.30 – 14.00. Do biblioteki proszę wchodzić pojedynczo i zostawiać książki w wyznaczonym miejscu.

Uczniowie klas I – III, którzy uczęszczają do szkoły oddadzą podręczniki w środę (24 czerwca) zgodnie z ustaleniami Pani wychowawczyni.

 

Świadectwa szkolne będzie można odbierać dnia 26 czerwca (piątek), pojedynczo (obowiązuje maseczka) w sekretariacie szkoły według następującego porządku:

9.00 – 10.00 – kl. I – III (uczniowie, którzy nie uczęszczają do szkoły)

godz. 10.00 – 11.00 – klasa IV i V

godz. 11.00 – 12.00 – klasa VI i VII

godz. 12.00 – 13.00 – klasa VIII

 

Oczekując na swoją kolejkę proszę zachować dystans społeczny między sobą i zalecenia sanitarne.

 

Przy odbiorze świadectw proszę oddać kluczyki do szafek szkolnych i uregulować ewentualne zaległości.

 

 

Drodzy Uczniowie

Według zgłoszonych zapotrzebowań został ustalony harmonogram konsultacji dla uczniów z poszczególnych klas i przedmiotów. Jest on zamieszczony na stronie internetowej w każdej klasie.

Z konsultacji z następujących przedmiotów: historia, geografia, biologia, fizyka, plastyka i technika  w podanym w ogólnym harmonogramie terminie mogą korzystać uczniowie z klas IV – VIII.

Jeśli byłaby jeszcze jakaś potrzeba, to bardzo proszę o kontakt z p. wicedyrektor Agatą Paluch.

Proszę przynieść własne podręczniki i przybory (nie wolno pożyczać). Proszę także obowiązkowo przynieść zaległe prace!

 

Zasady korzystania z konsultacji w szkole

  1. Z konsultacji mogą korzystać uczniowie zdrowi, bez objawów choroby zakaźnej, nie będący na kwarantannie z rodziną.
  2. Uczniowie przynoszą ze sobą własne podręczniki i przybory szkolne. Nie można pożyczać niczego od innych uczniów.
  3. Uczniowie przed wejściem do szkoły dezynfekują obowiązkowo ręce. Osoby mające przeciwwskazania alergiczne myją dokładnie ręce.
  4. Uczniowie bezwzględnie stosują zasady higieny: często myją ręce, nie podają sobie rąk na powitanie, zachowują dystans między sobą, a także unikają dotykania oczu, nosa i ust. Zwracają uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.
  5. Uczniowie unikają większych skupisk osób, zachowują dystans na korytarzu, w toalecie, innych pomieszczeniach wspólnych oraz na terenie szkoły.
  6. W szatni mogą jednocześnie przebywać 2 osoby zachowując dystans między sobą.
  7. Uczniowie korzystają tylko z wyznaczonych sal.
  8. W salach lekcyjnych uczniowie zajmują tak miejsca, aby odległość między stanowiskami wynosiła co najmniej 1,5 m. W ławce siedzi tylko 1 uczeń.
  9. Sala, w której odbywają się konsultacje powinna być wietrzona co najmniej raz na godzinę.

 

KONSULTACJE  DLA UCZNIÓW - harmonogram ogólny

Przedmiot/ kl.

Data

Godzina

Sala

informatyka -V

2 VI 2020 - wtorek

9.00

209

język polski – VIII

2 VI 2020 - wtorek

9.00

213

informatyka - VI

2 VI 2020 - wtorek

9.30

209

j. polski - V

2 VI 2020 - wtorek

10.00

213

j. niemiecki – V-VI

2 VI 2020 - wtorek

10.00

207

matematyka – VIII

2 VI 2020 - wtorek

10.00

12

j. angielski - V

2 VI 2020 - wtorek

11.00

207

j. polski - VI

2 VI 2020 - wtorek

11.00

213

j. angielski - VIII

2 VI 2020 - wtorek

12.00

207

j. niemiecki – VIII

3 VI 2020 - środa

9.00

100

j. angielski - IV

3 VI 2020 - środa

10.00

207

fizyka – VIII

3 VI 2020 - środa

10.00

8

chemia - VIII

3 VI 2020 - środa

11.00

12

biologia – V - VIII

4 VI 2020 - czwartek

9.15

214

matematyka - V

4 VI 2020 - czwartek

10.00

12

historia - V

4 VI 2020 - czwartek

11.00

202

matematyka - VI

4 VI 2020 - czwartek

11.00

12

matematyka - VII

4 VI 2020 - czwartek

12.00

12

geografia - V

5 VI 2020 - piątek

10.30

214

plastyka/ technika – V– VII

Zaległe prace można też zostawić na stoliku w holu wejścia do szkoły przy okazji innych konsultacji.

5 VI 2020 - piątek

11.30

1

 

muzyka - V, VI, VII

2 VI 2020 - wtorek

11.30

1

 

Uczniu, napisz do nauczyciela!

Ze względu na trudną sytuację z powodu epidemii jesteśmy jako szkoła zobowiązani do organizacji zdalnej pracy uczniów w domu. Zdajemy sobie sprawę, że zadania przez nas przesyłane kosztują Was dużego nakładu pracy. Chcielibyśmy Wam pomóc w przyswajaniu wiedzy najlepiej jak potrafimy. Prosimy pamiętać, że adresy mailowe oraz możliwość kontaktu na Facebooku z nauczycielami służy nie tylko przesyłaniu prac domowych, monitorowaniu pracy uczniów, czy ocenianiu, ale przede wszystkim ma być wsparciem. Prosimy o kontakt telefoniczny z wychowawcami w każdej trudności i niejasności. Piszcie do nauczycieli z pytaniami dotyczącymi materiału zadanego na stronie szkoły. Nauczyciele chętnie służą pomocą i bardzo chętnie wyjaśnią zadany materiał. Dlatego poniżej podaję adresy mailowe nauczycieli. Zapytania można kierować również na stronie szkoły na Facebooku oraz zawsze i z każdym pytaniem można dzwonić na numer 662 033 254. Jest to kontakt telefoniczny do p. Wicedyrektor Agaty Paluch.

Pamiętajcie, że zadania do nauki w domu powinny być wykonywane samodzielnie.  Zadawajcie chętnie pytania poszczególnym nauczycielom przedmiotowym i zgłaszajcie im problemy z wykonaniem zadań.

Imię i nazwisko nauczyciela oraz nauczany przedmiot

Adres e-mail oraz źródło dodatkowego kontaktu

p. Agata Paluch

(j. niemiecki oraz j.angielski w klasach 0,1,2)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu przez messenger

p. Agata Kmita

(wychowawczyni klasy I)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

p. Edyta Lipińska

(wychowawczyni klasy II)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu przez messenger

p. Dorota Ciecierska

(wychowawczyni klasy III)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Anna Dołębska

(religia w klasach 0-5)

annadolTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu przez messenger

p. Ewa Biernacka

(religia w klasach 6-8)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu przez messenger

p. Ewa Kołsut

(chemia oraz matematyka w klasach 5-8)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

oraz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość konsultacji indywidualnych przez Skype

p. Jacek Grabowski

(fizyka)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Monika Samol

(muzyka)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu przez messenger

p. Barbara Odzimek

(plastyka oraz technika)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu przez messenger

p. Izabela Lewandowska

(j. angielski w klasach 5-8)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Barbara Pomykała

(j. angielski w klasach 3 oraz 4)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istnieje możliwość kontaktu przez messenger

p. Katarzyna Polak

(matematyka  w klasie 4)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Joanna Kwintal

(język polski)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 Istnieje możliwość kontaktu przez messenger

p. Anna Woźnica

(biologia)

annawozTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Marzena Papis

(geografia)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p.Anna Jedlińska

(wiedza o społeczeństwie)

annajedlinTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

p. Maria Wyrębiak

(historia)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Uczniu,

  • pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
  • przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
  • odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
  • przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.

  Platforma epodreczniki.pl i materiały do samodzielnej nauki

 Na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl udostępniliśmy e-materiały do wykorzystania przez nauczycieli lub do samodzielnej nauki przez uczniów. Epodręczniki.pl to biblioteka bezpłatnych, sprawdzonych, zgodnych z aktualną podstawą programową materiałów edukacyjnych.

 

Bezpieczeństwo w Internecie

6 marca 2020 r. uczniowie klas V i IV z Katolickiej Szkoły Podstawowej w Mariówce zaprezentowali pierwszą część krótkiej inscenizacji na temat bezpieczeństwa w sieci.

 

Gratulujemy uczniom talentu aktorskiego oraz wyboru tematu, który jest bardzo ważny i często podejmowany. O bezpieczeństwie korzystania z Internetu, uzależnieniu od telefonów, samotności i zamknięciu się w świecie wirtualnym oraz rezygnowaniu przez młodzież z aktywności poza Internetem rozmawiamy wszyscy. Rodzice, dzieci i młodzież oraz nauczyciele często zastanawiają się co zrobić, aby Internet był bezpiecznym obszarem.

Najwspanialszą lekcją jest zawsze jednak ta dawana przez najmłodszych. Udowodnili to uczniowie naszej szkoły, którzy w bardzo krótkim czasie przedstawili tak trudne tematy i zagadnienia, z którymi spotykają się na co dzień.

Czekamy z niecierpliwością na kolejną część inscenizacji. Oby praca nad przedstawieniem przyniosła uczniom wiele radości, a z drugiej strony także korzyści duchowych. Niech wartościowe treści kształtują serca młodych aktorów.